vt72 Skrevet 12. februar 2004 #1 Skrevet 12. februar 2004 Tja, jeg vet ikke...er det jeg som er sær og sta og under påvirkning av hormoner, eller er det han som er korttenkt. Som sagt, jeg har ca en mnd igjen av svangerskapet, og nå ytrer mannen min at han har lyst å besøke familien sin i utlandet. Jeg er ikke helt lysten på det, da jeg tenker på at det kan oppstå forskjellige problemer nå på slutten, babyen kan komme før tiden..etc Mest sannsynlig skjer det ingenting, men man vet aldri. Derfor ønsker jeg helst at han holder seg innenfor en "radius" av en-to timers avstand. Nå ønsker han å være borte i 1-2 uker, og jeg har sagt at det kanskje er litt lenge, men at en uke muligens lar seg gjøre. Da blir han sur, og mener at dette sier jeg bare for at jeg ikke har kontroll over handersom han reiser bort... Noen formeninger? Skal jeg bare la han dra, og satse på at alt sikkert går bra likevel?
Gjest Poirot Skrevet 12. februar 2004 #2 Skrevet 12. februar 2004 Jeg tillater mye mht sambo og ferier. Men DETTE ville jeg ikke ha tillatt!
~umulia~ Skrevet 12. februar 2004 #3 Skrevet 12. februar 2004 Nei vet du hva, det hadde jeg aldri funnet meg i. Sannsynlig vis skjer det ingenting mens han er borte, men tenk om... Jeg hadde nok krevet at han ble hjemme. Kan dere ikke heller ta en tur sammen alle tre etter at babyen har kommet.
Usikker Skrevet 12. februar 2004 #4 Skrevet 12. februar 2004 Noen ganger lurer jeg på hva folk tenker med???? Jeg kan da ikke skjønne at noen vil reise fra sin høygravide partner så tett opp til fødselen............ ikke for en helg en gang. Her synes jeg du skal bare la han bli sur ............ slå i bordet :fy:
Maxine Grey Skrevet 12. februar 2004 #5 Skrevet 12. februar 2004 Jeg hadde sagt at dersom han reiste, behøvde han ikke komme tilbake. Såpass full av hormoner hadde JEG vært!
Mrs. K Skrevet 12. februar 2004 #6 Skrevet 12. februar 2004 Innen han får ordnet med reise og får pellet seg ut døra så har du sikkert enda kortere tid igjen! Har han ikke lyst å dele ett af livets store øyeblikker med deg? Jeg hadde sagt til faderen at han skulle bli hjemme og dermed basta! Her handler det ikke om kontrollering av noens handlinger men om ett almindelig hensyn å ta til den vordende mor. Lykke til med fødslen. Hilsen Trille
Leo Skrevet 12. februar 2004 #7 Skrevet 12. februar 2004 Leonard gjør som han vil og reiser hvor han vil, men hadde han kommet på en slik idè, hadde jeg sagt stopp! Du kan jo forklare ham at fødsler ofte skjer før termin og at dersom han skulle ha lyst til å være "der det skjer når det skjer", så bør han holde seg innenfor rimelig avstand av deg. Dette har ingenting med hormoner å gjøre; Fra min synsvinkel handler det mer om å vise respekt for deg og deres felles barn.
Zombie Skrevet 12. februar 2004 #8 Skrevet 12. februar 2004 Da hadde jeg satt meg til de grader på bakbeina, og jeg kan ikk fatte at mannen din ikke skjønner din side av saken. Prøver han å slippe unna ?
Leo Skrevet 12. februar 2004 #9 Skrevet 12. februar 2004 Kom på en ting! En del menn hater tanken på å være med på en fødsel, men i Norge er det jo nærmest opplest og vedtatt at far skal være med, enten han vil eller ikke. Kan det være dette han forsøker/håper å unngå? Har dere snakket om det? Det er jo fullt mulig å gjennomføre en fødsel uten at far er direkte involvert. Han kan jo "sitte på gangen" som fedre gjorde før, mens du har med deg mor og/eller nær venninde. Bare en tanke som slo meg...
Gjest Madley Skrevet 12. februar 2004 #10 Skrevet 12. februar 2004 Jeg hadde sagt at dersom han reiste, behøvde han ikke komme tilbake. Såpass full av hormoner hadde JEG vært! Slår meg på lag med MOB her..makan.
Mistyen Skrevet 12. februar 2004 #11 Skrevet 12. februar 2004 :enig_animasjon: med siste taler. Jeg hadde absolutt ikke godtatt dette. Men nå kan det jo ha bakenforliggende årsaker da, som Leo nevnte...... Ta en skikkelig prat med han du - og lykke til med forestående fødsel.
Saga Skrevet 12. februar 2004 #12 Skrevet 12. februar 2004 Enig med det siste. Ta en prat med fyren og la ham forklare før du slenger ham på dør, men ikke tillat at han skal dra for så å komme tilbake til deg igjen annet enn for å betale barnebidrag :oops:
VesleBråka Skrevet 13. februar 2004 #13 Skrevet 13. februar 2004 Samme om han er redd for å måtte oppleve fødsel (pyse), men hva med kjæresten og barnet?? Hva om hun våkner en natt med vannet har gått, barnet er halvt ute før hun får kolvet seg ut av senga og stavret seg ned trappa, så må hun begynne å oppspore en drosje som kan ta henne til sykehuset, som er hvor langt unna?? Skal ikke mannen liksom være den voksne ikke-gravide som kan ordne opp litt mens den gravide er igang med fødsel? Har han ingen behov for å ta vare på kvinnen sin og familien sin? Enig med alle her. Ikke skjønner jeg at mannen vil reise (skikkelig uansvarlig og lite støttende!). Og hadde han prøvd å trumpet gjennom det, så hadde jeg satt foten hardt ned. Det får være måte på illojalitet :evil:
Mossa Skrevet 13. februar 2004 #14 Skrevet 13. februar 2004 Uansett årsak; ikke finn på å godta den svært så upassende ferien hans!! Har du ikke banket i bordet før, er det jaggu på tide at du tar frem slegga!!
Tusenfryd Skrevet 13. februar 2004 #15 Skrevet 13. februar 2004 1 mnd? I prinsippet kan jo ungen komme når som helst da...? Jaja, kanksje ikke helt, men likevel. Nei, hadde ikke funnet meg i det og jeg er ikke full av hormoner! Jobbtur hadde jeg måttet finne meg i, men ferietur? Seriøst? Enig med MoB - da trengte han ikke ha kommet tilbake.
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #16 Skrevet 13. februar 2004 Jeg for min del ville ikke hatt han med meg på fødselen, men ikke pokker om han hadde fått lov til å la meg sitte igjen aleine den siste tida.....
Lovvi Skrevet 13. februar 2004 #17 Skrevet 13. februar 2004 Isj ug usj! Ikke godta at han skal reise! Jeg hadde nok reagert med sinne og skuffelse og ikke minst blitt såra over at han ikke viser interesse for den nært forestående fødselen. Det kan jo tenkes at han han muligens tenker som så at han vil besøke familien nå, før barnet blir født- fordi han regner med at det blir lenge til neste gang han får se familine.....hvis det er slik, burde han tenkt på dette litt før........... Slå i bordet, og si STOPP!!!!
aowi Skrevet 13. februar 2004 #18 Skrevet 13. februar 2004 ALDRI at jeg hadde godtatt noe sånt!!!!!! Vet han ikke at Barnet kan komme før tida?? selv om han er livredd for fødselen burde han absolutt holde seg i nærheten!!!!!! Heldigvis blir mannfolk som er så egoistiske noen helt andre etter å ha fått barnet!! Er mine erfaringer m kameratene mine hvertfall!!! Er absolutt enig med de andre her!!!!! Få han til å lese denne tråden du! Kanskje han skjønner at det ikke bare du som er full av hormoner!! Håper han tar til vettet !!!!! :trøste:
nessi Skrevet 13. februar 2004 #19 Skrevet 13. februar 2004 Jeg er enig med de som sier at dersom min kjære hadde reist bort på ferie 1 mnd før jeg skulle føde, da hadde han fått beskjed om å bli borte. Makan til egoistisk tankegang! :evil:
Gjest sexysadie Skrevet 13. februar 2004 #20 Skrevet 13. februar 2004 Enig med de andre her, hvis han reiser ifra deg nå kan han holde seg borte for godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå