AnonymBruker Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Hei, Trenger råd! Jeg begynte i ny jobb og der merket jeg med en gang at en fyr var interessert i meg. Han snakket mye til meg på facebook og etterhvert sendte vi mye sms. Jeg var vel litt avvisende i starten og var usikker på om jeg ville noe mer med ham, så det var alltid han som tok kontakt. Måten han snakket til meg på indikerte at han var ute etter noe mer. Så var vi på en fest sammen, og da hendte det jeg nå i ettertid skulle ønske ikke hadde skjedd, at jeg ble med ham hjem. Etter det har vi også snakket mye og også funnet på ting sammen noen ganger. Etter hvert har jeg begynt å føle at han trekker seg litt unna og ikke tar like mye kontakt som tidligere. Jeg spurte han da om dette, og da sa han at det absolutt ikke var meningen og at han skulle skjerpe seg, og at han likte at jeg også tar kontakt først. Dette har jeg derfor gjort. Men nå er jeg igjen usikker på hva han vil siden jeg føler at han ikke er like interessert som han var tidligere. Jeg snakket med han om det, og fikk et langt og fint svar tilbake om at han på en måte vil ha meg, men at han ikke vil ha kjæreste nå. Grunnen var bare at han ikke er klar og ikke har fått de følelsene for meg som han trodde han kunne få.. Men han sier han fortsatt kommer til å være interessert i meg, og at han liker meg veldig godt. Så planen er at vi skal finne på noe denne uka. Men jeg lurer på hva jeg skal gjøre? Nå har vi bestemt oss for å bare ha det gøy sammen, og ikke tenke så langt fremover, for jeg har sagt at jeg heller ikke er klar for et forhold, det kjenner jeg han ikke godt nok til. Men jeg lurer på om jeg har følelser for ham.. Og da kommer jeg til å bli enda mer såret dersom dette fortsetter, og han fortsatt ikke vil ha meg.. Det jeg har mest lyst til nå er han skal ville ha meg, selvfølgelig. Men jeg lurer også på om jeg misforstår mine egne følelser, og at jeg kanskje har så lyst på ham bare fordi jeg blir litt avvist, og ikke kan få ham nå. Uff, er så frustrert og vet ikke hva jeg skal gjøre.. Syns det er så vanskelig å ikke ha kontakt med ham, siden jeg har hatt det i et halvt år nå. Noen som kan hjelpe? Hva bør jeg gjøre? Anonym poster: 4f4666bf6d489923cb6c37769ee3352a
Steinar40 Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 Ha det gøy sammen, men ikke ha sex. Så får du snart se hvordan det fungerer og hvordan interessen utvikler seg. Et forhold må alltid ha ett av bena godt plantet i vennskap. Ellers kommer det ikke til å fungere.
AnitaB Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 (endret) Huff jeg får dessverre litt player-fornemmelser her, altså. Det er selvfølgelig vanskelig og si, og det kan veldig godt hende at jeg tar helt feil - håper det. Mitt råd er å ta et par skritt tilbake; rett og slett å distansere degselv litt. Vær hyggelig og smilende når han tar kontakt, men vær likevel også litt avvisende - og ikke oppsøk ham selv. "Hyggelig å se deg, men meg må straks ut i et møte og må bare få forberedt meg litt/rydde på kjøla/ta en viktig telefon". Det vil kanskje frustrere ham litt, men det kan godt være bare positivt. Vær rett og slett litt "hard to get"; gjenskap situasjonen der han må jobbe litt og "jakte" litt igjen. Ha tålmodighet og vær konsekvent en liten stund (men selvfølgelig ikke for mye). Sett ham på pinebenken litt! En ting som jeg merker meg ved - jeg tror ikke det virker som denne fyren er veldig mottakelig for å snakke om følelser ved dette tidlige tidspunkt, så jeg ville kanskje unngått det for nå. Ikke misforstå meg, jeg foreslår overhodet ikke at du skal være en player selv; men om du ønsker å komme deg videre med mannen så kan det være lurt å tenke litt over hvordan han fungerer og jobbe utifra det. Uansett hva du gjør - lykke til!! :-) Endret 18. juli 2012 av AnitaB
floony Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Huff jeg får dessverre litt player-fornemmelser her, altså. Det er selvfølgelig vanskelig og si, og det kan veldig godt hende at jeg tar helt feil - håper det. Mitt råd er å ta et par skritt tilbake; rett og slett å distansere degselv litt. Vær hyggelig og smilende når han tar kontakt, men vær likevel også litt avvisende - og ikke oppsøk ham selv. "Hyggelig å se deg, men meg må straks ut i et møte og må bare få forberedt meg litt/rydde på kjøla/ta en viktig telefon". Det vil kanskje frustrere ham litt, men det kan godt være bare positivt. Vær rett og slett litt "hard to get"; gjenskap situasjonen der han må jobbe litt og "jakte" litt igjen. Ha tålmodighet og vær konsekvent en liten stund (men selvfølgelig ikke for mye). Sett ham på pinebenken litt! En ting som jeg merker meg ved - jeg tror ikke det virker som denne fyren er veldig mottakelig for å snakke om følelser ved dette tidlige tidspunkt, så jeg ville kanskje unngått det for nå. Ikke misforstå meg, jeg foreslår overhodet ikke at du skal være en player selv; men om du ønsker å komme deg videre med mannen så kan det være lurt å tenke litt over hvordan han fungerer og jobbe utifra det. Uansett hva du gjør - lykke til!! :-) Jeg er enig med både denne og det Steinar sier. Jeg ser så ofte venninner som gir seg hen om og om igjen, altfor fort, og spenningen sier dermed "poff" og blir bortevekk. Ikke for henne, for hun vil ha alt, men for ham. Hun gaper rett og slett over for mye, og han har i bunn og grunn ikke så mye å gi så tidlig. Hver gang jeg selv møter noen interessant er både tålmodighet og tilbakeholdenhet viktige stikkord for meg. Ikke at jeg spiller noe spill, men opptrer interessert men høflig og noe distansert slik at han faktisk kan få fred til å danne seg en mening om meg i ro og mak - og at jeg får gjøre det samme. Når man ønsker at følelser fra hans side skal oppstå, så må man la han få lov til å føle av seg selv, ikke ved å prøve å pushe noe fram for å tilfredstille sin egen nysgjerrighet og usikkerhet. Dette er absolutt ikke ment som noen formaning, men bare et lite tips. Alt med måtehold - til og med når det gjelder dating og forventninger.
Knirke Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Har samme problem.. jeg har konkludert med det gode gamle "we all want what we can't get" paradokset. Jeg blir aldri virkelig interessert i noen før de har avvist meg minst én gang. Når jeg dissekerer problemet mht han som jeg for øyeblikket er betatt av, så kan jeg ikke finne noen annen logisk grunn for å være så til de grader tiltrukket. Han er ikke noe kjærestemateriale (for ung, for det første, men også mange andre ting), noe jeg gjentar gang på gang som et mantra, for å få fascinasjonen til å gå over
Steinar40 Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 Har samme problem.. jeg har konkludert med det gode gamle "we all want what we can't get" paradokset. Jeg blir aldri virkelig interessert i noen før de har avvist meg minst én gang. Når jeg dissekerer problemet mht han som jeg for øyeblikket er betatt av, så kan jeg ikke finne noen annen logisk grunn for å være så til de grader tiltrukket. Han er ikke noe kjærestemateriale (for ung, for det første, men også mange andre ting), noe jeg gjentar gang på gang som et mantra, for å få fascinasjonen til å gå over Jepp, mennesket er ikke et mye rasjonelt dyr akkurat.
Gjest Anna.S Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 Han vil pule. Problemet er vel at han har fått pult 1
Gjest "gjest" Skrevet 26. juli 2012 #9 Skrevet 26. juli 2012 Problemet er vel at han har fått pult Pule mere, sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå