AnonymBruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Del Skrevet 17. juli 2012 Er gravid i uke 20 og merker at jeg har fått dårligere syn, spesielt når jeg ser på tv eller pc. Har lest litt om det og for de fleste går det over kort tid etter fødsel. Er det noen andre som har merket synsendringer i svangerskapet, og dere som har født; bedret det seg kjapt etter fødsel? Anonym poster: ffd92a634ef6c938e04a5cfbc676fe92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 17. juli 2012 #2 Del Skrevet 17. juli 2012 Jepp. Med mine små 12 uker, så merker jeg at mitt venstre øye er mer tåkete enn det pleier. Bruker briller til vanlig, men enkelte dager lurer jeg på om jeg burde til øyesjekk igjen..!! MEN - det KAN ha en sammenheng med at jeg allerede er i tåka, derfor er nok ikke konsentrasjonen på topp heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia82 Skrevet 17. juli 2012 #3 Del Skrevet 17. juli 2012 Gravid - øyne og nese Dårligere syn og endringer i luktesansen. Øynene Noen gravide får forandringer på synet under graviditeten. Tykkelsen på hornhinnen kan øke, noe som kan føre til tåkesyn og dårlig syn i perioder og ubehag ved flere timers kontaktlinsebruk. Typiske plager er tørrhet på øynene og dårligere nattesyn. Nærsynte kan merke at de ser dårligere på avstand om natten eller i dårlig belyste rom. Selv om synet ikke forandrer seg, kan linsebrukere få behov for å fukte øynene med øyedråper eller gå over til å bruke briller en periode. Dette skjer fordi formen på hornhinnen kan forandre seg i forhold til kontaktlinsene, noe som gjør at øynene kan bli irritert utover dagen. Synet skal være tilbake til normalen cirka tre måneder etter fødselen. Fra dette: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article490573.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 17. juli 2012 #4 Del Skrevet 17. juli 2012 Jepp. Og man bør ikke dra til optiker før babyen er tre måneder gammel, da er synet normalt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 18. juli 2012 #5 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg merket at jeg ser litt mindre klart på kort avstand til pc-skjerm etter omkring 12 uker gravid. Har gått til innkjøt av pc-brille og det fungerer mye bedre Var på synskontroll og da sa de at synet var godt. ingen behov for vanlig brille, men pcbrille letter litt trykket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 18. juli 2012 #6 Del Skrevet 18. juli 2012 Ja, merket det godt. Det gikk heldigvis tilbake til normalen noen uker etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 18. juli 2012 #7 Del Skrevet 18. juli 2012 Helt normalt. Derfor skal man aldri kjøpe seg nytt, briller eller linser, når man er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2012 #8 Del Skrevet 18. juli 2012 Blir det værre utover i svangerskapet? Anonym poster: ffd92a634ef6c938e04a5cfbc676fe92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 18. juli 2012 #9 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg merker det, men jeg har ikke gjort noe med det. Bruker briller som jeg har lyst (les. burde brukt de mer og/eller om jeg leser mye/ser på TV), men etter at jeg ble gravid synes jeg brillene har blitt ubehagelig å bruke. De føles helt feil, så tydelig at synet mitt har forandret seg. Tar ny kontroll noen måneder etter fødsel og ser om det har forandret seg den ene eller andre veien fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 19. juli 2012 #10 Del Skrevet 19. juli 2012 Jeg merket det også, men har ikke tenkt over at det hadde med graviditeten å gjøre før jeg leste denne tråden. Husker det var litt vrient å fokusere til tider, og så la jeg merke til at mannen plutselig hadde fått så stort hode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #11 Del Skrevet 19. juli 2012 Mitt syn ble en god del dårligere under graviditeten (gikk fra -0,75 til -1,75 ila graviditeten). Det har dessverre ikke blitt bedre 15 mnd etter fødsel. Anonym poster: a8000a5bf410b563baeaa94709cacd97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 19. juli 2012 #12 Del Skrevet 19. juli 2012 Jeg brukte ikke briller før jeg ble gravid, merket at synet ble dårligere utover graviditeten. Noen måneder etter fødsel fikk jeg sjekket synet og hadde -0.50 og -0.25. Nå, 3 år etter fødsel har jeg -1.0 på begge øynene... Så med meg ble det aldri bedre, bare verre. Men mange jeg kjenner fikk tilbake synet de hadde før fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå