Gå til innhold

Tynn utedress til barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange barnehagetråder nå, og jeg har også en liten knert som skal begynne i august. Har fått en lang liste med utstyr vi må skaffe, og når det gjelder uteklær så mangler vi en del...

Vi har regntøy (bukse og jakke), men hun trenger kanskje en tynn dress som kan brukes når det ikke striregner? Tenkte da på en vannavstøtende en som tåler litt, men som ikke er like tett...

Det blir jo garantert mye krabbing og klatring ute, men kan hun klare seg med kun regntøyet (og bare bruke buksa hvis det ikke regner, men er vått), eller bør vi ha en dress? Tips til en rimelig og god en, i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er tilhenger av Reima. Men guttungen på 3 år har en Reflexdress som absolutt også holder mål. På slitestyrke er den nok bedre enn Reima, holder godt tett om den impregneres en gang i blant.

Jeg må muligens ha en dress til 1 åringen som skal begynne i bhg nå i august og da er det ikke utenkelig at det blir Reflex. Har en Reima, men den er litt stor.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi sverger til Reflex. Han har vokst så mye dette første året i barnehagen at han må snart på sin fjerde størrelse, altså fjerde dress. Da er det supert med en dress til 500,- istedenfor over 1000,- :) Forresten så har Barnas Hus mye tilbud på parkdresser nå. Her jeg bor får man vårens dresser til halv pris :lur:

Jeg tror forresten at den ene dressen vi kjøpte i vår (litt vannavstøtende, men ikke like mye som andre Reflex-dresser) kostet 399,-. Og den har vært kjempegod! :nigo:

Skrevet

Takk for svar :) Den fra Reflex høres jo midt i blinken ut, men jeg vet ikke helt hvilken det er snakk om... Hadde vært supert med en link til en nettbutikk.

Skrevet

Takk for svar :) Den fra Reflex høres jo midt i blinken ut, men jeg vet ikke helt hvilken det er snakk om... Hadde vært supert med en link til en nettbutikk.

Er ikke så mange nettbutikker som har Reflex. Har Barnas Hus, men nettbutikken deres var ikke helt oppdatert såg det ut til, Reflexdressene som er der er hvertfall av eldre modell.

Bare Barn har heller ikke noen god nettside for tiden, er hvertfall ikke mulig å se nærmere på klær.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg har ikke funnet noen nettbutikker. Dessverre.

Skrevet

Jeg får ta meg en tur på en skikkelig butikk da. Takk for fine tips :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi prøvde ut Vill parkdress i fjor, som vi har vært superfornøyd med, både vår og høst.

Sånn ellers så er det best med hel regndress på de små, siden vannet har en tendens til å renne ned langs sidene på buksen når de sitter i/ruller seg i vanndammer.

Skrevet

Vi prøvde ut Vill parkdress i fjor, som vi har vært superfornøyd med, både vår og høst.

Sånn ellers så er det best med hel regndress på de små, siden vannet har en tendens til å renne ned langs sidene på buksen når de sitter i/ruller seg i vanndammer.

Hvor får man kjøpt Vill parkdress, og hva koster den?

Jeg tror det skal mye til for at det kommer inn vann i regntøyet, buksa går veldig høyt opp :) Men hvis det skjer så får vi kjøpe en regndress.

Gjest Magdalene
Skrevet

Vill er g-sport sitt eget merke. Fåes på g-sport, g-Max, intersport etc.

Har ei venninne som jobber i bhg, som sier hun bare har gode erfaringer med dette merket (som jo er forholdsvis nytt), å det har vi også. Både parkdress og regntøyet.

http://www.intersport.no/product/254138(BC_2)/vill-stubb-2ply-parkdress/

Skrevet

Vi kjøpte Vill denne sesongen og jeg kjempefornøyd med den. Har tenkt til å kjøpe Vill vinterdress i år for å teste den og. Jeg er ellers godt fornøyd med Reimatec vår/høstdresser, men er absolutt ikke fornøyd med vinterdressene, begge de vi har hatt har trukket vann i ytterlaget. Barnet er tørre inni, men dressen er klissblaut og tung. Og det til tross for at jeg har vasket den med teknisk vaskemiddel. Så det blir ikke mer Reimatec vinterdress hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...