AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 Har alltid gitt paracet som stikkpille til barna mine, men så har jeg alltid tenkt litt over det at egentlig har den kort virkning. Som oftest er effekten borte etter maks 3 timer, men det er jo enda en stund til man da kan gi mer. Så leste jeg litt på internett og ser noen mener at flytende har bedre effekt. Hva er deres erfaring? Anonym poster: 02332a12381db751d4aaa39c77ce6ab8
Gjest pysepusen Skrevet 17. juli 2012 #2 Skrevet 17. juli 2012 Flytende virker absolutt best. Når Lillegutt har feber har han som regel veldig høy feber sånn at legen har sagt til oss at vi må gi Ibux og Paracet om en annen. Altså ca. hver tredje time med Ibux og Paracet annenhver gang. Ibuxen virker litt lengre.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #3 Skrevet 17. juli 2012 Flytende virker absolutt best. Når Lillegutt har feber har han som regel veldig høy feber sånn at legen har sagt til oss at vi må gi Ibux og Paracet om en annen. Altså ca. hver tredje time med Ibux og Paracet annenhver gang. Ibuxen virker litt lengre. Nå var jeg akkurat på apoteket og hun jeg spurte der sa at det var akkurat det samme med stikkpiller og flytende, men det er jo ikke første gang at de som jobber på apoteket ikke vet helt hva de svarer på. Anonym poster: 02332a12381db751d4aaa39c77ce6ab8
Gjest pysepusen Skrevet 17. juli 2012 #4 Skrevet 17. juli 2012 Nå var jeg akkurat på apoteket og hun jeg spurte der sa at det var akkurat det samme med stikkpiller og flytende, men det er jo ikke første gang at de som jobber på apoteket ikke vet helt hva de svarer på. Anonym poster: 02332a12381db751d4aaa39c77ce6ab8 I teorien skal det vel være det samme, men en stikkpille blir jo ført inn i endetarmen og der kan det være en del bæsj f.eks. Da vil den ikke løse seg opp på samme måte og dermed ikke virke like bra. Har jeg fått vite på apoteket. Om dette stemmer vet jeg ikke noe mer enn at den flytende virker bedre for vårt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå