Neshorn Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Jeg og kjæresten, begge i midten av 20-årene, planlegger en tur til Thailand rundt juletider. Ingen av oss har vært der før. Har et budsjett på maks 20 000,- for fly og hotell pr plass. Har undersøkt litt og det virker som om vi sitter igjen med to alternativer. 1) Lørdag til lørdag, 20 netter på hotell. Da må vi ha et middels hotell, ca 3 stjerners, for å holde oss innen budsjettet. 2) Mandag til fredag, 17 netter på hotell. Da kan vi få et bedre hotell, 4-5 stjernes luksus, for samme totalprisen som alternativ 1. Alternativ 2 er rimeligere pga flybillettene koster mer i helgen, så her får vi finere hotell, men færre dager. Syns det er vanskelig å velge! På en side tenker jeg at jeg vil være der lengst mulig og oppleve mye når jeg først drar der og tar fri fra jobb. På en annen side er det viktig å ha det flott og litt luksus. Kanskje bedre å "bare" være der i 2,5 uke med topp hotell, enn 3 uker med et middels... Vi tenker oss til Phuket (er ikke redd for å møte naboen;) ). Er det mye å oppleve der, eller er 3 uker i meste laget? Vurdere å splitte opp ferien i 2, der vi tester to ulike hoteller i forskjellige områder, for variasjonens del. Hva ville DU valgt? Være der lengst mulig, eller litt færre dager, men med flottere hotell? Takker heller ikke nei til om noen har et forslag ang. bra hotell som ligger nærme stranden i Phuket:D
Lumos Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 (endret) Jeg hadde blitt lengst mulig, men kuttet ned på standarden. Man kan få fine hoteller/bungalower/hostels for en billig penge i Thailand, alt etter hvor man skal bo selvfølgelig. Synes ideen om å forlytte seg litt underveis høres god ut, så får dere sett andre steder en Phuket. Hva med noen dager med øyhopping? Det er lett å reise ut til øyene fra Phuket Vi skal ogå til Thailand, pluss et naboland, i desember/januar, men vi tenker å bo billig for det meste, også heller ta et par netter med skikkelig luksus Endret 19. juli 2012 av Lumos
Neshorn Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2012 Jeg hadde blitt lengst mulig, men kuttet ned på standarden. Man kan få fine hoteller/bungalower/hostels for en billig penge i Thailand, alt etter hvor man skal bo selvfølgelig. Synes ideen om å forlytte seg litt underveis høres god ut, så får dere sett andre steder en Phuket. Hva med noen dager med øyhopping? Det er lett å reise ut til øyene fra Phuket Vi skal ogå til Thailand, pluss et naboland, i desember/januar, men vi tenker å bo billig for det meste, også heller ta et par netter med skikkelig luksus Tusen takk for svar:) Har tenkt noen dager med øyhopping, for å få sett litt forskjellig. Noen som vet hvordan man kommer seg til øyene? Er det båtturer man bare hiver seg på der og da, eller er det ting som må organiseres/bestilles på forhånd? Vi har vært innom tanken med å kjøre medium standard mesteparten av ferien, også kanskje noen få netter på skikkelig luksushotell:)
Gjest Badabing Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Helt enig med Lumos! Jeg ville heller kuttet ned på standarden på selve hotellet, men få en kjempefin beliggenhet rett på stranda. Men nå er jeg mer fan av sjarmerende bungalower enn luksuskjedehoteller.. Dere kan jo f.eks reise litt rundt på øyhopping osv i et par uker, og så ta en uke på fint hotell til slutt. Det finnes mange aktører når det gjelder båtturer, men det finnes jo også de som er litt useriøse. Det går an å bestille på forhånd, men også når dere er der. 1
Azila Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Hmm, jeg synes også bra standard er viktig når man skal bo lenge (mer enn en natt) et sted. Så om hotellet med 3* virker dårlig så ville jeg valgt å korte ned på hvor lenge jeg skal være der. Det er hyggelig å ha lyst til å komme 'hjem' når man er på ferie :-) MEN, som de andre sier så er det fullt mulig å få bra standard til en bra pris i Thailand. Om dere liker å bo på hotell kan dere jo ta et 3* hotell med superior/deluxe rom, men jeg ville heller valgt bungalow eller villa med sitteplass. Bruk litt tid på å sjekke priser på hotell/bungalow/villa på forhånd så dere kan få mer for pengene. Jeg har ikke vært i Phuket så jeg har ikke anbefalinger på steder å bo i dette området. Hvis jeg skulle dratt til Thailand igjen så ville jeg valgt å bo to forskjellige steder, for det er så forskjellig fra sted til sted i Thailand (var i Koh Samui). Dersom dere ikke bestiller de organiserte båtturene på forhånd så bruk den første dagen på å sjekke ut brosjyrer fra aktørene på stedet, for prisene varierer selv om det er samme tilbud! Hvis dere reiser med et charterselskap så får dere sannsynligvis informasjon om mye av organiserte turer som finnes tilgjengelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå