Cowgirl22 Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Vi flytter inn i et nytt hus med nymalte vegger og tak. Etter diverse byggarbeider som listing, saging og annet innendørs vil jeg gjerne vaske skikkelig ut før vi flytter inn. Gulvene er en enkel sak for det har jeg jo gjort utallige ganger før. Jeg er mer skeptisk til taket og de nymalte veggene. Lurer derfor på utstyr jeg trenger. Er livredd for å få skjolder og "vaske" bort malingen. Har en jif-mopp. Er denne for grov? Hvilke vaskelmidler er skånsomme nok til denne jobben? Hvordan ville dere gjort det? På forhånd takk for svar.
helenaa Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Jeg tror ikke jeg ville vasket. Holder det ikke å gå over med f.eks. Swiffer-støvkost? 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #4 Skrevet 10. august 2012 Jeg ville bare "støvtørket" vegger og tak.. Særlig tak blir fort skjoldete hvis man bruker fuktig klut. Bruk for eksempel tørr mikrofiber-klut eller noe liknende, den får med seg støvet bedre enn våt klut! Anonym poster: bcd5a02083b78ee82b094521f50586ab 1
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 (endret) Om du kun vil få bort støv så skal det være nok å tørke av med microfiberklut. Hvis det ikke er nok, ha en bøtte vann med et vaskemiddel. Påfør nedenfra og opp, la virke i noen minutter, ha en bøtte med rent vann og dra kluten lett over veggen (ovenfra og ned) slik at all såpe skylles bort. Ikke gnikk med kluten, da vil du få skjolder. Endret 11. august 2012 av Calavi
Gjest gjest17 Skrevet 11. august 2012 #6 Skrevet 11. august 2012 Hadde kun støvtørket med tørr microfiberklut. Kan ikke tro det skulle være nødvendig med nedvask når det er nymalt? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå