TK92 Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Jeg tenker å ta master i farmasi enten ved universitetet i Bergen eller i Oslo. Dersom jeg ikke kommer inn i Norge vurderer jeg utlandet (Danmark eller Storbritania). Jeg lurer på om det er noen som studerer farmasi som vil fortelle litt om studiet? Vanskelighetsgrad, hva som er interessant/kjedelig, kjønnsfordeling, aldersfordeling og studiemiljø! Eventuelt også fortelle hvor dere studerer! Dersom det er noen ferdigutdannede farmasøyter hadde det vært kjekt å høre hva dere synes om jobben, litt om hva en vanlig dag innebærer og evt også lønnsnivået Jeg har også fått inntrykk av at det er gode jobbmuligheter. Stemmer dette? Håper på svar!
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 Det er et hardt studie i hvert fall ved UIO, men det er mer på grunn av opplegget de har der, og ikke selve stoffet. Hvis du kommer inn i Bergen ville jeg heller ha gått der.. Men det er veldig interessant og jobbene du kan få etter endt skolegang er bra:) Anonym poster: 4829cd8b2d0ef76a2a3079fd17464041
TK92 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2012 Tusen takk for svar! er du farmasøyt eller farmasi student? Evt hvor studerer/studerte du og hvordan er jobben?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Nei jeg studerer ved UIO. Studiet er veldig krevende, men med en del lesing så går det nok bra:) Ja kjemien er vanskelig med det er bare å gjøre kollokvieoppgaver og eksamensoppgaver så klarer du deg. Galenisk farmasi derimot vanskelig å forberede seg på. De har den strengeste sensuren ved UIO, med opp mot 50% stryk. På eksamen er ingen feil tillatt og, ved to stryk dumper du et år. Tre stryk blir du kastet ut fra studiet og kan ikke søke deg inn igjen. Slik at det blir litt ekstra stress på grunn av alle reglene de har der.. Tror ikke de er like strenge hverken i Bergen eller i Tromsø. De fleste jobbene er i Apotek, men mange av provisor farmasøytene blir apotekere etter hvert. Ellers er det jobber i den skrumpende industrien og f.eks. i statens legemiddelverk. Anonym poster: 4829cd8b2d0ef76a2a3079fd17464041
TK92 Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2012 Ja, jeg har hørt at kjemien kan være krevende.. Hvor gammel var du da du begynte å studere farmasi? Og hvordan er aldersfordeling og kjønnsfordeling på studiet? Er studentmiljøet bra? Jeg er evt 21 år før jeg begynner å studere.. Har dere mulighet for utveksling og evt hvor?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Galenisk farmasi derimot vanskelig å forberede seg på. De har den strengeste sensuren ved UIO, med opp mot 50% stryk. På eksamen er ingen feil tillatt og, ved to stryk dumper du et år. Tre stryk blir du kastet ut fra studiet og kan ikke søke deg inn igjen. Anonym poster: 4829cd8b2d0ef76a2a3079fd17464041 Oh man, er det sant? Høres tøft ut. Har du noen gode tips til å komme seg trygt gjennom emnet? Hilsen en smånervøs AB som skal begynne på farmasi Anonym poster: c0912147fb3e522abcc104b3fc4819f9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #7 Skrevet 21. juli 2012 Det er bare å begynne så ser man hvordan det går:) Lykke til! Er du motivert kommer det til å gå bra:) Det er kanskje 30 % gutter. Også er jo 50% fra videregående og resten er en god blanding av nesten alle aldere.. Anonym poster: 4829cd8b2d0ef76a2a3079fd17464041
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #8 Skrevet 21. juli 2012 Ja, jeg har hørt at kjemien kan være krevende.. Hvor gammel var du da du begynte å studere farmasi? Og hvordan er aldersfordeling og kjønnsfordeling på studiet? Er studentmiljøet bra? Jeg er evt 21 år før jeg begynner å studere.. Har dere mulighet for utveksling og evt hvor? Har ikke lyst til å legge ut så mye om meg selv her, men jeg kom ikke rett fra videregående. Jeg vet det er mulighet for utveksling hvis man har C eller bedre i snitt ved andre avdeling, dvs etter 7-10 semester. Hmm, husker ikke hvor, men man kan ta ulike fag andre steder. F.eks ta galenisk farmasi i England, eller ta masteroppgaven i farmakognosi i Mali. Anonym poster: 4829cd8b2d0ef76a2a3079fd17464041
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå