Lille Guro Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Vi har et nytt hus og har bare plantet en thuja-hekk så langt. Blankt, ubrukt lerret å pynte med blomster og trær med andre ord . Jeg ser meg rundt i boligfeltet hvordan de andre har valgt å plante og hvilke farger de har valgt osv, men ser ikke det jeg ønsker hos de. Vi er de eneste som har Lavendel-farge på huset, de andre går i svart, hvitt og rødt. Og ved det røde huset er det bl.a. rosentrær som er rosa og det passer dårlig til husfargen. Så hva er det da som kan bli fint til den fargen? Jeg synes at en rosebusk jeg så i en hage var så fin, med litt blek oransje farge (vanskelig å forklare). Tenker at det vil synes godt mot Lavendelfargen? Kan noen hjelpe meg med tips?
Rumle Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 Jeg tror de fleste blomsterfarger vil kunne være veldig flotte til lavendel, jeg - i alle fall hvis du finner rette fargenyansen Er det lys eller mørk lavendel det er snakk om? Om du mener lavendel, som i vanlig lavendelblomstfarge - så tenker jeg at det vil være ganske flott (og harmonisk) å holde seg til feks. hvitt og blått i de aller fleste varianter, og lilla/ lavendel, som delvis tar opp fargen fra huset. Til dette kan det være veldig flott å bryte med noen varme oransje roser innimellom gjerne flere typer, som går fra svakt aprikosfarget over i varm orange/rosa, og kanskje en dyp, kaldere rød for litt kontrast.
Lille Guro Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2012 Tuuusen takk for svar og engasjement Rumle, men jeg har skrevet feil farge!! Milde himmel, skjønner ikke hva jeg har tenkt på?! Riktig farge på huset vårt er :arrow: LABRADOR. Og blir veldig glad hvis du eller andre vil hjelpe meg igjen, nå som det er riktig farge det er snakk om. 1
Chelmon Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 (endret) Jeg synes rødt er penest mot grått. Finnes mange klatreroser og clematis i røde farger om du leter etter det. Synes også blå, lilla og rosa blir fint. endrer: Egentlig synes jeg alt passer med grått, men kanskje du kan plukke ut hva du liker best og lage en kombinasjon av disse? F.eks orange, rødt og blått. Endret 20. juli 2012 av Chelmon
Lille Guro Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2012 Clematis er jo veldig flotte ja, kanskje jeg skal prøve meg på det. Og blåe blomster er jo også veldig stilige da.. Tror at rødt, oransje og blått kan bli flott ja! *Off to blomsterhandleren*
Rumle Skrevet 21. juli 2012 #6 Skrevet 21. juli 2012 (endret) Tuuusen takk for svar og engasjement Rumle, men jeg har skrevet feil farge!! Milde himmel, skjønner ikke hva jeg har tenkt på?! Riktig farge på huset vårt er :arrow: LABRADOR. Og blir veldig glad hvis du eller andre vil hjelpe meg igjen, nå som det er riktig farge det er snakk om. Sånn kan det gå! Må si jeg fikk meg en god latter når jeg leste svaret ditt Akkurat den fargen kjenner jeg ikke. Men det meste passer vel til grått vil jeg tro? Sats på noen farger du liker godt du, som Chelmon sier Lykke til! Endret 21. juli 2012 av Rumle
Gjest gjest17 Skrevet 21. juli 2012 #7 Skrevet 21. juli 2012 Mulig jeg er ganske kjedelig men synes hvitt er kjempefint til lavendel :-)
Gjest gjest17 Skrevet 21. juli 2012 #9 Skrevet 21. juli 2012 Labrador? Ikke lavendel? Jaja, sånn kan det gå... synes forsatt hvitt er penest til blått :-)
SmallTalk Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Labrador? Ikke lavendel? Jaja, sånn kan det gå... synes forsatt hvitt er penest til blått :-) Labrador er en mørk, varmgrå farge. Jeg tror rødt og hvitt blir fint ved siden av.
Gjest gjest17 Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 Labrador er en mørk, varmgrå farge. Jeg tror rødt og hvitt blir fint ved siden av. Haha, takk for du gav beskjed! Ser det har gått litt fort for seg da jeg tok ett bildesøk for å sjekke hva farge det var snakk om. En fordel å lese bildeteksten en ekstra gang ser det ut til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå