AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 Haster! Har flyttet inn i ny leilighet, og imorgen skal jeg være med husverten i banken for å opprette en depositumskonto. Kjenner jeg blir litt i stresset, for har fått en del inkassovarsler iløpet av de siste årene( men betalt når disse har kommet). depositumet skal settet inn på en konto i en annen bank enn den jeg har da...InkassoVARSEL er vel ikke det samme som betalingsanmerkninger,er det vel?? Vil inkassovarslene jeg har fått, ha noe å si imorgen? Kan banken hennes se at jeg har fått inkassovarsler, og vil det stoppe meg fra å være "medeier" av depositumskontoen?? Er livredd! Ser for meg at pga inkassovarslene, så har jeg også betalingsanmerkning, og da kan jeg ikke få lån i banker osv... Anonym poster: 5ef93c2ef28dd4536be79707c7e8ea6e
TheSgirl Skrevet 17. juli 2012 #2 Skrevet 17. juli 2012 Inkassovarsler betyr ikke automatisk betalingsanmerkninger. Men om du har noen på deg vil banken få opp dette. Du får ikke startet noen depositumkonto da. Gjorde dette selv for 3år tilbake,og ble da nektet pga. 2 betalingsanmerkinger. Dette var da i banken til huseier,ikke min egen, MEN inkassovarsler betyr absolutt ikke anmerkinger. Har du betalt de har du ikke noe på deg
*Mocca* Skrevet 17. juli 2012 #3 Skrevet 17. juli 2012 (endret) Depositumskonto setter man jo inn penger på. Disse skal stå der som en sikkerhet for uteblitt husleie, skader og lignende. Kun dersom du skulle lånt penger en betalingsanmerkning ville hatt noe å si. Du ville visst det dersom du hadde betalingsanmerkning, det ville du fått brev om i posten. Jeg hadde selv betalingsanmerkning da jeg skulle leie leilighet for 2 år siden ca. Ikke noe problem med det i banken. Sålenge man ikke skal låne penger av banken til å dekke opp depositumskontoen. Endret 17. juli 2012 av *Mocca*
Zzyzx Skrevet 18. juli 2012 #4 Skrevet 18. juli 2012 Et inkassovarsel har ingenting å si. Saken skal gå (mye) lenger enn det før du får en betalingsanmerkning, og den står bare så lenge kravet er uoppgjort. Du har null og niks å bekymre deg for i banken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå