Gå til innhold

Hjelp - forbrukerrettigheter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som er gode på forbrukerrettigheter?

Saken er: 3 varer bestilt i nettbutikk juni -11, betalt med VISA-kort. 2 av 3 varer kom september -11 etter flere purringer. Totalt sum for 3 varer er da trukket av min VISA-kort.

Purringer, atter purringer for å få den siste varen. Siste varen blir så kansellert av nettbutikk februar -12.

Juli -12 kommer det purring med renter for deler av beløpet av varen bestilt juni-11. Renter påløper fra bestillingsdato, ikke datoen varene ble mottatt.

Kontakter kundeservice, blir da fortalt at deres økonimi-avdeling ved en feil har kreditert (altså refundert) deler av kjøpssummen i okt -11 (noe jeg ikke er/var kjent med). Og nå skal de altså ha tilbakebetalt denne differansen.

Er mektig irritert over kundeservicen deres i utgangspunktet. Tok 3 måneder og utallige purringer før jeg overhode fikk varene, tross at det står 3-5 arbeidsdager på deres nettbutikk.

Og blir selvsagt flyforbannet når de sender meg en regning over 1 år etter bestillingen, og det pga at de har surret.

Jeg har betalt med VISA-kort, hele beløpet er trukket fra min konto. Det er da vel faktisk ikke min skyld at de surrer og tilbakefører penger 4 måneder etter at bestillingen ble gjort.

Forøvrig står det ingenting i deres kjøpsvilkår om rett til å kreve betalt dersom de har tilbake kreditert ved en feil.

Noen som kan vise til en paragraf el jeg kan bruke. Ikke snakk om store summer, men det er en prinsippsak!

Veldig takknemlig for hjelp :)

Anonym poster: a9717a76e559a702de6198a0dbd6eae6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan utifra kontoen din se om de har tilbakeført pengene i okt. 11.

Ja, de kan kreve summen de har tilgode.

Neste gang du skal handle på nett, så googler du først. Se på klagetoppen osv.

Anonym poster: dd0525b16781fb239ba9bb7a62a8dbc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...