Gå til innhold

Har jeg blitt teflon-forgiftet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et uhell med en stekepanne laget med teflonbelegg, og lurer på hvor alvorlig det er.

Saken er at jeg bor på et kjøkken i et stort kollektiv, og det er en fyr der jeg ikke greier. Så jeg ventet og ventet til han skulle gå ut av kjøkkenet før jeg laget meg mat. Når jeg simpelthen måtte lage meg mat, var han der %&! ennå og satt og drakk med en av de idiotiske vennene mine. Uansett, smør i panne, og mens det smelter synes jeg det tar for lang tid. Så jeg gikk på rommet mitt og satte meg på internett. Etter noen minutter med dette (jeg aner ikke hvor mange) gikk jeg tilbake. Da var smøret i pannen blitt svart, og det var hvit røyk i hele kjøkkenet. De som satt der merket ikke noe. Siden jeg var sulten, laget jeg maten som vanlig og spiste.

Etterpå kom jeg til å tenke på at det kanskje ikke var bra for teflonbelegget. Det virker ikke som pannen har tatt skade, men litt senere merket jeg at jeg var grumsete i halsen, og en vag hoste. Jeg leste på nett om noe som heter teflon feber, som man får om man varmer teflon over 260 grader. Spørsmålet er, varmet jeg iløpet av de minuttene pannen til så mye? Det grumset i halsen har jeg ennå, sånn 5 dager senere. Ble jeg teflon-forgiftet, og hvor alvorlig og farlig er det.

Jeg skulle selvsagt ha vasket pannen før jeg brukte den, men var for sulten til å tenke på grunn av den idiotiske fyren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har svar til meg?

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ble du  Syk?

Anonymkode: cdfde...205

AnonymBruker
Skrevet

Kansje. men om de folka satt der så er de vel forgifta de og. Det er dampen man blir syk av.

Tror forresten det går bra med deg men du burde kansje flytte ut av kjøkkenet. evt også snakke med lege.

Anonymkode: 9e434...1d9

AnonymBruker
Skrevet

Tråden er fra 2012 så har sikkert fått ordnet opp :D

Anonymkode: 539d2...0e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...