Gå til innhold

Hvordan se web-tv på vanlig tv-skjerm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HVordan får man til å se web-tv (fra internett ) på vanlig tv-skjerm? Hvilken kabel må man kjøpe? Er det bare på de aller nyeste TV-apparatene dette fungerer på?

Anonym poster: 35f3bddf8d5720b1468ac519099612cd

Videoannonse
Annonse
Gjest Høymann
Skrevet

Først å fremst trenger du en form for pc eller mediaenhet med ethernet tilgang vedsiden av tven.

På dagens Tver bruker man som regel disse kabel valgene.

- HDMI (beste, overfører både bilde og lyd ) Surround og FullHD støtte 1080p

- VGA ( bare bilde)

Gamlere tver

- S-video (Bare bilde og super gromsete og gammel teknologi nå)

Gjest badeand1
Skrevet

En helt vanlig hdmi kabel. =) Kan kjøpes på chlas olson, biltema, jula osv..

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

En helt vanlig hdmi kabel. =) Kan kjøpes på chlas olson, biltema, jula osv..

det har jeg og lurt på en stund! Hvor mye ca koster en kabel, sånn ca?

AnonymBruker
Skrevet

det har jeg og lurt på en stund! Hvor mye ca koster en kabel, sånn ca?

139 og oppover på Clas Ohlson

http://www.clasohlso...art/Pr382048000

Anonym poster: be70e6e510a3eed985704e0409e8ffa5

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Det var jo ikke ille, jeg tror jammen meg jeg skal spandere en kabel på meg selv i morgen :tommelsmil:

Skrevet

HDMI-kabel er definitivt det beste.

Når du har koblet sammen pc og tv, må du høyreklikke på lydikonet på høyre side av startlinjen (kan være skjult) og trykke på Avspillingsenheter. Der dukker det opp et bilde av et tv (mest sannsynlig) og det står noe slikt som HDMI-enhet (har ikke kabelen koblet til for øyeblikket og da vises ikke alternativet).Trykk på den og trykk på knappen "Bruk standard" og OK. Uten det kommer kanskje ikke lyden til tv. Jeg har opplevd at noen ganger kommer den instillingen automatisk og noen ganger ikke, men det er greit å sjekke det hver gang, for ellers må du starte den videoen du ser på på nytt for å få lyden på tv.

Jeg bruker samme kabelen på pc og Blu-ray-spiller og siden jeg har pc-en bak tv, flytter jeg den bare frem og tilbake. Jeg har også kjøpt et eget trådløst tastatur og mus som jeg bare bruker når jeg ser på den måten, det gjør ting enklere. (Slipper å løpe frem og tilbake for å skifte video f.eks. og kan svare noen som spør om noe på Facebook raskt, om nødvendig.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...