Gå til innhold

Hvorfor vil du gifte deg? Hvorfor vil han gifte seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Ekstase
Skrevet

Jeg er så giftesyk, men samboeren min er ikke så gira. Vi er forlovet og har et godt forhold, men jeg tror ikke helt han ser poenget med å gifte seg når vi har det fint slik som vi har det.

Så det jeg lurer på er hva er dine og din kjæres grunner til å inngå ekteskap? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er dere forlovet når han ikke vil gifte seg? Hele poenget med en forlovelse er jo at man skal gifte seg, gjerne innen ett års tid..

Kan ikke svare på selve spørsmålet da jeg ikke har funnet noen jeg har hatt lyst til å gifte meg med ennå!

• Liker 6
Skrevet

Vi gifter oss mest av økonimiske grunner. Er noen skattefordeler, det juridiske ved barn eller dødsfall er mye enklere. Dessuten er det en ganske grei unnskyldning for å ta på fine klær og ha en bedre fest ilag med de vi er aller mest glad i;)

• Liker 2
Skrevet

for jeg vil høre til den jeg elsker på alle måter man kan høre til et annet menneske på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss fordi vi er to voksne mennesker som elsker hverandre og har lyst å ha et lite, hyggelig bryllup for å feire kjærligheten. Vi har ingen "gode grunner" annet enn at vi har lyst å være gift med hverandre. Samboere er så "kjedelig" og vi er såpass "gammeldagse" at for vår personlige del så betyr det mye at vi er mann og kone.

I dag finnes det egentlig ingen ordenltig gode grunner. Jeg ser ikke det økonomiske som en grunn heller. Kanskje jeg er litt dum, men hva får man egentlig ut av det annet enn evt pendlerfradrag om man ikke har barn.

Anonym poster: c3e5401445e3c9ae5659e9a4ddf59f06

• Liker 1
Skrevet

Fordi vi ville feire kjærligheten mellom oss to. Vi hadde borgerlig utevielse i august i fjor.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Begge har særkullsbarn, vi har også fellesbarn, og vi eier både hus og bil sammen- for ikke å snakke om gjeld. En av oss kommer til å arve to hytter og en leilighet, den andre en fjerdedel av fem eiendommer. Vi har vært sammen i sånn ca 130 år, så det er rimelig sikkert at dette kommer til å vare.

Det ville være galematias å ikke gifte seg. Enkleste måten å løse det på. Å "feire kjærligheten" var sånn sett ikke en grunn for meg heller, siden jeg synes det er litt kleint.

Moren min maser fremdeles :ler:

Anonym poster: 1c44be71a88bca339766f7a20ff523ad

• Liker 2
Skrevet

Vi gifter oss fordi han vil. Han fridde og ønsker et bryllup. Han vil det fordi det er viktig for ham å vise for "alle" at det skal være oss to og han vil være mer enn "bare" samboere. Han vil kalle meg kona si.

For min del kunne vi fint fortsatt som samboere da jeg aldri har drømt om noe bryllup og ikke synes det forandrer noe å gifte seg. Det har ingenting å si for mine følelser om vi er gift eller ei. Jeg er nok mindre romantisk anlagt enn ham :sjenert: Men når det er sagt så gleder jeg meg veldig til å gifte meg altså!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han vil ha barn med meg, og det er mye mer bindende enn et papir, så han ønsket at vi ble gift.

Så vi gjør det fordi vi e litt romantiske og har lyst på en diger fest sammen med alle vi er glade i :)

Jeg har egentlig aldri drømt om bryllup og alt det kjaset, men nå kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig til lørdag! Synes også det er kjemperomantisk å ha ring på fingeren som symboliserer at vi tilhører hverande.

Jeg sier ikke at giftemål gjør at noen er mere trofast enn ellers...

Han er jo min familie og aller beste venn, og da er det greit å kunne si at vi er gift.

Endret av fridr
  • 2 uker senere...
Gjest Ekstase
Skrevet

Hvorfor er dere forlovet når han ikke vil gifte seg? Hele poenget med en forlovelse er jo at man skal gifte seg, gjerne innen ett års tid..

Kan ikke svare på selve spørsmålet da jeg ikke har funnet noen jeg har hatt lyst til å gifte meg med ennå!

Vi snakket om forlovelse og begge var enige om at vi vil gifte oss med tiden, men jeg skulle bli ferdig med studiene først. Så lot vi temaet ligge en stund, før han fridde.

Nå er jeg ferdig studert, og klar for gifting, men han synes at vi har det så fint slik som vi har det + at han liker ikke så godt når det blir mye styr, som det gjerne kan bli med et bryllup.

Så vi er forlovet fordi vi skal gifte oss, vi har bare ulikt tidsperspektiv på når det skal skje, og derfor lurer jeg på hvorfor andre vil gifte seg. Jeg skulle gjerne gifta meg med han i går :bryllup:

Gjest Ekstase
Skrevet

Vi gifter oss fordi han vil. Han fridde og ønsker et bryllup. Han vil det fordi det er viktig for ham å vise for "alle" at det skal være oss to og han vil være mer enn "bare" samboere. Han vil kalle meg kona si.

For min del kunne vi fint fortsatt som samboere da jeg aldri har drømt om noe bryllup og ikke synes det forandrer noe å gifte seg. Det har ingenting å si for mine følelser om vi er gift eller ei. Jeg er nok mindre romantisk anlagt enn ham :sjenert: Men når det er sagt så gleder jeg meg veldig til å gifte meg altså!

Du høres litt ut som han jeg er sammen med, bortsett fra at det var han selv om fridde da :)

Skrevet

Vi snakket om forlovelse og begge var enige om at vi vil gifte oss med tiden, men jeg skulle bli ferdig med studiene først. Så lot vi temaet ligge en stund, før han fridde.

Nå er jeg ferdig studert, og klar for gifting, men han synes at vi har det så fint slik som vi har det + at han liker ikke så godt når det blir mye styr, som det gjerne kan bli med et bryllup.

Så vi er forlovet fordi vi skal gifte oss, vi har bare ulikt tidsperspektiv på når det skal skje, og derfor lurer jeg på hvorfor andre vil gifte seg. Jeg skulle gjerne gifta meg med han i går :bryllup:

Da skjønner jeg! Får håpe han plutselig får lyst ;-)

• 2 uker senere...
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg vil gifte meg fordi jeg vil binde meg til kjæresten min, jeg vil at han skal være kun min resten av livet, og jeg tror han har samme grunner. Jeg synes samboerskap ikke er like bindene og kanskje mer utrygt i mine øyne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...