Gå til innhold

Trusen får annen farge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I noen av trusene mine blir det en annen farge der underlivet er ette at jeg har brukt dem et par ganger...Eks vis trusen er svart så blir den rosa der underlivet er etter et par vask. Tror kanjse merkene kommer der det er utflod. Er ganske irreterenes at trusene blir sånn, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre med dette?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som trusene kanskje er av litt halvdårlig kvalitet. Evt at skjeden din er en tanke for sur på ph-skalaen.

Jeg har opplevd å få sånn rosaaktig flekk i trusene når de er nyvaskede, og det har alltid skjedd med billige truser av dårlig kvalitet, aldri med PR eller KT-boxerne mine.

Har du for syrlig skjede, kan du prøve lactal eller lignende for å rette opp igjen balansen.

Skrevet

Det problemet har jeg også! Nå bryr jeg meg ikke så mye om det, men det ser jo litt rart ut da.... Skjer mest med fargede(sorte, blå, rød) truser. Trusene mine er ekte H&M-kvalitet, så er jo ikke så rart om de bleker veldig. Skjer ikke med bjørn borg-bokserne mine feks. Så håper det er i trusene kvaliteten er lav, og ikke i underlivet! :P

Skrevet

Hei. I noen av trusene mine blir det en annen farge der underlivet er ette at jeg har brukt dem et par ganger...Eks vis trusen er svart så blir den rosa der underlivet er etter et par vask. Tror kanjse merkene kommer der det er utflod. Er ganske irreterenes at trusene blir sånn, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre med dette?

helt normalt :) mener å ha lest at det har noe med hvordan vaskemiddelet reagerer med den sure PH-verdien som kommer fra underlivet. :)

Skrevet

Kanskje du trenger å bruke sånne truseinnlegg? Har aldri skjedd med meg.

Skrevet

Truseinnlegg bør man ikke bruke i utrengsmål, underlivet må få luft og ikke alltid dekkes til med plast.

Det er helt vanlig med avfarging i skrittet på trusene, som flere har påpekt med ph-verdi/trusekvalitet/vaskemidler. Jeg hadde det sånn en stund i tenåra, men miljøet i skjeden stabiliserte seg etter hvert.

Hvis det ikke er andre plager som følge av surheten i skjeden ville jeg ikke gjort noe med det, eventuelt kjøpt undertøy av litt høyere kvalitet.

• Liker 1
Skrevet

Takk fo svar :) Men hvordan finner jeg ut om jeg har lav ph verdi da eller hva det nå heter? Kan være kvaliteten på trusene også ja men har en bjørn borg bokser det har skjedd med og men den har jeg hatt i sånn 4-5 år da ;P

Skrevet

Takk fo svar :) Men hvordan finner jeg ut om jeg har lav ph verdi da eller hva det nå heter? Kan være kvaliteten på trusene også ja men har en bjørn borg bokser det har skjedd med og men den har jeg hatt i sånn 4-5 år da ;P

det betyr IKKE at det er noe galt med PH-verdien i underlivet. Bare at den generelt er sur (og skal være det). Kvaliteten på trusene tror jeg ikke vil ha mye å si.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...