MissCoverdale Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Jeg lurer på om noen har prøvd å vaske TOMS i vaskemaskin? Hvordan gikk det isåfall? Eller har dere klart å vaske dem på andre måter? Har et par som er helt lyse, og de er blitt så skitten:(
PecanPie Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 Jeg har vasket mine TOMS i maskinen, det gikk fint. Sålen tåler det vel ikke (jeg tror den er skinn), men det gikk greit altså. De var gode å gå i etterpå også.
MissCoverdale Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2012 Regner med du vasket på 30? Hvordan var formen etterpå, var de noe forandret? Krympet de? Er ikke akkurat billige sko for en student, så jeg har ikke lyst å ødelegge dem;)
PecanPie Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Jeg husker ikke helt, men tror jeg vasket de på 30 eller 40 grader. Jeg tror ikke de krympet spesielt, Har brukt de lenge etterpå Ang. tørking tørket jeg dem i romtemperatur.
sol87 Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Du skal IKKE vaske sko i maskin, med mindre de er merket med at det går an. Grunnen til dette er at limingen i sålen kan gå opp, at den kan miste farge, og hvis det er en tøysko, så kan den krympe. Jeg anbefaler heller en skorens.
lotus- Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 Har vasket mine to par toms sko to-tre ganger i vaskemaskinen. Funker helt fint, er kanskje litt trange når de har tørket igjen, men de strekker seg ut raskt igjen. Hvis du ikke tør å vaske dem i vaskemaskinen kan du jo legge dem i såpevann, og håpe på at flekkene løser seg opp
Wonders Skrevet 19. juli 2012 #7 Skrevet 19. juli 2012 (endret) ingen sko skal i maskinen, da de kan krympe, og gå opp i limet. Skone er ikke sydd, -men støpt sammen, og med vann så går de opp i støpet. Personlig er de så billige at jeg hadde kjørt de i en vaskepose på 60 grader. Det er jo bomull... skrivefeil Endret 19. juli 2012 av Wonders 1
Gjest Badabing Skrevet 19. juli 2012 #8 Skrevet 19. juli 2012 Jeg ville ikke tatt dem i maskin.. Du bør heller ikke la dem ligge i vann, for da blir sålene ødelagte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå