AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 Jeg har tenkt så mye på det. Jeg har hatt kviser siden puberteten, og jeg er 22 i dag. Det er ikke alvorlig acne, men plagsomme kviser og nupper som dukker opp hytt og pine. Nå føler jeg at jeg begynner å dra på åra, og lurer på om man kan være så uheldig å aldri bli kvitt kviseproblemet? Jeg vil virkelig ikke utsette kroppen min for Isotretinoin, men føler det snart er siste utvei. Jeg har prøvd ALT annet... Anonym poster: 749421a627b8d7f9414fe80a27470eaa
Gjest tommeltott Skrevet 17. juli 2012 #2 Skrevet 17. juli 2012 Føler med deg, jeg er 21 år og har hud-problemer som en som nettopp har kommet i puberteten... Prøvt alt mulig av antibiotikakurer og 678 forskjellige kremer og rense-produkter
Gjest BabyBlue Skrevet 19. juli 2012 #3 Skrevet 19. juli 2012 Ja, er noen som får såkalt "voksenacne". For mange hjelper det med p-piller, men jeg antar at du allerede har prøvd det? Jeg gikk selv på iso, men siden det mest er nupper og småkviser som irriterer deg er det kanskje ikke så krise? Vet heller ikke om du har prøvd deg frem kostholdsmessig, men for mange har det også fungert veldig fint å kutte ut meieriprodukter, da det påvirker hormonene og derfor talgkjertlene. Du kan f.eks droppe å drikke melk, yoghurt og ost osv. Så får du se om det blir bedring etter en måneds tid? Du kan lese mer om det HER : )
caskerette Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Jeg er snart 40 og har kviser. Nå om sommeren har jeg brukt solkrem for kroppen, da ble det ekstra ille, byttet til ansiktssolkrem, litt bedre. Også blir de nesten borte når jeg kutter ned på sukkeret.
Jenta1980 Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Det har seg nok slik at noen vil være uheldig å ha kviser hele livet, men det finnes muligheter også for oss kvinner som sliter med dette. Dersom du bruker p-piller kan du jo bytte til et prevensjonsmiddel som har anti-androgyne egenskaper, som for eksempel Diane. Jeg hadde god erfaring med det, men det er ikke for alle. Hvis du ikke bruker p-piller kan du jo oppsøke legen for å få foreskrevet et reseptbelagt legemiddel mot kviser. Igjen, hvis dette ikke er noe for deg finnes det en god del kremer og produkter som kan redusere fet hud og infeksjoner i huden. Jeg kan anbefale Tea Tree Oil ansiktsvask og fjesmaske fra the Body Shop på det sterkeste!
Gjest villrev Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 Jeg er 22 og sliter fortsatt med litt kviser. Har prøvd det meste utenom Roaccutane, og det kommer jeg ikke til å prøve heller. Jeg vet kvisene kommer av hormonene mine, og roaccutane vil jo bare fjerne symptomene da, og ikke årsaken til kvisene. Også kan man jo få kjipe bivirkninger. Så jeg synes det er dumt å ta medisiner når jeg kan ordne problemet med andre og sunnere måter. Har derfor tenkt å endre kostholdet mitt og se om det har noe for seg, det funker for noen i hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #7 Skrevet 19. juli 2012 Er midt i 30-åra og har en og annen kvise fremdeles, og det har moren min også! Selvsagt er det irriterende å måtte holde på med dekkstift og pudder fremdeles, men på den annen side: vi har veldig sterk og fin hud, moren min på snart 60 har nesten ikke rynker i det hele tatt. Prøver å fokusere på det. Anonym poster: 237bcc88477f1275b17bc16af819a74f
Wonders Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 2% av den norske kvinnelige befolkningen sliter med akne livet ut. Jeg er innen for den gruppen, og har arvet det av forelsdrene mine. Har også gått på ISO/Roaccutane, men 3 uker etter endt kur -kom kvisene tilbake.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #9 Skrevet 21. juli 2012 Jeg har tenkt så mye på det. Jeg har hatt kviser siden puberteten, og jeg er 22 i dag. Det er ikke alvorlig acne, men plagsomme kviser og nupper som dukker opp hytt og pine. Nå føler jeg at jeg begynner å dra på åra, og lurer på om man kan være så uheldig å aldri bli kvitt kviseproblemet? Jeg vil virkelig ikke utsette kroppen min for Isotretinoin, men føler det snart er siste utvei. Jeg har prøvd ALT annet... Gå til en hudlege. Dersom problemet er stort nok til at legen nevner Iso, er det bare å kjøre på først som sist, for det kommer ikke til å forsvinne med alderen. Jeg har gått på denne kuren 3 ganger i løpet av 13 år (endelig funket det permanent på meg) og synes ikke den var spesielt problematisk. Eneste bivirkningene var tørr tørr hud i ansiktet. og roaccutane vil jo bare fjerne symptomene da, og ikke årsaken til kvisene. Feil, i motsetning til stort sett alle andre kvisemidler er Isotretinoin (Roaccutane) det eneste som faktisk tar hånd om problemet fra grunn av. Siden folk dessverre fremdeles har problemer med å forstå dette blir jeg nødt å opplyse: Det er viktig å skille mellom "en kvise her og der", og "sykdommen" Acne: Det finnes overhode ikke bevis for at kosthold har noen påvirkning på Acne Hudleger vil ikke en gang foreslå for deg å endre kosthold om de ser at du faktisk har et ekte kviseproblem. Wonders: Det er ganske normalt at én kur ikke hjelper. Jeg har tatt 3 kurer, og etter siste har jeg vært kvisefri i 2 år nå. Anonym poster: fa9315f44b1d0e93bcd35596662d104f
Gjest mew12 Skrevet 21. juli 2012 #10 Skrevet 21. juli 2012 Jeg kan anbefale Tea Tree Oil ansiktsvask og fjesmaske fra the Body Shop på det sterkeste! nei nei nei!!! hva slags produkter bruker du TS? 1
Rainbow Skrevet 22. juli 2012 #11 Skrevet 22. juli 2012 Tråden er ryddet for innlegg som kun består av link til blogg og svar til dette. Om du skal linke til bloggen din må det ha relevans for tråden, og forklares i innlegget. Rainbow81, mod. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå