Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Candy Pie
Skrevet

Hei

Jeg grei hud, kanskje litt fet eller tørr, men har så og si aldri hatt kviser. Jeg er 19 år, og håper derfor at jeg faktisk har sluppet unna en sånn periode.

Men jeg vil forholde huden fin, og er redd for rynker...høres kanskje små dumt ut å bli engstelig for rynker i en alder av 19, men for å forebygge må jeg vel begynne snart?

Jeg bruker ikke solarium, men har tenkt å ta det litt nå snart. Men det er kanskje ikke så smart? Soler meg ikke ute og bruker lite sminke.

Kostholdet er ikke spesielt sunt, men jeg verken røyker eller drikker.

Er det noe mer jeg må tenke på? Gode kremer? Og HAR sånne kremer i det hele tatt noen effekt?

Og hvilke kremer egner seg for litt fet eller tør hud? Er særlig rundt leppene jeg er tørr..

Videoannonse
Annonse
Gjest villrev
Skrevet

Solkrem hver dag har effekt, mye av rynkene kommer jo av solen.

Gjest Candy Pie
Skrevet

Okei :)

Så det lønner seg å smøre trynet med solkrem selvom jeg bare er ute å går en tur osv ?

Gjest Candy Pie
Skrevet

Okei :)

Kjekt å være forberedt ! Jeg mener...årene går så fort, plutselig sitter jeg her på kg, i en alder av 45 , full av rynker og spørr etter tips for hvordan jeg blir kvitt dem...

Skrevet

Det er vanskeligere å bli kvitt dem enn å forebygge dem :)

Det er godt mulig at du ikke vil få problemhud nå, men må bare legge til at jeg fikk uren hud et par måneder etter at jeg fylte 19.. Uansett så tror jeg ikke du skal begynne å bekymre deg for produkter helt enda, men som nevnt i tråden er det lurt å beskytte seg mot solen.

Skrevet

du kan godt begynne med rens, øyekrem og dagkrem i en alder av 19 år. Du burde velge kremer som gir deg masse fukt og som har masse antioksidanter (og som har spf). :)

AnonymBruker
Skrevet

Rynker skal du ikke forebygge med annet enn god solfaktor når du er ung - og da slår du jo mange fluer i en smekk.

Det er jo hovedårsaken til at noen utvikler rynkene kjappere, sol og røyk.

Jeg er i 30årene og har begynt å merke noen "kråketær" ved øynene som har kommet ganske nylig, etter at jeg begynte med en ny anbefalt øyenkrem(MD sin). Den er nok for tørr for meg, ergo, jeg hadde fått langt mer ut av fukt og mindre tegn til linjer enn med de hypede produktene som skal motvirke rynker.

Anonym poster: 448049dd999945dac2c876e2f46da678

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg synes man burde ha det i bakhodet helt fra slutten av tenårene. Da tenker jeg på ting som fjerning av sminke før man legger seg, rett fuktighetskrem, og solfaktor. Anti age kan man egentlig styre på med ganske tidlig, så lenge produktene ikke er for aktive for den unge huden. Men det å virkelig jobbe mot rynker trenger man vel ikke før man er i midten av 20 årene/30 årene? Spørs hvor mye huden gjennomgår og om man merker at huden eldes ganske drastisk tidlig i årene. Det er jo ganske individuelt. Og hva som funker for en person funker kanskje ikke for en annen, så det er bare å lese om produktene før man begir seg ut i hudpleiejungelen.

Gjest Candy Pie
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg sover ikke med sminke lenger. Før sminket jeg meg masse og tok gjerne på et lag til senere på dagen OG sov med det...Jaa

Vasker med vann, men bruker sjeldent noe mer. Synes en del ting kan irritere huden veldig, det svir og jeg blir litt rød. Og jeg vil helst bli mindre rød. Eller, jeg har røde kinn, og vil ikke ha det...

Men jeg vil etter vært dra til en eller annen salong som driver med sånt, å få produkter tilpasset min hud. Må bare få litt mer penger og kvinne meg opp til å dra ! :)

Jeg har så lyst til å bli sminket og få håret stylet av noen profosjonelle en gang. Det hadde vært morsomt !:)

Gjest Tigress
Skrevet

Bruk solkrem og lev elles livet. Blir så slitsamt å tenkje på at ein skal hindre å bli eldre heile tida, den kampen er tapt uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...