Gå til innhold

Ikke dropp treningen i sommer....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg men er det mulig?!

"Man mister mye muskelmasse og kondisjon på kort tid hvis man helt i hvile. Hvis man bare ligger på stranda en hel ferie, blir det som å sette seg tilbake flere måneder, eller til og med år, sier hun."

Hva slags "ekspert" er dette? Tror virkelig noen at det er fysisk mulig å bli satt tilbake flere år av en til to måneder uten trening? Det er faen ikke rart at mange gir opp trening når noen får det til å se ut som om alt er bortkastet bare man hopper av litt. Trener du ikke på fire uker taper du så og si null muskelmasse og den styrke du taper bygger du opp igjen like raskt som du mista den om du går inn for det. du skal ha trent veldig lite fra før av om du mister alle resultatene på så kort tid, og selv om du mista alt kommer du hvertfall ikke i dårligere form enn du var da du begynte, som neppe var for så jævla lenge siden om du klarer å rote bort alle resultater på så kort tid.

Jeg slutta å trene i et år og styrken var knapt halvert, og ble bygd opp igjen rimelig raskt. 4 måneder kanskje. Og jeg var fortsatt sterkere da enn første gang jeg entra gymmen. Nei, bort med vranglæringa.

Nei, jeg må virkelig si at deres artikler er bra lavpanna og lavmåls her. Kan dere ikke bare satse på å ha et forum i stedet for å drive dette kvaksalveriet deres?

Anonym poster: 9800894011f5fb8239b2481ddcf48d28

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld meg men er det mulig?!

"Man mister mye muskelmasse og kondisjon på kort tid hvis man helt i hvile. Hvis man bare ligger på stranda en hel ferie, blir det som å sette seg tilbake flere måneder, eller til og med år, sier hun."

Hva slags "ekspert" er dette? Tror virkelig noen at det er fysisk mulig å bli satt tilbake flere år av en til to måneder uten trening? Det er faen ikke rart at mange gir opp trening når noen får det til å se ut som om alt er bortkastet bare man hopper av litt. Trener du ikke på fire uker taper du så og si null muskelmasse og den styrke du taper bygger du opp igjen like raskt som du mista den om du går inn for det. du skal ha trent veldig lite fra før av om du mister alle resultatene på så kort tid, og selv om du mista alt kommer du hvertfall ikke i dårligere form enn du var da du begynte, som neppe var for så jævla lenge siden om du klarer å rote bort alle resultater på så kort tid.

Jeg slutta å trene i et år og styrken var knapt halvert, og ble bygd opp igjen rimelig raskt. 4 måneder kanskje. Og jeg var fortsatt sterkere da enn første gang jeg entra gymmen. Nei, bort med vranglæringa.

Nei, jeg må virkelig si at deres artikler er bra lavpanna og lavmåls her. Kan dere ikke bare satse på å ha et forum i stedet for å drive dette kvaksalveriet deres?

Anonym poster: 9800894011f5fb8239b2481ddcf48d28

Nå er det slik med styrke og muskelmasse at jo mer du har, jo raskere mister du den, relativt sett. Dvs, det skal mer til for å opprettholde en stor styrke og muskelmasse enn en liten en. For en som trener tungt 4-5 ganger i uka for opprettholdelse så vil 4 ukers opphold utgjøre en større relativ forskjell enn for en som trener et par ganger i uka og ikke tar treninga så veldig seriøst.

For min egen del så gjør ca to ukers opphold at maksstyrken faller med 10-15%, 4RM faller mer, kanskje med 15-20%, noe jeg vet av erfaring og fordi jeg logger veldig detaljert. Reduksjonen flater så ut over tid. Å komme opp på samme nivå som før går raskt, men man bør ihvertfall regne med å bruke dobbel så lang tid.

Skrevet

Kvinneguidens artikler er helt på tryne, har til gode å lese en bra en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...