Gå til innhold

Selvbruning.. Hjelp :)

Anbefalte innlegg

Gjest helt_Fersk2015
Skrevet

Jeg smørte meg i går, og har fått oransje albuer, hvordan får jeg det bort når uhellet har skjedd???:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Ta deg et varmt bad og eksfolier albuene med en klut eller skrubbesvamp.

Jeg har også hørt at sitron skal være effektivt, men ikke testet det selv.

Gjest helt_Fersk2015
Skrevet

Ta deg et varmt bad og eksfolier albuene med en klut eller skrubbesvamp.

Jeg har også hørt at sitron skal være effektivt, men ikke testet det selv.

Takk for svar :) er heldigvis sånn jeg skal ta gradvis, men med mere farge i enn dove sin..

Så har. Lært meg at jeg skal ta bort litt overflødig krem på albuer og knær og slikt :)

Og bruke wipes på håndflaten, har nå et fiint lite skille på håndleddet :P

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Takk for svar :) er heldigvis sånn jeg skal ta gradvis, men med mere farge i enn dove sin..

Så har. Lært meg at jeg skal ta bort litt overflødig krem på albuer og knær og slikt :)

Og bruke wipes på håndflaten, har nå et fiint lite skille på håndleddet :P

Haha. Jeg har også lært alt dette "the hard way". Første gang jeg brukte selvbruning så jeg ut som jeg hadde falt i en skitten sølepytt, det var striper og fargeansamlinger overalt. Dama på Body Shop overtalte jo bleke uerfarne meg til å kjøpe den mørkeste selvbruneren. Jeg burde stusset litt på råd fra ei som var mørk oransj i trynet.

Man bør visst eksfoliere og smøre albuer og andre tørre områder med fuktighetskrem før man påfører selvbruning. Og gjerne bruke hansker, og avslutte med en klatt på hver håndbak.

Men selv om jeg gjør alt etter kunstens regler så blir det feil, så jeg bruker også bare slike gradvise nå. De svakeste av dem er idiotsikre :)

• Liker 1
Skrevet

null problem, ta deg en dusj og etter et kvarter skrubber du lett albuene. Etter dusjen, smør albuene godt med fuktighetskrem, så de ikke blir tørre.

Når man tar selftan må man først skrubbe hender, knær albuer og føtter...

Dessuten er det ingen som skuer så nøye på detaljene i huden din, de bare ser en over all fin brunkarge i 2 sekunder...

gloves.jpg

Skrevet

Tips fra meg når det gjelder selvbruning;

Ta en dusj før du setter igang og peel hele kroppen, smør inn med vanlig bodylotion etterpå. Ta ekstra krem på albuer og knær. Vent litt så bodylotionen får tørke, men ikke tørk helt inn. Smør så med selvbruner, start med leggene og jobb deg oppover. Når du er ferdig så ta en klut og gni forsiktig over knær og albuer. Vask hendene godt, vær obs mellom fingrene og neglene. Tørk ei stund før du tar på deg noe lette klær (f.eks joggebukse og løs singlet). Gjør dette gjerne om kvelden, så slipper du å lukte selvbruner hele dagen!

Skal du fylle på farge etter noen dager så trenger du ikke peele først.

Ang gule skjolder på albuer så hjelper det å fukte, peele og smøre på en fet krem.

AnonymBruker
Skrevet

For å slippe stygge skiller på hendene etter selvbruning så vask dem godt, fukt en bomullpads og ta litt av selvbruneren på padsen. Gni godt på overflaten og stryk det utover, unngå knoklene.

Anonym poster: f540e89f56ae962a7fcc8f28d8a341aa

Skrevet

Jeg smører inn hender, albuer og knær med en tykk fuktighetskrem før jeg påfører selvbruning. Sveiper egentlig bare litt over disse stedene for å være sikker på at det ikke samler seg overflødig farge. Tørker uansett av med et tørt håndkle etter påføring.

Skrevet

Skrubbehanske og tålmodighet.. Tar et par dager før at det værste er over.

Skrevet

Tips fra meg når det gjelder selvbruning;

Ta en dusj før du setter igang og peel hele kroppen, smør inn med vanlig bodylotion etterpå. Ta ekstra krem på albuer og knær. Vent litt så bodylotionen får tørke, men ikke tørk helt inn. Smør så med selvbruner, start med leggene og jobb deg oppover. Når du er ferdig så ta en klut og gni forsiktig over knær og albuer. Vask hendene godt, vær obs mellom fingrene og neglene. Tørk ei stund før du tar på deg noe lette klær (f.eks joggebukse og løs singlet). Gjør dette gjerne om kvelden, så slipper du å lukte selvbruner hele dagen!

Skal du fylle på farge etter noen dager så trenger du ikke peele først.

Ang gule skjolder på albuer så hjelper det å fukte, peele og smøre på en fet krem.

Jeg bruker å gjøre stort sett det samme selv, og det fungerer supert! Bortsett fra at jeg kun smører bodylotion på de plassene (albuer, knær osv) som jeg vet er tørre og mer utsatt for missfarging :) Så vil jeg bare føye til ett tips, når jeg skal smøre inn hendene til slutt så blander jeg alltid ut selvbruninga med håndkrem/bodylotion. Da bli det ikke så sterk missfarging osv. Etterhvert som det har tørket inn og fargen har kommet til sin rett smører jeg tannkrem med bleking inni hendene så jeg får bort fargen :) Det ser jo så unaturlig ut å være brun inni hendene... nå skal det sies at jeg bruker Fake Bake Extreme Darkest Selftaning som gir farge med en gang, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer på sånn gradvise selftanere, men kanskje det er verdt ett forsøk :) fungerer sikkert på oransje albuer også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...