Gjest Ethereal Skrevet 13. februar 2004 #1 Skrevet 13. februar 2004 Jeg har i lang tid brukt den hvite deodoranten fra Biotherm, i roll on-form. Den er mild, lukter diskret og svir ikke, og jeg er egentlig fornøyd. Jeg har sensitiv hud, og dette begrenser utvalget i deodoranter. MEN: den etterlater stygge hvite merker på klærne, noe som er kjipt når jeg liker å gå i ettersittende klær, og gjerne i svart. Så derfor lurer jeg på om noen har noen tips om deodoranter som ikke gjør dette. Jeg vil helst ha roll-on eller stick, og svetter egentlig ikke noe særlig. Deodoranten bør lukte nøytralt, og ikke tilhøre noen parfymeserie.
Gjest Ethereal Skrevet 13. februar 2004 #3 Skrevet 13. februar 2004 Er det den der stiften? Den fikk meg faktisk til å begynne å svette, enda jeg normalt sett ikke svetter noe særlig. Men den lukter godt, da.
Cilla Skrevet 13. februar 2004 #4 Skrevet 13. februar 2004 har aldri fått merker på klærne etter Lancomes Bocage( men heller aldri av Biotherm sin, den samme som du bruker) Bruker å bytte mellom disse to.
Gjest Ethereal Skrevet 13. februar 2004 #5 Skrevet 13. februar 2004 Kanskje jeg er for ivrig/rask med å kle på meg? Bocage synes jeg lukter gammel dame :o Det blir nok Biotherm igjen---som alltid. BTW: Har du prøvd stiften fra Biotherm? Er den like god som roll-onen?
Fakse Skrevet 13. februar 2004 #6 Skrevet 13. februar 2004 Jeg har ikke hatt problemer med merker etter Biotherm sin roll-on, og jeg bruker mye sorte og tettsittende klær. Tar den på med en gang jeg kommer ut av dusjen, og gjør meg ferdig med resten av morgenstellet mens den tørker. Passer på å ikke klistre armene til kroppen (synes det er ekkelt å få deo overalt på klærne selv om det ikke vises, så jeg vil gjerne tørke skikkelig før jeg kler på meg).
Elze Skrevet 13. februar 2004 #7 Skrevet 13. februar 2004 Decleor sin roll-on setter ikke hvite merker og lukter diskret, men godt. Eneste jeg ikke likte med den var at den kommer i glassflaske.
Gjest Ethereal Skrevet 13. februar 2004 #8 Skrevet 13. februar 2004 Decleor---now we're talking... Husker du prisen? Og lukter den veldig urteaktig? Det jeg liker best med Biotherm, er at den lukter rent og mildt.
Midnattsol Skrevet 13. februar 2004 #9 Skrevet 13. februar 2004 Jeg bruker også Biotherm sin roll on og har ikke hatt noen problemer med den.
Gjest Ethereal Skrevet 13. februar 2004 #10 Skrevet 13. februar 2004 Jeg ER nok for utålmodig... Dessuten gidder jeg ikke lete mer, feilkjøp er dyre og irriterende. Så den blir kjøpt om igjen, passer bra med duty free besøk i neste uke.
Elze Skrevet 13. februar 2004 #11 Skrevet 13. februar 2004 Jeg får også hvite striper av Biotherm, men har heller aldri tid til å la deodoranten tørke før jeg kler på meg .. Husker ikke prisen på Decleor (kjøpte ikke i Norge) og finner den ikke på Essentialdayspa eller Strawberry. Det er en blågrønn væske i en klar glassflaske.
Gjest Ethereal Skrevet 13. februar 2004 #12 Skrevet 13. februar 2004 jeg har googlet litt, og har sett forslag om at det er aluminiumssaltene i en deodorant som gjør at den lager hvite striper. Ikke vet jeg, men det skal jo være skadelig, så... Clarins sine deodoranter skal være uten aluminium.
Veronal Skrevet 13. februar 2004 #13 Skrevet 13. februar 2004 Jeg bruker Clarins sin roll-on. Lager ikke hvite merker (jeg burde vite det - går omtrent bare i sort). Lukter mildt og behagelig og kostet i overkant av 100 kroner.
Arkana Skrevet 13. februar 2004 #14 Skrevet 13. februar 2004 Er det den der stiften? Den fikk meg faktisk til å begynne å svette, enda jeg normalt sett ikke svetter noe særlig. Men den lukter godt, da. Nei, ingen stift, det er en roll-on.
Gjest Jamila Skrevet 13. februar 2004 #15 Skrevet 13. februar 2004 Ethereal, du er nok for utålmodig! Jeg bruker også Biotherm, og klarer i 98% av tilfellene å unngå de hvite stipene Men Clarins sin er også ok. Dessverre tror jeg tolmodighet er cluet i dette tilfellet.... kan ikke få alt her i verden
starie Skrevet 13. februar 2004 #16 Skrevet 13. februar 2004 Jeg bruker Clarins sin roll-on. Lager ikke hvite merker (jeg burde vite det - går omtrent bare i sort). Lukter mildt og behagelig og kostet i overkant av 100 kroner. Denne har jeg også brukt en stund, men jeg får helt utrolig tilstoppede porer under armene av den. Dessuten lager den gule merker på hvite klær :evil:
VesleBråka Skrevet 14. februar 2004 #17 Skrevet 14. februar 2004 Cosmica roll-on fra apoteket er "berømt" for at den ikke lager flekker på klærne, hverken hvite striper på farget tøy eller gule flekker på hvitt tøy. Den finnes i utgave både med og uten parfyme, den med parfyme er veldig svak og mild (= kræsjer ikke med parfyme). Den er også effektiv som deo og behagelig på, man trenger ikke la den tørke før man kler seg. Jeg har brukt den i flere år pga. dette. Lei av ødelagte hvite overdeler. Den koster rundt 50,- og anbefales til enhver.
Gjest Cuddly Skrevet 14. februar 2004 #18 Skrevet 14. februar 2004 Mener du hvite striper inni under genserarmene? I så fall; so what!?! Det går jo av i vask! Mener du utenpå, så er det jo bare å ta deoen på aller først, og når du så er klar til å ta på klær er den tørr - og hvis ikke er hårføneren god å ha! Lykke til videre i deodorantproblematikken...
Gjest the imp Skrevet 15. februar 2004 #20 Skrevet 15. februar 2004 henger meg på veslebråka om at cosmica er veldig god. Selv bruker jeg den uten parfyme. Men det står faktisk på den at du skal la den tørke før du kler på deg. Har aldri opplevd at den lager flekker på klær, hverken mørke eller lyse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå