Gå til innhold

Hjelp! Valpen rir på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg for å få den til å slutte med det? Den er 14 uker gammel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Ta han vekk med en gang hver gang han gjør det, men ikke gi han noe ytterligere oppmerksomhet rundt det. Vær konsekvent.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

AAAWWWWWWWW

Anonym poster: 64172093b66c3897540f1ca895a8c60f

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Elfrida!

Det kommer som regel av stress på en eller anne måte, samme med å ta halen sin, så jeg ville prøvd å redusere stresset, kanskje prøve å få den til å legge seg et rolig sted.. Og er alle behov dekket? Sulten, må den på do...?<br /><br /> Anonym poster: ce44b457ee2d471e9c60a7a6a338210f

• Liker 2
Skrevet

Når den er så liten, er det nok stress, og hverken dominans eller seksuelt betinget adferd.

Ta den vekk fra situasjonen, og la den få ro.

• Liker 1
Skrevet

Du må si klart og tydelig nei, og ta valpen vekk når den holder på sånn. Forsett hele veien, ikke kjeft, men vær bestemt. Ros valpen masse når du ser at han slutter å ri,og setter seg ned- eller ser på deg.

Veldig viktig å ikke la han tru at slikt er helt greit,for det vil bli veldig slitsomt for deg og hunden i åra som kommer....

AnonymBruker
Skrevet

Ta den vekk, men du må også gi den en alternativ aktivitet å holde på med, slik at den blir distrahert fra det den holdt på med. Da får den ikke noe ut av å ri på deg, siden den alltid fjernes fra situasjonen (det hunden ikke får noe ut av vil den etter hvert slutte med), og den får en alternativ aktivitet å holde på med som er morsommere enn å ri på deg. Det vil ikke være å rose den for å ri på deg, siden den nye aktiviteten kommer etter at den har sluttet med den uønskede atferden.

Jeg vil anbefale deg å lese boka "100 % positiv hverdagslydighet" :)

Anonym poster: 89e51a9ba570b68f294deb4e37d5628f

AnonymBruker
Skrevet

Du må si klart og tydelig nei, og ta valpen vekk når den holder på sånn.

Valpen vet ikke hva nei betyr, det er bedre å hindre den fra å begynne å ri på deg, ikke gi den oppmerksomhet når den gjør sånt, og gi den noe annet å gjøre. :)

Å være streng i stemmen, som man ofte er når man sier nei, vil bare gjøre en liten valp utrygg på eieren sin.

Anonym poster: 89e51a9ba570b68f294deb4e37d5628f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...