Gå til innhold

Solsikke-brudebuketter

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Jeg har spurt om dette en gang for lenge siden, men fikk ikke altfor mange svar da, så jeg prøver igjen.

I et sensommerbryllup synes jeg det ville passe perfekt med solsikker som pynt og ikke minst i brudebuketten min.

Jeg har funnet noen få bilder av brudebuketter med solsikker på nettet, men ikke mange og ikke noen jeg har falt pladask for. Det er blant annet disse:

http://www.floristateljen.com/giftastankar/bild2.JPG

http://www.winecountryflowers.com/summer.html

(rull litt nedover på venstre side - der er det en med solsikker).

Noen som kan hjelpe meg med flere bilder?

Er det dessuten noen som har noen forslag om hvilke andre blomster som gjør seg sammen med solsikker i en brudebukett. (Skal selvfølgelig spørre om dette i en blomsterbutikk, men jeg kan jo spørre dere først...)

Ingeline

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et tips: Det er en blomst som heter karla eller carla.. De vil passe fint inn. Røderoser (de store, kraftige) Men jeg tenker først og fremst på carla`n... De er litt dyre, men helt nydlige!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg liker farger, så jeg kunne kanskje tenke meg å kombinere solsikkene med røde eller rødoransje roser.

Hva tror dere om det?

Skrevet

-synst det høyrest veldig fint ut! I takkekortalbumet mitt er det ein bukett eg alltid må kikke litt ekstra på - det er ein i gult, oransje og raudt. Den er så frisk og vakker! :wink:

Eg synest i alle fall at den første buketten du linka til vart litt for 'blass' - og trur det vil gjere seg godt med litt meir fargar...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg likte egentlig ingen av dem jeg linket til, selv heller.

Mamma ble litt skeptisk da jeg fortalte henne at jeg ville ha solsikke-brudebukett, men jeg har fortsatt veldig lyst på det. Tror mange vil tenke at det er litt typisk meg med solsikker.

Hvis jeg synes det blir for tøft med solsikker til en romantisk kjole kan det hende at jeg nøyer meg med solsikker som bordpynt. Men jeg vil uansett ha en brudebukett med farge i.

Noen flere ideer til brudebukett med solsikker?

Skrevet

Trur eføy kan bli fint til solsikker? Trur eg ville satsa på nokre solsikker, kanskje oransje og raude roseknoppar (altså - ikkje så veldig utsprungne roser) og eføy i ein litt 'laust samansett' bukett... Kanskje?

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå fant jeg forresten en solsikkebukett til. På femte rad fra toppen her er det en. Den var jo ganske fin, men ikke helt det jeg er ute etter.

http://www.bryllupsweb.no/brudebuketter.html

Tror kanskje jeg må ha én solsikke sammen med andre blomster. Og ikke så mye grønt.

Men det er lenge til jeg trenger å bestemme meg. Jeg har jo ikke valgt kjole enda heller. Men jeg synes blomstene er veldig viktige.

Skrevet

En venninne av meg pyntet med solsikker i kirken. Utrolig pent og enkelt! En solsikke i høye vaser, som sto langs benkene der hun vandret opp.

De bør sikres godt.. vi var flere som hadde nestenulykker da vi skulle sette oss!

M

Skrevet

Jeg hadde bukett med solsikker.

Tror det var en fire fem stk, mellomstore blomster med kun litt grønt i tillegg. De var lagt "i rekke" som en avlang dråpe, hvis du skjønner... Har fått mye skryt for mitt valg av blomster i ettertid, at det var litt originalt og fint. Jeg hadde da to høye vaser med en solsikke i hver, på hver side av alteret i kirken. Enkelt og stilfult spør du meg.

Solsikken er veldig dominerende, og tror ikke det vil bli fint med andre blomster sammen med den... Iallefall ikke calla. ( den er jo "oppbrukt" uansett spør du meg)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk. Her var det flere gode tips. Likte særlig godt den første du linket til, Pip. :P Iris er jo også en flott blomst. Ellers så kan man jo bytte ut irisen med noe annet. Enig i at solsikke er dominerende, men jeg føler kanskje at det kan være fint å blande med andre farger likevel. Tror fortsatt jeg har lyst på noe rødt eller orange i tillegg. Jeg får spørre en blomsterdekoratør.

Tar gjerne imot enda flere forslag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...