Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg ved en mobil som det er feil på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg kjøpte en helt ny mobil i julen, altså slutten av desember. Mobilen kostet 3000 uten binding. allerede 1,5 måned etter jeg kjøpte den så begynte den å fjuske. så jeg sendte den inn til reparasjon og fikk den tilbake en stund etterpå. Nå har den begynt å fjuske igjen med samme feil i tillegg til andre feil også og jeg skulle egentlig bare ønske jeg kunne heve kjøpet og få pengene tilbake eller få en ny mobil.

Jeg snakket med kundeservice på komplett.no der jeg kjøpte telefonen og han sa at dersom jeg skulle få ny telefon så må den sendes inn til verkstedet deres og erklæres ubrukelig om den ikke kan fikses.

Men det skal jo ikke være sånn at den skal sendes inn "annen hver måned". Den blir jo fikset selvsagt, men jeg er ikke fornøyd og vil ikke ha en telefon som det bare blir feil med.

Så leste jeg på nett en plass at den kan sendes inn 2 ganger for samme feil og da har man rett på å heve kjøpet, vil det si at den tredje gangen det blir feil så har jeg rett på å heve kjøpet?

noen som kan dette?

Anonym poster: d70e68fa8c56acc340164869f566476a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også lest at tredje gang med samme feil skal man kunne heve kjøpet.

Jeg har også lest en presisering som fremhever at selv om det er forskjellige feil så skal man kunne heve dersom symptomene er de samme.

Altså, om skjermen dauer 3 ganger kan de ikke nekte å heve kjøpet fordi det var 3 forskjellige feil som førte til at skjermen daua.

Anonym poster: 84cee8286384ad51e916fea62a7e993e

Skrevet

Ved samme feil har du rett på å heve kjøpet/ny mobil den 3.gangen telefonen sendes inn. Ved forskjellige feil, er det den 4. gangen. Slik praktiseres det i alle fall der jeg har jobbet. Kan jeg spørre hvilken telefon det er og hva feilen(e) er?

AnonymBruker
Skrevet

jeg har en sony ericsson xperia pro, en sånn med skyvetastatur i tillegg til touch.

skjermen blir svart noen ganger når jeg skyver ned tastaturet, og noen ganger kan det vare lenge før lyset kommer på. Og den ene tasten på tastaturet funker ikke, den som man skal trykke på for å få smiley`er. Og det er heller ikke lys i tastaturet lenger så det går ikke an å skrive meldinger i mørket for da ser jeg ikke tastaturet.

grunnen til at den ble sendt inn sist var fordi skjermen ble helt svart og lyset kom aldri på. altså samme feil som nå, så går bare å venter på at den blir helt svart for godt egentlig.

ts

Anonym poster: d70e68fa8c56acc340164869f566476a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...