Gå til innhold

Utenlandske nettsider som man slipper og betale toll.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at noen nettbutikker skriver "gift" på pakken slik at vi slipper og betale toll.

Kom med forslag til nettsider som man slipper tollavgift.

cherryculture.com gjør iverfall det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper ikke at en utenlandsk bedrift skriver "gift" på pakken. Tror du ikke de norske tollerne skjønner at dette er utelukkende for å prøve å lure seg unna toll (eller forenklet tollgebyr) og moms? Hvis en privatperson sender pakken derimot er saken en annen. Da kan man motta pakker opptil 1000 kroner i verdi før man må betale avgifter.

• Liker 1
Skrevet

Du slipper nok sjeldent unna med "gift" på pakken fra en bedrift.. Har prøvd det selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke at en utenlandsk bedrift skriver "gift" på pakken. Tror du ikke de norske tollerne skjønner at dette er utelukkende for å prøve å lure seg unna toll (eller forenklet tollgebyr) og moms? Hvis en privatperson sender pakken derimot er saken en annen. Da kan man motta pakker opptil 1000 kroner i verdi før man må betale avgifter.

Hvorfor må du ødelegge tråden?

Anonym poster: 85482fb30cad003947d8618fb116615d

• Liker 1
Skrevet

Det er jo faktisk sant at det sjeldent fungerer å sette pakken som gift når den er fra en bedrift.

Skrevet

Hvorfor må du ødelegge tråden?

Anonym poster: 85482fb30cad003947d8618fb116615d

Jeg ødelegger ikke tråden. Jeg opplyser de som ikke er klar over hvordan det faktisk fungerer, sånn at de slipper å sitte der med en regning fra myndighetene.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...