Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter nye gummistøvler.Har dere tips til noen fine støvler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke om det finnes andre støvler på markedet enn Ilse Jakobsen og Hunter? Har sistnevnte selv hvertfall, ikke spesielt fine men enkle og greie å bruke på en regnværsdag.

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke om det finnes andre støvler på markedet enn Ilse Jakobsen og Hunter? Har sistnevnte selv hvertfall, ikke spesielt fine men enkle og greie å bruke på en regnværsdag.

haha, seriøst? om det finnes noen andre på markedet enn ilse jacobsen og hunter? Har du sett i butikkene? vanlige skobutikker har masse gummistøvler. ikke nødvendigvis fra et merke som er like dyr som celine-veska på profilbildet ditt, men de er likevel på markedet. hunter og ilse jacobsen er ikke de eneste i verden som lager gummistøvler...

og jeg kan foresten anbefale ilse jacobsen selv. har et par brune i den mellomste høyden, og det er perfekt til mitt bruk. ikke for høye og ikke for lave, og dessuten er de litt foret inni, så jeg kan bruke dem også om det er litt kaldt. og så ser de bra ut (eller ihvertfall ok ut. jeg føler meg ikke som en turist eller fjellvandrer om jeg har de på liksom).

Skrevet

haha, seriøst? om det finnes noen andre på markedet enn ilse jacobsen og hunter? Har du sett i butikkene? vanlige skobutikker har masse gummistøvler. ikke nødvendigvis fra et merke som er like dyr som celine-veska på profilbildet ditt, men de er likevel på markedet. hunter og ilse jacobsen er ikke de eneste i verden som lager gummistøvler...

Ved tanke på fine gummistøvler, så godt det lar seg gjøre. Regner med TS ikke er ute etter militærgrønne som man bruker i marka.

Ellers har jeg sett en modell fra Jeffrey Campbell som jeg tror heter Voom, mener de ikke kostet mer enn 4-500 heller. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ved tanke på fine gummistøvler, så godt det lar seg gjøre. Regner med TS ikke er ute etter militærgrønne som man bruker i marka.

Ellers har jeg sett en modell fra Jeffrey Campbell som jeg tror heter Voom, mener de ikke kostet mer enn 4-500 heller. :)

Igjen, se litt bedre i butikkene. Det er ikke enten muckboots eller Isle Jacobsen.

Anonym poster: 0d6d24910fdca39e3ebe62c57be3de0d

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Hunter har en helt jævlig kvalitet og er blytunge :forvirret: De sprekker opp, faktisk.

Skrevet

Jeg synes ikke hunter er blytunge, synes ilse er tyngre da! Men hvis du ikke vil ha noen av de finnes det jo aigle eller vikingstøvler.

• Liker 1
Skrevet

Viking lager også mange fine gummistøvler, ikke bare "militærgrønne støvler" som man kan bruke i marka. Det er ekstremt godt utvalg på gummistøvler nå, sammenlignet med for noen år siden. Jeg anbefaler å ta en tur innom skobutikkene, og se på utvalget selv. :) Hilsen skobutikkmedarbeider.

• Liker 3
Skrevet

mine høye er fra Louis Vuitton

img58638118.jpg

og mine lave er fra Burberry

burberry-ankle-rain-shoes-10000005488-camel.jpg

• Liker 1
Skrevet

lulle, linken funker ikke.

Skrevet

Så rart... Den funker når jeg åpner den... Google Noen støvler som heter le chameau

Skrevet

Jeg har mørkeblå fra Viking. Knallfornøyd!

Skrevet

Jeg har et par fra Hunter (de vanlig høye sorte), pluss et par lave fra Le Chameau. Jeg er klart mest fornøyd med de fra Le Chameau. I hovedsak fordi jeg kan merke at kvaliteten på gummien er en helt annen enn den Hunter bruker, da jeg synes at Hunter sin gummi er stiv og ekkel, mens den Le chameau bruker er myk som smør i forhold. Hvis du bryr deg noe som helst om utseende ville jeg iaf ikke satset på Ilse og er usikker på om jeg ville kjøpt noen nye hunter, pga. fjortisene som tok over trenden for noen år tilbake..

Noen modeller jeg synes er fine:

6ec2fe8f6d656b0406673a0f4d924e698a0d072b.jpg

bottes-equitation-le-chameau-alezan-prestige-zippee-doublure-cuir-z-243-24307.jpg

a-le-chameau-bon-low-00-sort.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg kjøpte meg støvler, var jeg på skobutikken og prøvde ulike merker. Hadde tenkt (før jeg kom til butikken) at det var Viking jeg skulle ha for de så ganske fine ut, men så prøvde jeg Le Chameau.

Viking var stive og vonde å ha på og laget "gnikke" lyd når jeg gikk

Le Chameau var myke og gode å gå med + føltes lettere ut: Det ble disse som ble kjøpt inn.

Så mitt råd er: Gå og prøv hvilke støvler som kjennes best ut for dine føtter.

Lillevinkelsko.no har et bra utvalg i støvler ( for inspirasjon :mrgreen: )

Anonym poster: 95542bc62ee429b546f78fd97fe9f78e

Skrevet

Igjen, se litt bedre i butikkene. Det er ikke enten muckboots eller Isle Jacobsen.

Jeg har allerede et par støvler, ellers takk.

Skrevet

Vet du hvordan kvaliteten på gummien til de fra JC er? Hvordan sitter de rundt leggene, henger de liksom som en pose? Likte modellen; Marsha i matt olivenfarge. Har du noen erfaring med denne modellen og hvor jeg evt. kan prøve den? (Jeg er litt konservativ når det kommer til sko, da jeg foretrekker å prøve de, før jeg kjøper de)

AnonymBruker
Skrevet

De Le Chemeau støvlene så jo bare ut som ridestøvler.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en av de som sverger til Hunter, og ikke fordi det handler om mote, men rett og slett kun for praktiske årsaker.... Går mye i skog/lyng/ujevnt terreng med hundene mine, og da har jeg erfart at Hunter er de som sitter best på min fot.... Har prøvd både Viking og Ilse, men synes de begge to er for vide nede i selve foten, og når man går i ulent terreng, er det absolutt en fordel å ha støvler/sko som man ikke driver å "glir" inni....

Har både høye og lave Hunterstøvler, og synes de dekker mine behov helt 100%.....

Synes også det er praktisk med grove såler når man går mye i naturen, og da spesielt når det er vått....

Liker også tanken på at jeg kan bruke de når jeg er ute i naturen, og at de ser såpass fine ut at de er helt greie å bruke når man skal en tur til byen også.... :)

Skrevet

Vet du hvordan kvaliteten på gummien til de fra JC er? Hvordan sitter de rundt leggene, henger de liksom som en pose? Likte modellen; Marsha i matt olivenfarge. Har du noen erfaring med denne modellen og hvor jeg evt. kan prøve den? (Jeg er litt konservativ når det kommer til sko, da jeg foretrekker å prøve de, før jeg kjøper de)

Jeg har dessverre ingen anelse, men drev og undersøkte litt da jeg fant støvlene selv og da fant jeg ut at de var ganske store rundt leggen (sett at man ikke har veldig kraftige legger). Jeffrey Campbell sko bruker som regel å ha god kvalitet, men jeg søkte litt rundt og flere har skrevet at kvaliteten var skuffende.

Av egen erfaring så er Hunter støvlene av veldig god kvalitet, da. Vet ikke om du vil ha dem men de finnes i mange modeller, min favorittmodell er Quilted.. Chanel-mønster. De sitter godt på foten, har en solid såle (som også kan brukes på isen på vinteren!) og jeg har ikke opplevd falming av farge.

Her er Quilted modellen: http://i598.photobucket.com/albums/tt67/bdavies_photos/294-quilted-design-waterproof-rubber-boots-.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...