AnonymBruker Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Heihei! Barnet mitt nærmer seg ett år, så snart blir det baking av kaker. Har allerede bestemt meg for en ostekake og en sjokoladekake, men tenkte å ha en "barnekake" også. Sjokoladekaken er altså ikke typisk barnekake. Vil helst ikke at det skal bli for mye sukker i heller, for her er familie så stor at vi må ta det i tre omganger. Synes kake med masse sukker og krem tre dager på rad blir for mye for en ettåring. Så jeg tenkte en kake med masse frukt. Tenkte først pavlova, men marengsbunn er jo omtrent bare sukker, så det blir jo litt mot sin hensikt. Har dere andre alternativ kanskje? En kake jeg kan ha masse frukt på, slik at den frister barna mer enn den brune og gule kaken.. Anonym poster: 2e4fa79037babb1492469150758d908f
Nimorna Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 (endret) Kanskje du kunne prøve med en gelekake? Eller en T-rex fruktsalat Endret 18. juli 2012 av Nimorna 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Haha, artig den der t-rexkaken! Gelekake går jo an, bare at det er mest brukt i, at man bare bruker geleen som bindemiddel? Fruktspyd går jo også an Skulle tro den fargerike frukten vil tiltrekke han og de andre barna mer. Anonym poster: 1b98d060ec473f8c40c818e0a5c9238e
fruBeist Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Kom forresten til å tenke på, i stede for å bruke disse trespydene man vanligvis bruker til grilling, hva med å bruke sugerør? Så bare plutselig for meg at vanlige pinner kan bli litt skummelt til så små barn. Sugerør er mykere og ikke så spisse.
Gjest Katrine Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 Hva med fruktsalat med krem? Hvis du lager kremen selv kan du jo putte lite sukker i den:)
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #7 Skrevet 19. juli 2012 Takk for tips! Fruktsalat går selvsagt an.. Da går det jo an å bruke vaniljekesam i stedet for krem også.. Holder seg vel lengre også, mtp. at det skal vare tre dager. Anonym poster: 1b98d060ec473f8c40c818e0a5c9238e
Leanne Skrevet 19. juli 2012 #8 Skrevet 19. juli 2012 Da mine ble 1 år laget jeg en egen barnekake til bursdagsbarnet. Laget et sukkerbrød i en liten form (som et pepperkake hjerte) som jeg delte opp i tre. Fylte det første laget med most banan, det neste med hipp barnegrøt med vanlilje og kanelsmak, og pyntet med litt krem (og jordbær?) på toppen. Den kaken falt i smak hos begge mine. Er noen år siden mine ble 1 så er ikke sikkert den samme grøten finnes enda, men du kan jo fylle med en annen lignende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå