Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter og snuser på nye yrker, og nye utdanninger da jeg er lei jobben jeg sitter i per i dag.

En eller flere av utdanningene jeg kunne tenke meg er på vgs nivå med tilhørende læretid. (blandt annet maritime fag/matros)

Det jeg lurer på er hvordan jeg eventuelt går frem for å søke?

Og er det noen som vet hva som skjer med allmennfagene tilhørende de yrkesrettede utdaninningene da jeg allerede har alle allmennfag fra videregående fra før? - Vil jeg slippe å ta disse timene?

Jeg er voksen og kan nevne at det er 8 år siden jeg gikk ut av vgs, og jeg har i tilegg studert ett år etter dette, men har ingen formell utdannelse til den jobben jeg gjør i dag (HR advisor i Oljeservice bransjen)

Håper på og takker for opplysende svar, da jeg søker rundt på nett men ikke finner stort.

Anonym poster: bb625b4576e4f558a72f5308642df525

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fylkeskommunen din (opptakskontoret), de kan fortelle deg om søknadsprosedyrene.

Du har ikke lenger rett til videregående utd., så det kan være vanskelig for deg å komme inn om dette er populære linjer. Jeg vet ikke om det finnes private alternativer? Burde være greit å google seg frem til antar jeg...

Tipper du slipper de allmenne fagene du allerede har...

Anonym poster: 0e13373eb6a3cbfc38cb5b64c152a0ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...