Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må jeg begynne å la lyset stå på når badet ikke er i bruk? :tongue:

Har et vindu på badet, og jeg hadde så lyst til å få en plante der. Men badet er lite, dermed mye fuktighet, og så er det mørkt når jeg ikke er der. Og normal romtemperatur.

Den skal stå i en potte som jeg skal henge i vinduet, så en hengeplante hadde vært det beste, men potte er såpass langt ned i vinduet at en stående plante gjør også susen. Og jeg vil helst ikke ha noe kunstig, selv om det hadde vært den enkleste veien å gå :)

Så - hva kan jeg ha der?

Videoannonse
Annonse
Gjest Luksus
Skrevet

Ville prøvd med en slags sukkulent. Har god erfaring med å ha de på mørke steder, og de ser ut til å trives når det er fuktig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid en fredslilje på badet, den stortrives og sier ifra når den blir tørst med hengende blader. Fryktelig enkel plante.

Anonym poster: 12dfc95931c4ff1b55a39510e486394e

Gjest hedgepig
Skrevet

Svigermorstunge. Tåler alt og er en litt kul 80-talls plante;)

Skrevet

Tusen takk for alle forslagene! Når det gjelder fredslilje, så har jeg allerede 3 stk på andre plasser i boligen min, så jeg ville egentlig ha noe annet, for variasjonens skyld :)

Men jeg får bare mer og mer lyst på en hengeplante der, jo mer jeg tenker på det. Noen som har noe erfaring med Ceropegia f eks? Den så veldig pen ut, men kan den stå mørkt?

Link til bilder av ceropegia

Skrevet (endret)

Vet ikke om den vil trives, men vet at Gullranke vil klare seg.

http://www.geekhouse...pinnatum_aureum

Du kan jo prøve ceropgia, det eneste som kan skje er at denikke vil trives, men det ser du jo fort.

Endret av Belima
Gjest gjest17
Skrevet

Ville anbefalt fredslilje :-) den er nok ikke fullt så blomstringsvillig som den er vanligvis, men klarer seg helt fint om den ikke står i full belysning :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sjømannsbrud stående på badet. Ser ut til å trives bra i mørket ;-)

Anonym poster: 997b02a41a8d9858441353b5eec82393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...