AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med sentralstøvsuger i en forholdsvis liten leilighet (blokk)? Problemet mitt er at jeg har en skade i ørene som gjør meg ekstremt vàr for lyder, og jeg tåler derfor ikke å bruke en vanlig støvsuger, selv hvor 'stillegående' de er. Jeg lurer derfor på om det kunne være en løsning for meg å få montert en sånn kompakt liten sentralstøvsuger, sånn at jeg kunne ha den motordelen et annet sted slik at støvsugingen blir forholdsvis lydløs. Jeg vet ikke hvor jeg ser for meg at denne delen skulle plasseres dog.. Jeg har en liten veranda og så har jeg et lite soverom som kun brukes som gjesterom. Hvis den var plassert en av de stedene så ville jeg med en laang slange rekke de fleste steder av leiligheten. Men må de til å 'rive vegger' og styre for å få på plass rør o.s.v? Og er det lyd fra selve slangen liksom, eller er det helt stille da? Mange spørsmål som melder seg.. Men om jeg kunne få til en slik løsning, så ville det rett og slett bety et nytt liv for meg! Slik det er nå er jeg avhengig av å få andre til å støvsuge for meg, og det er jo ikke kjekt i lengden. Håper noen har erfaring og tips å komme med! På forhånd tusen takk for svar. Hanne Anonym poster: 184e6d783278e5f4f74cdc291d7ca8cf
Nora90 Skrevet 17. juli 2012 #2 Skrevet 17. juli 2012 (endret) Nå gir jeg et helt annet tips enn det du lurer på, men jeg kan tenke meg at du også er sensitiv for lyd andre steder enn med bare støvsugeren. Har du vurdert støykanselerende headset? Du kan alltids kjøpe hørselsvern, men støykanselerende headset er greiere å bruke ute blant folk Edit: Ville bare si at de koster litt, men er nok billigere enn å sette inn sentralstøvsuger. Endret 17. juli 2012 av Nora90
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #3 Skrevet 17. juli 2012 Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med sentralstøvsuger i en forholdsvis liten leilighet (blokk)? Problemet mitt er at jeg har en skade i ørene som gjør meg ekstremt vàr for lyder, og jeg tåler derfor ikke å bruke en vanlig støvsuger, selv hvor 'stillegående' de er. Jeg lurer derfor på om det kunne være en løsning for meg å få montert en sånn kompakt liten sentralstøvsuger, sånn at jeg kunne ha den motordelen et annet sted slik at støvsugingen blir forholdsvis lydløs. Jeg vet ikke hvor jeg ser for meg at denne delen skulle plasseres dog.. Jeg har en liten veranda og så har jeg et lite soverom som kun brukes som gjesterom. Hvis den var plassert en av de stedene så ville jeg med en laang slange rekke de fleste steder av leiligheten. Men må de til å 'rive vegger' og styre for å få på plass rør o.s.v? Og er det lyd fra selve slangen liksom, eller er det helt stille da? Mange spørsmål som melder seg.. Men om jeg kunne få til en slik løsning, så ville det rett og slett bety et nytt liv for meg! Slik det er nå er jeg avhengig av å få andre til å støvsuge for meg, og det er jo ikke kjekt i lengden. Håper noen har erfaring og tips å komme med! På forhånd tusen takk for svar. Hanne Anonym poster: 184e6d783278e5f4f74cdc291d7ca8cf Du må ha uttak en plass, eks stuen. Det må gå igjennom vegggen (e) til beholderen. Og har du plass til slangen? tar en del plass. Og det er et j...griseri når beholderen skal tømmes. Vi har vår på vaskerom, og selv ved forsiktighet så må det vaskes. Lyd, ved en toroms, så vil du nok få støy alikavel. De er ikke sås tille akkurat. Inngripen i vegger ved allerede bolig som er bygd, vil bli dyrt. Vurder hørselvern, propper. Anonym poster: ed17237300dc4322574a723bb61d0416
betrayed Skrevet 17. juli 2012 #4 Skrevet 17. juli 2012 Vår sentralstøvsuger bråker 1000 ganger mer enn vår vanlige støvsuger selvom den ikke akkurat er stillegående heller.
Casall Skrevet 17. juli 2012 #5 Skrevet 17. juli 2012 Vi har sentralstøvsuger på 2-roms. Er veldig fornøyd, den er veldig stillegående også.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2012 #6 Skrevet 18. juli 2012 Vi har sentralstøvsuger på 2-roms. Er veldig fornøyd, den er veldig stillegående også. Hei og takk for svar. Hvilken type har dere, og hvor har dere plassert den? TS Anonym poster: 184e6d783278e5f4f74cdc291d7ca8cf
Casall Skrevet 18. juli 2012 #7 Skrevet 18. juli 2012 Hei og takk for svar. Hvilken type har dere, og hvor har dere plassert den? TS Anonym poster: 184e6d783278e5f4f74cdc291d7ca8cf Vi har en dunk i boden som oppsamler, og et uttak inne til slangen. Hvordan det er gjort vet jeg dessverre ikke, da den var her når vi flyttet inn.
skrue Skrevet 18. juli 2012 #8 Skrevet 18. juli 2012 Vår sentralstøvsuger bråker 1000 ganger mer enn vår vanlige støvsuger selvom den ikke akkurat er stillegående heller. Hva bråker? Innsuget eller sentralenheten.
betrayed Skrevet 18. juli 2012 #9 Skrevet 18. juli 2012 Hva bråker? Innsuget eller sentralenheten. Hmm, det bråker veldig i det rommet den er på. Naboene kom faktisk og klaget fordi vi støvsuger ofte da vi har hund. Så det er ikke bare hos oss. Syns den bråkte i øret når jeg støvsuget også, men nå er det lenge siden jeg har brukt den og den virker ikke lenger, så husker ikke helt akkurat hvor ille det var.
skrue Skrevet 18. juli 2012 #10 Skrevet 18. juli 2012 De fleste som har en slik støvsuger har den vel som oftest i kjelleren eller kanskje på loftet så om sentralenheten bråker så betyr det ikke så mye for dem.
Sola^ Skrevet 19. juli 2012 #11 Skrevet 19. juli 2012 med mindre du har tepper så klarer du deg utan støvsuger også. du kjem langt med tørrmopp og våtmopp. eventuelt vurdere hørselsvern/propper akkurat når du støvsuger.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #12 Skrevet 19. juli 2012 Mine foreldre har sentralsstøvsuger, og selv om de har beholderen i kjelleren så bråker den minst like mye som en vanlig støvsuger! Kjøp hørselsvern du, dette er kun bortkastede penger i ditt tilfelle. Anonym poster: 5d59b9edbc495a2eadf9750de290362b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå