Gå til innhold

Er dette nok til å merke forandring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nå bestemt meg for å legge om livsstilen min. Ikke total renovasjon, men små endringer som kanskje vil hjelpe litt.

Utgangspunktet mitt er ganske dårlig; Trener aldri, spiser godteri hver dag. En vanlig dag spiser jeg kanskje noe lite til frokost, en brødskive, en baguett e.l., middag ("vanlig" middag, men veldig dårlig på grønnsaker..) og resten er bare godteri. Potetgull, sjokolade, og uhorvelige mengder Pepsi Max.

Jeg er ikke smellfeit, er egentlig overrasket over at jeg ikke er større enn jeg er, mtp kosthold og aktivitetsnivå. Jeg er 162 høy, og veier ca 60 kg, går litt opp og ned.

Det jeg har gjort for å forbedre meg er å begynne å trene litt. Jeg har blitt Butt Bible-frelst takket være noen her inne, så trener det 20 min fire ganger i uka. Dagene jeg ikke gjør det, tar jeg en times tid med Zumba. Mulig jeg putter inn en økt med Zumba noen av de andre dagene og. I tillegg går jeg ca en time til sammen hver dag, til og fra jobb og buss.

Når det kommer til kosthold har jeg kuttet ut MYE av Pepsi Maxen (Fra 1,5 l til kanskje 0.5), og drikker mye mer vann. Jeg har også kuttet ut mye av godteriet (spiser fremdeles litt, men ikke hver dag, og ikke på langt nær like mye), og jeg prøver å spise vanlig mat oftere, samt mer grønnsaker.

Spørsmålet mitt er; Vil disse endringene gjøre at jeg blir slankere, og kanskje litt fastere i fisken (20 min styrke fire dager i uka må da gjøre NOE?)

Anonym poster: 0dfb546ef3600bfea2de3bc741ae3422

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Det er kostholdet som vil gjøre at du går ned i vekt. Trening vil hjelpe på form/definasjon/stramhet og bedre helse, og vil helpe å brenne fettet mer effektivt.

Men om ikke kostholdet er på plass(spise mindre enn du forbrenner) så vil du stå på stedet hvil.

Det beste er om du finner ut hvor mange kalorier du spiste før og trekke fra 500 kalorier. Da vil du gå ned i vekt.

Det er vanskelig å vite noe om kostholdet ditt, for selv om du spiser mindre godteri(noe du burde kutte ut helt i hverdagen da det tuller mye med blodsukkeret ditt) så vet jeg ikke hvor mange kalorier du får i deg gjennom maten som du har erstattet godteriet med.

AnonymBruker
Skrevet

Det er kostholdet som vil gjøre at du går ned i vekt. Trening vil hjelpe på form/definasjon/stramhet og bedre helse, og vil helpe å brenne fettet mer effektivt.

Men om ikke kostholdet er på plass(spise mindre enn du forbrenner) så vil du stå på stedet hvil.

Det beste er om du finner ut hvor mange kalorier du spiste før og trekke fra 500 kalorier. Da vil du gå ned i vekt.

Det er vanskelig å vite noe om kostholdet ditt, for selv om du spiser mindre godteri(noe du burde kutte ut helt i hverdagen da det tuller mye med blodsukkeret ditt) så vet jeg ikke hvor mange kalorier du får i deg gjennom maten som du har erstattet godteriet med.

Ja, dette vet jeg jo egentlig. Var nok litt uklar i hovedinnlegget. Jeg regner med jeg må ligge på 1200-1300 kcal om dagen om jeg skal gå ned i vekt, er jeg helt på bærtur nå?

Uansett, jeg har ikke lagt på meg på flere år, så jeg bare ser for meg at om jeg kutter ut mesteparten av godteriet (klarer ikke kutte tvert av med alt, det har jeg prøvd før, og da sprakk jeg fort), og spiser mer regelmessige, sunne måltider vil det iallefall hjelpe litt på vekten.

Er heller ikke vekten som er det viktigste. Vil bare ned en fire-fem kilo, samt stramme opp kroppen. Vil Butt Bible hjelpe på dette i første omgang? Regner med jeg må trappe det opp litt etterhvert som jeg blir mer fit.

Gjest *Maja*
Skrevet

Ja, dette vet jeg jo egentlig. Var nok litt uklar i hovedinnlegget. Jeg regner med jeg må ligge på 1200-1300 kcal om dagen om jeg skal gå ned i vekt, er jeg helt på bærtur nå?

Uansett, jeg har ikke lagt på meg på flere år, så jeg bare ser for meg at om jeg kutter ut mesteparten av godteriet (klarer ikke kutte tvert av med alt, det har jeg prøvd før, og da sprakk jeg fort), og spiser mer regelmessige, sunne måltider vil det iallefall hjelpe litt på vekten.

Er heller ikke vekten som er det viktigste. Vil bare ned en fire-fem kilo, samt stramme opp kroppen. Vil Butt Bible hjelpe på dette i første omgang? Regner med jeg må trappe det opp litt etterhvert som jeg blir mer fit.

Nå kjenner jeg ikke til ButtBible. Jeg kan av egen erfaring si at det mest effektive jeg har vært borti er jogging. Har aldri vært så fit og bra form som jeg er nå.

By the way: Hvor høy er du og hva veier du? 12-1300 kalorier høres litt lite ut?

AnonymBruker
Skrevet

Nå kjenner jeg ikke til ButtBible. Jeg kan av egen erfaring si at det mest effektive jeg har vært borti er jogging. Har aldri vært så fit og bra form som jeg er nå.

By the way: Hvor høy er du og hva veier du? 12-1300 kalorier høres litt lite ut?

Butt Bible er et styrketreningsprogram. En økt for overkroppen og en for underkroppen, med tre forskjellige nivåer. (Øker når forrige blir for lett). Det brenner iallefall godt i musklene mine dagene etter. Jeg misliker jogging sterkt, egentlig alle typer trening, derfor er jeg glad jeg fant BB (som er kort og intens, så den klarer jeg å slite meg igjennom), og Zumba, som faktisk er morsomt!

Jeg er 162 og veier omtrent 60 kg, +/- et par kilo. (Går litt opp og ned)

Gjest *Maja*
Skrevet

Butt Bible er et styrketreningsprogram. En økt for overkroppen og en for underkroppen, med tre forskjellige nivåer. (Øker når forrige blir for lett). Det brenner iallefall godt i musklene mine dagene etter. Jeg misliker jogging sterkt, egentlig alle typer trening, derfor er jeg glad jeg fant BB (som er kort og intens, så den klarer jeg å slite meg igjennom), og Zumba, som faktisk er morsomt!

Jeg er 162 og veier omtrent 60 kg, +/- et par kilo. (Går litt opp og ned)

Da høres det ut som om du har lagt deg en fin og realistisk plan. Du har endret kostholdet og du har satt i gang med en treningsform du trives med :) Du er ikke så høy så 13-1400 kalorier høres greit ut.

Prøv å erstatte hverdagsgodteriet med frukt. Ha heller en dag i uka der du karber opp med litt godteri og annen god mat du er glad i.

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Da høres det ut som om du har lagt deg en fin og realistisk plan. Du har endret kostholdet og du har satt i gang med en treningsform du trives med :) Du er ikke så høy så 13-1400 kalorier høres greit ut.

Prøv å erstatte hverdagsgodteriet med frukt. Ha heller en dag i uka der du karber opp med litt godteri og annen god mat du er glad i.

Lykke til :)

Fint å høre at jeg ikke er heelt på bærtur :)

Takk for gode svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...