AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 frokost: 1 grov skive med ost,skinke, salat og cherrytomater lunsj: i skål kornblanding med 1,5 dl skummet melk og 2 ts syltetøy Middag: salat med tomat, isberg, ruccola, paprika, squash, gulrot, løk, brokkoli og coscous, blandet med 1 kyllingfilet - 1 porsjon kvelds: en liten skål middagsrester Mellommåltid: 3 skiver vannmelon Drikke: 1,5 L vann ille?? Anonym poster: 7879532b5f997d3da2b03151769ee9b4
OhMickey Skrevet 17. juli 2012 #3 Skrevet 17. juli 2012 Nei, det er alt for lite mat for alle over 3 år. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #5 Skrevet 17. juli 2012 Jeg prøver å gå ned i vekt.....har 15 kg å gå på =/ Hva bør endres? Anonym poster: 63847b9f20cc42a81f89632dd1661057
kills Skrevet 17. juli 2012 #6 Skrevet 17. juli 2012 Jeg synes ikke det virker særlig mye, men i stedet for å ramse opp alt du spiser kan du heller begynne å notere deg næringsinnholdet på det du spiser. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #7 Skrevet 17. juli 2012 Noen ville jo sagt "dropp osten" osv...... Er det ikke greit med næring dette da? masse grønnsaker + magert kjøtt Anonym poster: 63847b9f20cc42a81f89632dd1661057
Wednesday Skrevet 17. juli 2012 #8 Skrevet 17. juli 2012 kommer an på hvor mye du veier, og aktivitetsnivået ditt, men f eks : frokost, 2 grove brødskiver med magert pålegg lunsj, samme som frokost mellommåltid, 2 knekkebrød med magert pålegg middag, magert kjøtt med fullkors pasta/ris (her er mulighetene mange) kvelds, 1 grov brødskiver med magert pålegg. i tillegg: 3 frukter, 3 "porsoner" med grønnsaker (snack-gulrøtter etc), minst 2 liter vann, 3 melkerasjoner 1 glass melk=1 - 1 mager yoghurt=1 ....... BARE ET EKSEMPEL!
Auroressa Skrevet 17. juli 2012 #9 Skrevet 17. juli 2012 Jeg syntes det er alt for lite, du bør få i deg noe mer. Husk at kroppen jobber mye på en dag , og den trenger næring. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #10 Skrevet 17. juli 2012 kommer an på hvor mye du veier, og aktivitetsnivået ditt, men f eks : frokost, 2 grove brødskiver med magert pålegg lunsj, samme som frokost mellommåltid, 2 knekkebrød med magert pålegg middag, magert kjøtt med fullkors pasta/ris (her er mulighetene mange) kvelds, 1 grov brødskiver med magert pålegg. i tillegg: 3 frukter, 3 "porsoner" med grønnsaker (snack-gulrøtter etc), minst 2 liter vann, 3 melkerasjoner 1 glass melk=1 - 1 mager yoghurt=1 ....... BARE ET EKSEMPEL! aaaalt for mye mat om jeg skal ned i vekt......trodde helt seriøst at matinntaket mitt var helt passe, mtp at jeg vil ha av meg 10 kg,minst.... spiser ofte jordbær eller annen frukt/bør innimellom. Ellers tenker også jeg at jeg bør drikke mer vann:) Det holder vel med 1,5-2 dl melk daglig? innimellom 1ss lettrømme som dressing...? Dårlig med aktivitet, går turer, men thats it =/ Anonym poster: 63847b9f20cc42a81f89632dd1661057
Wednesday Skrevet 17. juli 2012 #11 Skrevet 17. juli 2012 aaaalt for mye mat om jeg skal ned i vekt......trodde helt seriøst at matinntaket mitt var helt passe, mtp at jeg vil ha av meg 10 kg,minst.... spiser ofte jordbær eller annen frukt/bør innimellom. Ellers tenker også jeg at jeg bør drikke mer vann:) Det holder vel med 1,5-2 dl melk daglig? innimellom 1ss lettrømme som dressing...? Dårlig med aktivitet, går turer, men thats it =/ Anonym poster: 63847b9f20cc42a81f89632dd1661057 Det jeg ga deg som eksempel er fra grete roede. Så på denne måten skal du kunne gå ned rundt 1 kilo/uken. rømme er NEI-mat 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #12 Skrevet 17. juli 2012 Det jeg ga deg som eksempel er fra grete roede. Så på denne måten skal du kunne gå ned rundt 1 kilo/uken. rømme er NEI-mat Med så stort matinntak så rekker man knapt noe annet enn å spise,vel?... Er litt lettrømme helt forbudt, seriøst..? Anonym poster: 63847b9f20cc42a81f89632dd1661057 1
SoftKitty Skrevet 17. juli 2012 #13 Skrevet 17. juli 2012 Jeg skal ikke si noe ang. maten annet enn at jeg ikke ville blitt mett, men at du drikker for lite er ikke riktig. Man trenger omtrent 2 liter væske daglig, litt mindre om man bare er i ro/det er kaldt, men det trenger ikke være rent vann. Det er masse væske i maten du spiser, og melk osv er det også væske i såklart. Trenger kroppen væske så vil du kjenne at du er tørst, det er ikke verre enn det..så ikke tving i deg mer vann hvis du ikke er tørst:P Om du trener må du såklart drikke mer da.. svette ut=man trenger væske inn. 1
Wednesday Skrevet 17. juli 2012 #14 Skrevet 17. juli 2012 Med så stort matinntak så rekker man knapt noe annet enn å spise,vel?... Er litt lettrømme helt forbudt, seriøst..? Anonym poster: 63847b9f20cc42a81f89632dd1661057 lettrømme er kategorisert som nei-mat, men det betyr ikke at du aldri kan spise det. en sjelden gang i blandt er OK (men beregn kalorier). Et slikt matinntak er helt perfekt for en som ønsker å gå ned i vekt, i tillegg burde du ideelt sett være i bevegelse minst 30 min hver dag. Dette er noe jeg føler jeg kan mye om, så bare send meg en privat melding hvis du vil, så kan vi prate mere om det (evt kan jeg hjelpe å tilpasse opplegget for deg)
betrayed Skrevet 18. juli 2012 #15 Skrevet 18. juli 2012 Du vet du hva........ Noen dager så spiser jeg faktisk middag 4 ganger. Og jeg tenker ikke over det en gang. Syns det er trist å se hvordan verden er blitt. Spis deg mett og fornøyd så har det vært en bra mat-dag! 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2012 #16 Skrevet 18. juli 2012 Hvor mye og hvor raskt vil en 10-15kg overvektig person gå ned i vekt på TS`s kosthold?? Anonym poster: 63847b9f20cc42a81f89632dd1661057
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2012 #17 Skrevet 18. juli 2012 lettrømme er kategorisert som nei-mat, men det betyr ikke at du aldri kan spise det. en sjelden gang i blandt er OK (men beregn kalorier). Et slikt matinntak er helt perfekt for en som ønsker å gå ned i vekt, i tillegg burde du ideelt sett være i bevegelse minst 30 min hver dag. Dette er noe jeg føler jeg kan mye om, så bare send meg en privat melding hvis du vil, så kan vi prate mere om det (evt kan jeg hjelpe å tilpasse opplegget for deg) lettrømme er kategorisert som nei-mat, men det betyr ikke at du aldri kan spise det. en sjelden gang i blandt er OK (men beregn kalorier). Et slikt matinntak er helt perfekt for en som ønsker å gå ned i vekt, i tillegg burde du ideelt sett være i bevegelse minst 30 min hver dag. Dette er noe jeg føler jeg kan mye om, så bare send meg en privat melding hvis du vil, så kan vi prate mere om det (evt kan jeg hjelpe å tilpasse opplegget for deg) Unnskyld meg, men: Når ble rømme forbudt? INGEN varer er forbudt når man skal ned, så lenge man ligger i minus. Spise man litt med flere kalorier enn beregnet, da er det bare å trene litt ekstra. Jeg har gått ned 35 jeg, men jeg satt ikke der og ikke tillot meg å spise noe kaloririkt. Har man ikke peiling på kosthold så bør man ikke uttale seg om det heller. Greit at noe kan være magert, men ikke absolutt ALT bør være magert. Ts: Ditt kosthold er altfor dårlig. Det er faktisk ikke om å gjøre å gå ned mest mulig på kortest tid, det er usunn slanking, særlig hvis man oppnår det ved å sulte seg. Man anbefaler faktisk å ikke gå ned mer enn ca. 1 kg i uken! Greit nok, desto tyngre man, desto mer går man ned, men etterhvert kommer man til et punkt hvor det går mer normalt. En gjennomsnittlig aktiv kvinne skal ha i seg 2000+, du sier ikke noe om aktivitetsnivå. Greit nok, legg deg på 1500, men prøv å varier kosten litt. Inkluder både fugl, kjøtt og fisk (både fet og ikke fet) i ditt kosthold. Mye grønnsaker er lov (egentlig er det meste lov, så lenge man ikke går over de ca 1500 kcal), frukt, det er heller ikke noe galt med hverken potet, ris, pasta osv. Alt med måte er det noe som heter, jeg lever etter et akkurat det, gjorde det også når jeg skulle ned i vekt. Det at jeg er 35 kg lettere, til tross for at jeg har skeid ut, og har ikke hatt noe "fyfy" liste viser jo at man ikke skal bli helt hysterisk når man skal slanke seg. Er man altfor hysterisk på alt når man skal slanke seg, så har det seg slik at det kan gjøre ting verre. Stress, ja, det er lett å stresse hvis man hele tiden skal tenke "hvor mye inneholder dette" ,"uff, jeg kan ikke spise den bollen der" "herregud, hvor mye er det jeg egentlig fikk i meg ved å spise en ekstra banan?". Slik tankegang kan ødelegge, for det er snakk om at stress kan hemme vektnedgangen! Sulting er heller ikke bra, for det tærer på kroppens indre organer. Mange begir seg ut på slanking, uten å sette seg inn i hva som er bra for kroppen, og hvor mye kcal man BØR og SKAL ha i seg. Med så mange dårlige råd det er her på KG, så ville jeg vært veldig forsiktig med hvem jeg hadde hørt på. Av jentene vil jeg faktisk anbefale Majja, hun har god greie på dette med mat og trening. Men, må stikkes, toodles. Anonym poster: 6dc00c778dae0486d705452b479a4f1f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2012 #18 Skrevet 18. juli 2012 Unnskyld meg, men: Når ble rømme forbudt? INGEN varer er forbudt når man skal ned, så lenge man ligger i minus. Spise man litt med flere kalorier enn beregnet, da er det bare å trene litt ekstra. Jeg har gått ned 35 jeg, men jeg satt ikke der og ikke tillot meg å spise noe kaloririkt. Har man ikke peiling på kosthold så bør man ikke uttale seg om det heller. Greit at noe kan være magert, men ikke absolutt ALT bør være magert. Ts: Ditt kosthold er altfor dårlig. Det er faktisk ikke om å gjøre å gå ned mest mulig på kortest tid, det er usunn slanking, særlig hvis man oppnår det ved å sulte seg. Man anbefaler faktisk å ikke gå ned mer enn ca. 1 kg i uken! Greit nok, desto tyngre man, desto mer går man ned, men etterhvert kommer man til et punkt hvor det går mer normalt. En gjennomsnittlig aktiv kvinne skal ha i seg 2000+, du sier ikke noe om aktivitetsnivå. Greit nok, legg deg på 1500, men prøv å varier kosten litt. Inkluder både fugl, kjøtt og fisk (både fet og ikke fet) i ditt kosthold. Mye grønnsaker er lov (egentlig er det meste lov, så lenge man ikke går over de ca 1500 kcal), frukt, det er heller ikke noe galt med hverken potet, ris, pasta osv. Alt med måte er det noe som heter, jeg lever etter et akkurat det, gjorde det også når jeg skulle ned i vekt. Det at jeg er 35 kg lettere, til tross for at jeg har skeid ut, og har ikke hatt noe "fyfy" liste viser jo at man ikke skal bli helt hysterisk når man skal slanke seg. Er man altfor hysterisk på alt når man skal slanke seg, så har det seg slik at det kan gjøre ting verre. Stress, ja, det er lett å stresse hvis man hele tiden skal tenke "hvor mye inneholder dette" ,"uff, jeg kan ikke spise den bollen der" "herregud, hvor mye er det jeg egentlig fikk i meg ved å spise en ekstra banan?". Slik tankegang kan ødelegge, for det er snakk om at stress kan hemme vektnedgangen! Sulting er heller ikke bra, for det tærer på kroppens indre organer. Mange begir seg ut på slanking, uten å sette seg inn i hva som er bra for kroppen, og hvor mye kcal man BØR og SKAL ha i seg. Med så mange dårlige råd det er her på KG, så ville jeg vært veldig forsiktig med hvem jeg hadde hørt på. Av jentene vil jeg faktisk anbefale Majja, hun har god greie på dette med mat og trening. Men, må stikkes, toodles. Anonym poster: 6dc00c778dae0486d705452b479a4f1f Jeg sulter meg absolutt ikke. Blir mett av en skive til frokost, blir mett av gryn til lunch....blir helt passelig mett av en porsjon middag, hvor jeg varierer mellom svin,kylling og storfe. Spiser som nevnt ris/poteter/pasta også, men i motsetning til før, hvor jeg kunne fylle halve tallerkenen med stekte poteter, tar jeg nå kun litt av det og heller masse salat/grønnsaker. Unner meg bittelitt dressing, eller bittelitt saus etc. Kunne gjerne ha spist mer til middag, men da blir det for mye kalorier...så jeg ar heller litt rester til kvelds, og drikker mye vann. Skjønner ikke hva som er så ille med kostholdet mitt når jeg skal ned i vekt?? Jeg får da i meg både frukt, grønt, grovt,melk og kjøtt ++++ Hvordan kan jeg regne ut hvor mange kalorier inntaket mitt ligger på? Anonym poster: 63847b9f20cc42a81f89632dd1661057
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. juli 2012 #19 Skrevet 18. juli 2012 For å være helt ærlig så er det det matinntaket jeg har hatt stort sett hele mitt liv og jeg blir mett av dette. Så jeg kan ikke skjønne at det er for lite. Jeg har alltid vært aktiv og det har alikevel holdt. Da jeg måtte kutte ut aktiviteter for en periode, så gikk jeg opp i vekt i en rasende fart på omtrent samme matinntak.
Bonito Skrevet 18. juli 2012 #20 Skrevet 18. juli 2012 Jeg sulter meg absolutt ikke. Blir mett av en skive til frokost, blir mett av gryn til lunch....blir helt passelig mett av en porsjon middag, hvor jeg varierer mellom svin,kylling og storfe. Spiser som nevnt ris/poteter/pasta også, men i motsetning til før, hvor jeg kunne fylle halve tallerkenen med stekte poteter, tar jeg nå kun litt av det og heller masse salat/grønnsaker. Unner meg bittelitt dressing, eller bittelitt saus etc. Kunne gjerne ha spist mer til middag, men da blir det for mye kalorier...så jeg ar heller litt rester til kvelds, og drikker mye vann. Skjønner ikke hva som er så ille med kostholdet mitt når jeg skal ned i vekt?? Jeg får da i meg både frukt, grønt, grovt,melk og kjøtt ++++ Hvordan kan jeg regne ut hvor mange kalorier inntaket mitt ligger på? Anonym poster: 63847b9f20cc42a81f89632dd1661057 Du skaffer en matvaretabell, veier det du spiser og regner ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå