Gå til innhold

Si meg en ting..koster flybussen så mye?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og tar den så lang tid?

Snakker om flybussen trondheim-værnes. Tar den virkelig bortimot en time og koster 90 kroner for student?!

Anonym poster: f5056d5f3c2facb3ec0bb86ad45163f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

80 kroner for student og hvor lang tid den tar kommer an på hvor du hopper på.

Anonym poster: c2ac4f9c9a5de51b00f5e85fcfeccfb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flybussen kan ta så lang tid når det er mest trafikk. Ellers bruker den en halvtimes tid. Ser ut som de nye prisene er 90,- for student, eller 150,- t-r.

Husk du kan også ta værnesekspressen, den koster 80,- men går ikke så ofte som flybussen.

Jeg tar toget (lerkendal-steinkjer) til værnes om det passer seg slik. Det er billigere, stopp rett i nærheten av der jeg bor, mer behagelig og raskere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Prisene på Flybussen gikk opp fra begynnelsen av juli. Nå koster det 120 kroner for en voksenbillett. Jeg synes det er mye å øke med 20 kroner i en smell! Og Flybussen er altfor dyr. Jeg tar aller helst toget, for der koster det i underkant av 70 kroner for meg og datteren. Liten tvil om hva man velger da. Jeg skulle ønske toget gikk oftere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tar helst toget til Værnes, for de har studentrabatt for oss over 31 :)

Anonym poster: bf039ad4f1f1780df19ceee4e4ac91bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heh, i Oslo tar den også en time, og koster 200 kroner.

Fra bussterminalen i Oslo til Gardemoen tar det 40-45 minutter og koster en 80 kroner om jeg ikke husker feil.

Anonym poster: 7fd92543e48312d62dd01cf98b6ca153

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

90 kr er ingenting i forhold til mange andre priser

Anonym poster: 67f5c5abb8b199dc647e4dedb4a3621c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra bussterminalen i Oslo til Gardemoen tar det 40-45 minutter og koster en 80 kroner om jeg ikke husker feil.

Det stemmer!

Ikke en time og 200 kroner som noen påstod lenger opp i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnikenSi

Fra der jeg bor må jeg betale 100 kroner og det skal ikke ta mer enn 50 min(tror det koster 200 om man ikke er student - ungdom-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RamaLama

Ja, med nettbuss og flybussen (samme bussen) koster det 90 kr og med værnesekspressen koster det 80. Da er det bedre å ta lokaltoget om du først er i sentrum, koster 52 kr. Må du betale 40 kr hos atb i tillegg så er vel værnesekspressen best.

Jeg tok buss i 1 time på østlandet i sommer (ikke lokalbuss), og det kostet meg 40 kr! Ikke oppga jeg at jeg var student eller noe som helst. Hvordan kan forskjellene være så store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flybussen kan ta så lang tid når det er mest trafikk. Ellers bruker den en halvtimes tid. Ser ut som de nye prisene er 90,- for student, eller 150,- t-r.

Husk du kan også ta værnesekspressen, den koster 80,- men går ikke så ofte som flybussen.

Jeg tar toget (lerkendal-steinkjer) til værnes om det passer seg slik. Det er billigere, stopp rett i nærheten av der jeg bor, mer behagelig og raskere :)

Feil. Flybussen tar 50 minutter om det er lite trafikk. Den har skiftet rute og går innom piren + vegarbeidet ved Strindheim. Er det mye trafikk kan den fort ta 1,5 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

Feil. Flybussen tar 50 minutter om det er lite trafikk. Den har skiftet rute og går innom piren + vegarbeidet ved Strindheim. Er det mye trafikk kan den fort ta 1,5 time.

Ikke glem forsinkelser pga limousiner som tar opp plassen utenfor nye Choice :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Rutetiden viser 31 minutter fra Værnes til Trondheim S inkludert veien om piren. Har kjørt den mange ganger gjennom veiarbeidet, og har vel egentlig aldri opplevd store forsinkelser på ruten. Prisene har derimot økt kraftig på de årene jeg har kjørt den. Ser det koster 120 kroner for voksen en vei. Viktig å få med seg at det blir noen kroner billigere om man bestiller t/r, men fortsatt dyrt. 200 kroner for voksen. Mener det ikke er lenge siden det kostet 150?

Til Gardermoen tar jeg flybussekspressen, den er enda mye dyrere. Men der kan man kjøpe rabattkort og reise for halv pris, som likevel blir ca det samme som full pris i Trondheim. Flyr man med kampanjebilletter koster faktisk reisen til/fra flyplassene mer enn t/r fly.

Anonym poster: e9785e7183eced38d14a7d892d1a9cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig klar over at de har skiftet rute. Har også tatt den selv etter det. Da har den brukt ca 25min fra rica nidelven. Jeg har også spurt om ruteomlegningen virkelig bruker en time, fått til svar da at det var snakk om i rushtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutetiden viser 31 minutter fra Værnes til Trondheim S inkludert veien om piren. Har kjørt den mange ganger gjennom veiarbeidet, og har vel egentlig aldri opplevd store forsinkelser på ruten. Prisene har derimot økt kraftig på de årene jeg har kjørt den. Ser det koster 120 kroner for voksen en vei. Viktig å få med seg at det blir noen kroner billigere om man bestiller t/r, men fortsatt dyrt. 200 kroner for voksen. Mener det ikke er lenge siden det kostet 150?

Til Gardermoen tar jeg flybussekspressen, den er enda mye dyrere. Men der kan man kjøpe rabattkort og reise for halv pris, som likevel blir ca det samme som full pris i Trondheim. Flyr man med kampanjebilletter koster faktisk reisen til/fra flyplassene mer enn t/r fly.

Anonym poster: e9785e7183eced38d14a7d892d1a9cf4

Vel, alle de gangene jeg har tatt flybussen (3-4 ganger siden de la om ruta) så har det tatt 50 minutter til flyplassen uten spesielt mye trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...