Gå til innhold

FORLOVERGAVER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere gi gave til forlover? Og hva skal dere gi? (evt hva ga dere, dere som allerede er gift :wink: )

Trenger tips både til mine forlovere og min kjæres forlovere. Og det bør ikke være så dyrt, siden vi har 2 forlovere hver og begynner å bli ganske blakke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kjære skal kjøpe boxershortser til sin forlover (en liten intern greie)

Jeg har kjøpt et snydelig smykke i hvitt gull med en liten safir på, og nå er jeg på jakt etter et smykkeskrin til min forlover. Toastmasteren kjøper vi nok en flaske god konjakk til.

Skrevet

Trodde ikke det var vanlig å gi forlovergave? Ihvertfall ikke her i Norge. Vet at de gjør det i USA!

Jeg kommer ikke til å gi forlovergave.

Har vært i mange brylluper, og vært forlover selv, men aldri opplevd at noen har gitt forlovergave!

Nei, om man ikke har nok utgifter fra før av...Min forlover skal få en goood og varm klem av meg :-)

Skrevet

Min forlover fikk en gave i ettertid hun. Da fikk hun et innrammet fotografbilde tatt på bryllupsdagen vår. Bilde var av brudepar og forlovere.

I tillegg fikk hun en av blomsterdekorasjonene vi brukte på dagen vår, men jeg vil ikke akkurat regne dette som noen gave...

Min manns forlover fikk en flaske cognac (eller var det whiskey?)...

Skrevet

Vi hadde tenkt å be forlovere med partnere ut på middag etter bryllupet :-)

Skrevet

Vi har invitert våre forlovere på restaurant til en god middag.

Hilsen Trille

Skrevet

Vi kjøpte en liten oppmerksomhet til forloverene våre da vi var på bryllupsreise. Bare som en "takk for hjelpa", siden de gjorde mye mere for oss en det man kan forlange av en forlover.

Skrevet
....det man kan forlange av en forlover.

Det man kan forlange av en forlover.......

Jeg vet ikke hva dere andre tenker, men for meg høres det litt rart ut. Forlange?

Jeg har valgt min aller beste venninde som forlover. Det var det eneste naturlige valget for meg, og hun ble naturligvis om ikke akkurat overrasket så iallefall kjempeglad.

Vi er verdens beste venninder og det finnes ikke den ting jeg ikke ville gjøre for henne. Hun gjør alt for meg og omvendt..... Forlange, forvente..... Hva skjedde med "å gjøre ting med glede?"

Jeg ville stått på hodet for å gjøre alt for at hennes bryllup skulle bli perfekt, og hun det samme for meg. Er det ikke sånn for dere andre?

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle finne noe på bryllupsreisen, tenkte på å kanskje kjøpe et smykke! Regner at vi kjøper til sambos forlover der også! Toastmasteren tenkte jeg kunne få en flaske cognac..

Skrevet

Det man kan forlange av en forlover.......

Jeg vet ikke hva dere andre tenker, men for meg høres det litt rart ut. Forlange?

Jeg har valgt min aller beste venninde som forlover. Det var det eneste naturlige valget for meg, og hun ble naturligvis om ikke akkurat overrasket så iallefall kjempeglad.

Vi er verdens beste venninder og det finnes ikke den ting jeg ikke ville gjøre for henne. Hun gjør alt for meg og omvendt..... Forlange, forvente..... Hva skjedde med "å gjøre ting med glede?"

Jeg ville stått på hodet for å gjøre alt for at hennes bryllup skulle bli perfekt, og hun det samme for meg. Er det ikke sånn for dere andre?

Jeg forventa faktisk ikke av noen at de skulle stå på hodet for vårt bryllup, hverken foreldre, søsken eller forlovere. Da jeg spurte om hun ville være forlover forventa jeg at hun skulle skrive under på forloverærklæringen og være til stede i bryllupet. Hun fikk også tilbud om å være med til frisøren (på min bekostning selvsagt), men det var selvfølgelig hennes valg. Selv om jeg hverken forlangte eller forventa noe stillte hun opp på en helt utrolig måte for oss, både under planlegging, forberedelser og på selve dagen. Det samme gjaldt mannen sin forlover. Jeg synes det er på sin plass å sette pris på en sånn innsats, ikke å ta den forgidt. Det er ikke godt for noen å bli tatt som en selvfølge.

Skrevet

JO Tex, sånn er det for meg også. Nå er forloveren min den ene søsteren min da, men hun er kjempeengasjert i bryllupet og gjør alt for at dette blir en fantastisk dag for alle. Jeg forventer ingenting av henne, men jeg valgte jo henne fordi hun er den hun er da.

Skrevet
Jeg forventer ingenting av henne' date=' men jeg valgte jo henne fordi hun er den hun er da.[/quote']

Ikke sant?? Det har ingenting med forventning å gjøre, men en velger jo en person en er glad i og som en vet vil bry seg.....?

Skrevet

Jeg forventa faktisk ikke av noen at de skulle stå på hodet for vårt bryllup, hverken foreldre, søsken eller forlovere. Da jeg spurte om hun ville være forlover forventa jeg at hun skulle skrive under på forloverærklæringen og være til stede i bryllupet. Hun fikk også tilbud om å være med til frisøren (på min bekostning selvsagt), men det var selvfølgelig hennes valg. Selv om jeg hverken forlangte eller forventa noe stillte hun opp på en helt utrolig måte for oss, både under planlegging, forberedelser og på selve dagen. Det samme gjaldt mannen sin forlover. Jeg synes det er på sin plass å sette pris på en sånn innsats, ikke å ta den forgidt. Det er ikke godt for noen å bli tatt som en selvfølge.

Jeg syns da det virker som at Tex setter stor pris på innsatsen jeg, og tror ikke hun tar det som en selvfølge.

Jeg setter stor pris på alt min søster gjør, og sier det jevnlig til henne. I gjengjeld kommer jeg til å gjøre akkurat det samme for henne, i tillegg til at jeg ofte er på besøk der og hjelper til med barna og andre ting..når samboeren hennes jobber mye.

Skrevet

Jeg syns da det virker som at Tex setter stor pris på innsatsen jeg, og tror ikke hun tar det som en selvfølge.

Da skjøenner jeg ikke ståheien om at jeg ikke forventet noe av min forlover?

Skrevet

Ragnhild: I fare for å ødelegge denne tråden også, ettersom det ofte blir diskusjoner når du og jeg er på samme tråd...Det Tex reagerte på er vel bruk av ordet forlange. Hun og jeg mener at man velger vel den man vet vil bry seg og som stiller opp fordi man syns det er gøy...Og da er det jo ingen grunn til å forlange noe som helst.

Ang. forventninger til forloveren så er dette sikkert forskjellig, og det er sikkert forskjellig hvor engasjert den enkeltes forlover er. Sånn er det jo bare - folk er forskjellige, og det beviser jo mange av diskusjonene her inne :-)

Skrevet

Nå har jeg bare vært forlover en gang, og jeg syns det var gave nok i seg selv! Vi avtalte da vi var 6 år at vi skulle være forlovere for hverandre, selv om vi da ikke visste hva det innebar, bare at det var "viktig". Så da hun ringte meg for å fortelle at kjæresten hadde fridd, stod jubelen i taket hos meg, for ENDELIG skulle avtalen vår innfris!! :P

Skrevet

Jeg skal betale håroppsett og sminke for min forlover dersom det ikke blir for dyrt (kjenner frisøren, og regner med at jeg får en ålreit pris for oss begge).

Forloveren til min mann og toastmaster skal jeg kanskje kjøpe fotball-tur til. Hvertfall deler av turen - kanskje flybilletten eller noe sånt. Jeg skriver at jeg skal kjøpe, fordi jeg har planer om å gi dette i morgengave til min mann, og han må jo ha noen å reise sammen med :wink: .

Dersom det ikke blir fotball-tur, blir det vel en konjakk flaske til toastmaster, og noe annet som min mann finner på til hans forlover.

Mulig jeg handler en litt mer personlig gave til min forlover dersom det dukker opp noe fint.

Skrevet
Jeg skal betale håroppsett og sminke for min forlover dersom det ikke blir for dyrt (kjenner frisøren, og regner med at jeg får en ålreit pris for oss begge).

Forloveren til min mann og toastmaster skal jeg kanskje kjøpe fotball-tur til. Hvertfall deler av turen - kanskje flybilletten eller noe sånt. Jeg skriver at jeg skal kjøpe, fordi jeg har planer om å gi dette i morgengave til min mann, og han må jo ha noen å reise sammen med :wink: .

Dersom det ikke blir fotball-tur, blir det vel en konjakk flaske til toastmaster, og noe annet som min mann finner på til hans forlover.

Mulig jeg handler en litt mer personlig gave til min forlover dersom det dukker opp noe fint.

Det tenke jeg at jeg skulle gjøre også, men så skal min andre søster også være med og det vil virke litt rart å ikke betale for henne syns jeg.. Og, om jeg skal betale for alle 3 så blir det veeeldig dyrt..

Skrevet
Ragnhild: I fare for å ødelegge denne tråden også, ettersom det ofte blir diskusjoner når du og jeg er på samme tråd...Det Tex reagerte på er vel bruk av ordet forlange. Hun og jeg mener at man velger vel den man vet vil bry seg og som stiller opp fordi man syns det er gøy...Og da er det jo ingen grunn til å forlange noe som helst.

Jeg ønsker kun å understreke at man IKKE kan forlange noe mere enn en underskrift fra sin forlover.

Ellers kan det jo være mange årsaker til at en besteveninne ikke kan eller vil stille opp på alt fra kjoleprøving til serviettbretting. Er hun besteveninnen bør det ikke ha noe å si for om en velger henne som forlover. Man velger den som bryr seg om personen, ikke den som bryr seg om bryllupet. Om man er så heldig ha en kombinasjon er det en bonus.

Skrevet

Jeg ønsker kun å understreke at man IKKE kan forlange noe mere enn en underskrift fra sin forlover.

Ellers kan det jo være mange årsaker til at en besteveninne ikke kan eller vil stille opp på alt fra kjoleprøving til serviettbretting. Er hun besteveninnen bør det ikke ha noe å si for om en velger henne som forlover. Man velger den som bryr seg om personen, ikke den som bryr seg om bryllupet. Om man er så heldig ha en kombinasjon er det en bonus.

Jeg kunne ha diskutert med deg i det uendelige, men gidder ikke. :-)

Hver sin mening.

Men, for å svare på spørsmålet: jeg har ikke noe forslag til forlovergaver for jeg sliter med dette selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...