Gjest Pet Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 (endret) Ja, nå skal jeg snart i gang med å male stuetaket. Gruer meg litt, men det er vel bare å hoppe i det. Jeg har kjøpt et sånt langt skaft til å feste rullen på, men jeg har også gardintrapp i tilfelle det ikke skulle funke. Grunnen til at jeg gruer meg er at alle sier at det er så vanskelig å få det jevnt og pent og at det bare er proffer som kan male tak. Har leid inn malere tidligere, men nå tenkte jeg at jeg skulle spare noen kroner og sprenge noen grenser samtidig. Så hvordan får jeg dette pent, da? Har hørt litt av hvert om maling av tak, f eks at man bare skal male i én retning, nemlig mot det vinduet der det kommer inn mest lys, og altså ikke rulle på kryss og tvers. Og så skal man visst ha veldig mye maling på rullen, så at det nesten renner av den når man tar den opp fra brettet. Er dette gode tips? Har dere noen andre? Jeg begynner jobben på tirsdag og regner med å måtte ta to strøk, men det rekker jeg vel i løpet av en dag? Stua er ca 30 m2 stor og har et vindu mot sør og et mot nord. Taklistene er dårlig påsatt (ikke jeg som har gjort det), så det er en glippe flere steder mellom list og tak. Kan jeg fylle denne glippen med noe? Silikon? Neste år skal jeg ha full renovering av stua som skal gjøres av malere/snekkere, så jeg kommer ikke til å sette opp nye lister nå, men det hadde jo vært fint å få bort de stygge glippene når jeg først skal oppi der. Ja, da kan dere bare begynne å råde meg! Endret 18. juli 2012 av Pet
Gjest Pet Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 Tak(k)! Det så slitsomt ut. Tror jeg skal klare det, da. Det var en meget fin video!
Gjest Pet Skrevet 18. juli 2012 #5 Skrevet 18. juli 2012 Bare hyggelig Pet! Kos deg med malingen! Skal prøve! Det er viktig å tenke positivt! 1
SmallTalk Skrevet 18. juli 2012 #6 Skrevet 18. juli 2012 Glippene ved lista tror jeg du kan tette med akrylmasse. Den er ihvertfall både elastisk og overmalbar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå