Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse kan ikke søke ennå:

• Studenter som får svar fra Samordna opptak i juli kan ikke søke ennå.
  • Elever i videregående opplæring kan søke når de har fått skoleplass og har takket ja.

Du kan søke når du har fått studieplass og takket ja! :) Det vil si når du har bekreftet plassen din, for plassen er ikke din før du har både blitt tilbudt den OG takket ja :)

Skrevet

Du må ha kommet inn på et studie for å søke studielån. Men svarene fra samordnaopptak har kommet ut nå, så du kan sjekke om du har kommet inn. Men så snart du har takket ja til plassen din kan du søke lån og stipend ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tenkte at det er rart at jeg ikke kan søke når jeg har fått svar. Men hva med det juli greiene?

Anonym poster: 74e3447ce1a144d3b309f18247b60f76

Skrevet

Bare å søk så fort som mulig etter du har fått plass og takket ja. Ikke bry deg med den juli greia, aner ikke hva de mener med det. Det er veldig mange som søker nå, så det er viktig og søke så fort som mulig, for behandligstiden er gjerne lang på denne tiden :)

AnonymBruker
Skrevet

Bare å søk så fort som mulig etter du har fått plass og takket ja. Ikke bry deg med den juli greia, aner ikke hva de mener med det. Det er veldig mange som søker nå, så det er viktig og søke så fort som mulig, for behandligstiden er gjerne lang på denne tiden :)

Saken har ligget ute på nettsidene en stund, og har ikke blitt endra siden opptaket gikk i går. Det vil bli endra i løpet av kort tid. :)

Det er helt riktig som det blir sagt over her, så snart du har opptak kan du søke!

Hilsen Lånekasseansatt

Anonym poster: 86c9a5c9cf0b8c4fb573589daf1767ae

Skrevet

Ja, jeg tenkte at det er rart at jeg ikke kan søke når jeg har fått svar. Men hva med det juli greiene?

De som skal fortsette på studiet de allerede går på kan søke lån tidligere, mens de som skal begynne på et studie for første gang (og de får plassen i juli) kan ikke søke lån før de har takket ja til denne plassen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Noen som vet hvor lang tid behandlingstiden er? Sånn ca.

Skrevet

Det varierer. Da jeg starta for 2 år siden søkte jeg med engang jeg fikk studieplass, men fikk ikke pengene før etter skolestart. I fjor hadde jeg jo studieplass, så søkte i juni. Da brukte de og lang tid fordi jeg var vist trekt ut til en slags kontroll, Fikk dermed ikke godkjent søknaden før i august. I år derimot søkte jeg i mai, og søknaden var godkjent dagen etter :P

Skrevet

Du vil ikke få pengene før du har betalt semesteravgiften iallfall. Kjenner mange som har brent seg på det.

• Liker 1
Skrevet

Du vil ikke få pengene før du har betalt semesteravgiften iallfall. Kjenner mange som har brent seg på det.

Ja det er i hvertfall sant! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...