Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var å handlet i sted og det var en del ting jeg skulle ha, men måtte bare gi opp da flere av varene var utgått på dato. Fikk ikke en gang kjøpt favoritt potetgullet mitt fordi det gikk ut på date i januar. Mister rett og slett matlysta da og jeg så flere varer som hadde gått ut for månedsvis siden.

Har ikke en butikk et ansvar her med å holde det ryddig i butikken? Bør dem ikke rydde bort varer som har gått ut på dato? Jeg sa faktisk i fra til dem for 3 uker siden om noen noen varene og person smilte og sa at det var klart de skulle ordne opp. Men så ser jeg jo i dag at ingenting er gjort.

Kunne ikke alle butikker heller begynt som Kiwi der kundene selv kan rydde opp i varene? Tror de hadde kvittet seg med mye temmelig fort da.

Anonym poster: 191774265fe49ccb7ea676cf9ba8b307

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Butikken skal/bør kontrollere at produktene ikke er utgått på dato. Det er virkelig sjelden jeg finner noe som er utgått, og der jeg har jobbet hadde vi ihvertfall gode rutiner på dette. At det ikke har blitt noen forbedringer når du som kunde faktisk har gitt tilbakemeldinger på dette, er ikke særlig bra heller...

• Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Send mail til butikken. Altså ikke den aktuelle butikken, men de på toppen. Gjorde det på en mandag, på Onsdagen var det dobbelt så mange ansatte på jobb hvor alle gikk med pappesker og kastet varer. Vedla også bilder av 10-15 utgåtte varer, samt ramset kjapt opp en gjeng av det som var utgått.

• Liker 3
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Det er vanvittig irriterende!

De er litt sløve på et par av butikkene jeg går på, man må alltid passe på å sjekke datoen.

Eller, det er vel ikke bare sløvhet, for jeg har merket meg at på den ene sjappa så plasserer de ferskvare som går ut samme dag helt fremst i hyllene (uten at de er nedsatt eller noe) og gjemmer de nyere varene langt bak. Synes det er ganske frekt, kjipt å gå og kjøpe en liter melk eller en pakke skinke klokka 10 om kvelden og så er den utgått morgenen etter. Når de gjør sånn så tenker jeg at det kanskje ikke er tilfeldig at det også er varer i hyllene som er utgått på dato.

Har vurdert å sende mail til ledelsen/franchise-eierne, men det virker som de har skjerpet seg plutselig. Kanskje noen andre har klaget.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Coop-butikkene er ekstra ille når det kommer til utgåtte varer. Siste bomkjøp var en Fjordlandmiddag til 47 kr som jeg oppdaget når jeg kom hjem var gått ut på dato for flere dager siden. Ellers har jeg det siste halvåret fått gammel melk, en pose flere måneders gammel karamell & sjokolade (smørbukk-blanding) og tabascosaus som gikk ut på dato i oktober i fjor (kjøpt nylig). Pluss enda mer jeg ikke husker. Jeg tenker å sende mail til Coop, for nå synes jeg det har vært for mange bomkjøp til at det går som beklagelig uhell.

Anonym poster: cee66112447460c311f6508b6381d7fa

• Liker 1
Skrevet

Handle på butikker som har høy sirkulering av varebeholdningen! F.eks. Rema

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg er nok litt rar jeg da, siden jeg heller velger varer som gikk ut for et par dager siden fremfor ting som ikke har gått ut enda :sjenert: Liker ikke at tonnevis med mat blir kasta hver dag, og maten er sjelden dårlig selvom etikketen sier det..

• Liker 11
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Rema har sjelden utgåtte varer ja.

De er flinke på ICA også (den der jeg bor iallefall), de priser ned og merker tydelig varer som går ut innen en dag eller to.

Dessverre er ikke de i kassen like flinke til å faktisk slå inn avslagene da, så der må man være den typen som står og sjekker kvitteringen etterpå..

De verste butikkene er jo sånne små, selvstendige sjapper som bare overlever fordi de har søndagsåpent. Sånne som selger baconsvor fra 1900-tallet, smågodt man kan brekke tennene på og filmer med et tykt lag støv.

• Liker 1
Skrevet

jeg er nok litt rar jeg da, siden jeg heller velger varer som gikk ut for et par dager siden fremfor ting som ikke har gått ut enda :sjenert: Liker ikke at tonnevis med mat blir kasta hver dag, og maten er sjelden dårlig selvom etikketen sier det..

Jeg kjøper og gjerne datovarer. Maten blir ikke ødelagt selv om best før dato er kommet og gått. Det skal dog sies at jeg helst ser at datovarer er nedsatt litt i pris. Mest av prinsipp egentlig. Synes ikke noe om når butikkene begynner å spekulere i å handle store kvanta varer til en gunstig pris, for så å selge til full pris lenge etter best før.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har funnet masse som er utgått på kiwi her. Jævlig kjipt de gangen man har handlet litt fort og kommer hjem, setter på steikepannen og helvette, der var kjøttdeigen gått ut i forrige uke... Hva skal man da med butikkansatte!

Skrevet

Kjøtt/fisk/fugl er fyfy i min verden av utgåtte varer, selv om jeg fint kan spise egg som har gått ut på dato i 1 mnd etter- samt drikke melken frem til den får klumper i seg eller en merkelig smak.

Min erfaring er faktisk at Rema her i området har flest utgåtte varer, merkelig nok.

Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg har omtrent aldri kjøpt varer som var utgått på dato. Den eneste gangen jeg kan huske var en kjøttdeig på Coop Mega for noen måneder siden.

Skrevet

Det er stor forskjell på "best før " og "siste forbruksdag"

• Liker 11
Skrevet

Har gjort mine bomkjøp jeg også. Derfor sjekker jeg alltid datoen (ekstra nøye med meieriprodukter og kjøtt!) Har også funnet ut at ved å grave etter varene lengst bak finner jeg ofte de med lengst holdbarhetsdato.

Grunnen til at man risikerer å finne utgåtte varer er vel fordi de ansatte har det travelt på jobb- av å ekspedere i kassa, fylle på varer og sjekke dato, tror jeg sistnevnte blir nedprioritert, da det ikke er noe som "løper av".

• Liker 2
Skrevet

Mamma har alltid vært blant dem som tar varene som står lenger bak. Til og med når det gjelder blader og aviser tar hun alltid fra midt i bunken, da de ikke er så krøllete :fnise: Det er en vane jeg også har fått meg, men er ikke så flink til å sjekke dato.

Jeg opplevde at kassadamen sa i fra til meg at varen var gått ut på dato sist jeg kjøpte en pakke med fjordlandmiddag. Det synes jeg var veldig kjekt :klappe:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det å handle på Rema er ingen garanti, ingen av kjedene er det noe garanti for egentlig. Noen steder/byer/whatever er flinkere enn andre, enkelt og greit. Her i distriktet er omtrent alle butikkene flinke. :)

Anonym poster: 6710bd09693e45f7b031801aae27540e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet masse som er utgått på kiwi her. Jævlig kjipt de gangen man har handlet litt fort og kommer hjem, setter på steikepannen og helvette, der var kjøttdeigen gått ut i forrige uke... Hva skal man da med butikkansatte!

Da har du enten krav på varen gratis, hvis det er dagen før den går ut eller samme dag. Har den allerede gått ut så får du tilsvarende vare eller pengene. Det er ikke alltid det hjelper å be kjeden skjerpe seg heller, men begynner du å ta med deg datovarer til kassen og be om det gratis, eller at du får ny vare (hvis den allerede er gått ut) da blir det noe annet.

Jeg husker der jeg flyttet, nå skal det sies at jeg ga blaffen i om dem ikke var så flinke på rulleringen, for jeg liker å finne datovarer, sparer endel på det. Når jeg først flyttet hit var det MYE, jeg snakker ekstremt mye, men etter å ha bodd her litt så skjerpet dem seg, så prøv det. Gå gjerne gjennom frukt og grønt hvis du ikke er fornøyd med det heller, og ta med dårlig frukt og grønt i kassen og få dobbel pris tilbake.

På denne måten "tvinger" man kjeden i å skjerpe seg.

Anonym poster: 6710bd09693e45f7b031801aae27540e

AnonymBruker
Skrevet

Var å handlet i sted og det var en del ting jeg skulle ha, men måtte bare gi opp da flere av varene var utgått på dato. Fikk ikke en gang kjøpt favoritt potetgullet mitt fordi det gikk ut på date i januar. Mister rett og slett matlysta da og jeg så flere varer som hadde gått ut for månedsvis siden.

Har ikke en butikk et ansvar her med å holde det ryddig i butikken? Bør dem ikke rydde bort varer som har gått ut på dato? Jeg sa faktisk i fra til dem for 3 uker siden om noen noen varene og person smilte og sa at det var klart de skulle ordne opp. Men så ser jeg jo i dag at ingenting er gjort.

Kunne ikke alle butikker heller begynt som Kiwi der kundene selv kan rydde opp i varene? Tror de hadde kvittet seg med mye temmelig fort da.

Anonym poster: 191774265fe49ccb7ea676cf9ba8b307

Det tyder på at butikken har en dårlig ledelse. Det skal være rutiner for slikt.

Når det er ofte du ser dette, så tder det iallefall på dårlig ledelse.

Send mail, ikke til butikken som en annen skrev også,men til toppen.

Anonym poster: a67f7590ca979732b4da38aae524e74a

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg kjøper og gjerne datovarer. Maten blir ikke ødelagt selv om best før dato er kommet og gått. Det skal dog sies at jeg helst ser at datovarer er nedsatt litt i pris. Mest av prinsipp egentlig. Synes ikke noe om når butikkene begynner å spekulere i å handle store kvanta varer til en gunstig pris, for så å selge til full pris lenge etter best før.

mmmmhm, yoghurt og cultura går jo "aldri" ut på dato! Jeg har spist yoghurt som har gått 3-4 uker over utløpsdatoen, men det var null forandring med verken smak, lukt eller utseende!

Kjøtt/fisk/fugl er fyfy i min verden av utgåtte varer, selv om jeg fint kan spise egg som har gått ut på dato i 1 mnd etter- samt drikke melken frem til den får klumper i seg eller en merkelig smak.

bare 1 mnd?

egg holder jo i mange mange mnd etter utløpsdatoen... et triks er å legge det ukokte egget i vann. flyter det, så er det gammelt (på grunn av gasser som dannes)

der var kjøttdeigen gått ut i forrige uke... Hva skal man da med butikkansatte!

itteno problem! det er bare å være 100% sikker på at den er godt stekt!

• Liker 1
Gjest GirlDreamer
Skrevet

Remaen jeg jobba på var ikke så god på dato varer. Grunnen var at vi hadde en sjef som hadde helt urealistiske forventninger til hva vi skulle rekke og gjøre iløpet av en vakt, og det var ikke mulig å snakke med han om det. Det endte med at de fleste aldri sjekket datoen på varene, bare heiv in de nye varene i hyllene. Det hjalp heller ikke at han var gift med NK og hun igjen var bestevenn med den andre NK. Og de jobbet alltid morgenvaktene og gjorde svært lite, så det var dobbelt opp med arbeid for oss på kveldsvakt. Husker en dag jeg hadde frihet til å gjøre det jeg ville, så jeg tok en handlevogn og begynte å sjekke datovarer i ferskvaredisken, og endte opp med en full vogn med utgåtte varer. Tok en ny vogn og gikk gjennom meieridisken, og fikk på nytt en full handlevogn med utgåtte varer :rolleyes:

Tror det kan være grunnen til at mange butikker er dårlige på slikt, pga av press og urealistiske forventninger fra sjefer som egentlig ikke har så mye erfaring med å jobbe på gulvet selv.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...