Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #1 Skrevet 12. februar 2004 Min mor og jeg var på et handlesenter noen uker tilbake og der var det en liten stakkar som skrek og skrek... Barnet var knapt et par måneder og moren tok ikke barnet opp... Moren sa " han skriker alltid sånn når jeg er ute og handler!" Hun var ikke stort interessert i å hjelpe babyen heller. Til min store ergrelse i ettertid, gikk jeg ikke bort og spurte å få hjelpe til... Men, det gjorde en annen!! Hun gikk rett bort etter å ha hørt ungen skrike seg helt vekke, og spurte pent "kan jeg få låne han litt?" Tok han opp og ungen roet seg fort hos denne damen! I visse situasjoner er vi nødt til å vise hverandre omsorg, det kan godt hende at det er meg som tar initiativet neste gang, og jeg gjør det ikke for å være en "bedreviter"! Hilsen mamma til tre flotte barn
Gjest Poirot Skrevet 12. februar 2004 #2 Skrevet 12. februar 2004 Hadde det skjedd meg ville jeg blitt skikkelig sur!! Med mindre jeg opprikitg talt ikke visste hva jeg skulle gjøre med barnet og ønsket hjelp.
Gjest Moonshadow Skrevet 12. februar 2004 #3 Skrevet 12. februar 2004 Hadde det skjedd meg ville jeg blitt skikkelig sur!! Med mindre jeg opprikitg talt ikke visste hva jeg skulle gjøre med barnet og ønsket hjelp. :enig_animasjon:
Gjest Madam Felle Skrevet 12. februar 2004 #5 Skrevet 12. februar 2004 Jeg hadde også blitt irritert. Greit at en ikke skal la en unge skrike i det uendelige, men et lite barn har heller ikke vondt av å skrike litt. En kan ikke alltid ta det opp for hver gang det skriker. En sak er det å bry seg om sine medmennesker, en annen sak er det å være direkte uhøflig, og det mener jeg hun damen var.
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #6 Skrevet 12. februar 2004 Dette synes jeg var å gå litt for langt, misforstått vennlighet og innvadering av privatlivet.
Anki1971 Skrevet 12. februar 2004 #7 Skrevet 12. februar 2004 Unnskyld meg, men gikk det mennesket bort og tok opp en vilt fremmed unge bare fordi den gråt? :o I så fall hadde han/hun fått så øra flagra om det var min unge! Det har da pokker meg ingen andre noe med å gjøre...
Gjest Madley Skrevet 12. februar 2004 #8 Skrevet 12. februar 2004 Men vær nå enige i at det er pokker meg ikke mye som er mer irriterende enn en unge somhylgriner og at mora eller faren ikke gidder å roe ungen..Hvis han alltid griner så trenger han vel ikke være med da?? Ikke at jeg synes det er greit å "forsyne" seg med andres/fremmedes unger heller da!!!
Anki1971 Skrevet 12. februar 2004 #9 Skrevet 12. februar 2004 Hva om det var meninga at babyen skulle prøve å sove i vogna da? Uansett har man da ingen rett til å ta opp en fremmed unge... Ville blitt sjokka om noen fremmede hadde spurt om det jeg da, og enda mer om de bare hadde gjort det.
Gjest Embla s Skrevet 12. februar 2004 #10 Skrevet 12. februar 2004 ..Hvis han alltid griner så trenger han vel ikke være med da??!!! :o Nei, han kunne jo vært hjemme og satt på poteter eller noe sånt
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #11 Skrevet 12. februar 2004 Skjønner at det er mye hormoner i bevegelse her! En liten baby skal ikke skrike seg helt blå, slik denne gjorde... Jeg kan ikke helt forstå hvordan flesteparten opplever at det er et uhøflig inntreden å hjelpe en liten stakkar når moren tydelig ikke er interessert i å gjøre situasjonen bedre?? Hylende treåringer som ikke får viljen sin er en ting, men en nyfødt stakkar med en mor uten antenner?! Forstå det den som kan! Attpåklatt: Moren var tydelig glad for hjelpen hun fikk.
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #12 Skrevet 12. februar 2004 Hadde det skjedd meg ville jeg blitt skikkelig sur!! Med mindre jeg opprikitg talt ikke visste hva jeg skulle gjøre med barnet og ønsket hjelp. Signerer denne!
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #13 Skrevet 13. februar 2004 En fremmed som ville låne ungen? Hadde kontaktet securitas, jeg..... Sånt er da ikke normalt?? :o
Gjest Poirot Skrevet 13. februar 2004 #14 Skrevet 13. februar 2004 Attpåklatt: Moren var tydelig glad for hjelpen hun fikk. Mulig det, men DET kunne man ikke vite før etterpå. Jeg hadde vært tydleig IKKE GLAD.
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #15 Skrevet 13. februar 2004 Mulig det' date=' men DET kunne man ikke vite før etterpå. Jeg hadde vært tydleig IKKE GLAD.[/quote'] Syns jeg ser oss, to digre tordenskyer..... :evil: Trur dama hadde fått seg en på trynet, særlig om jeg hadde lidd av PMS.....
Gjest Pjusk Skrevet 13. februar 2004 #16 Skrevet 13. februar 2004 Hvorfor sier mange at så små barn ikke har vondt av å ligge og grine. Når mine barn var to måneder lot jeg de aldri ligge å grine seg helt bort. Hvorfor? Fordi de er jo fullstendig hjelpesløse og den eneste mulighet de har til å protestere er ved å skrike. Man kan heller ikke skjemme bort et så lite barn. Jeg får selv mange ganger vondt helt inn i margen over enkelte barn (både så små og litt større) som gråter på handlesenteret til de nesten brekker seg, mens den voksne ufortrødent handler videre. Små babyer med alt for mye klær, nyfødte som henger og dingler i bæreseler, slitne barn som blir slept fra butikk til butikk osv. Jeg har mange ganger lyst til å si ifra selv, men jeg har aldri gjort det! Jeg ville nok selv også blitt fornærmet om noen tok opp mitt barn - ingen liker vel å bli parkert av en fremmed. Men hun spurte jo om lov, og fikk tydligvis det. Så det var jo ikke snakk om at den fremmede damen nappet til seg ungen mens moren prøvde å hindre henne heller, selv om det høres slik ut fra enkelte av svarene her.
Gjest Embla s Skrevet 13. februar 2004 #17 Skrevet 13. februar 2004 Hvorfor sier mange at så små barn ikke har vondt av å ligge og grine. Når mine barn var to måneder lot jeg de aldri ligge å grine seg helt bort. Hvorfor? Fordi de er jo fullstendig hjelpesløse og den eneste mulighet de har til å protestere er ved å skrike. Man kan heller ikke skjemme bort et så lite barn. Jeg får selv mange ganger vondt helt inn i margen over enkelte barn (både så små og litt større) som gråter på handlesenteret til de nesten brekker seg, mens den voksne ufortrødent handler videre. Små babyer med alt for mye klær, nyfødte som henger og dingler i bæreseler, slitne barn som blir slept fra butikk til butikk osv. Jeg har mange ganger lyst til å si ifra selv, men jeg har aldri gjort det! Jeg ville nok selv også blitt fornærmet om noen tok opp mitt barn - ingen liker vel å bli parkert av en fremmed. Men hun spurte jo om lov, og fikk tydligvis det. Så det var jo ikke snakk om at den fremmede damen nappet til seg ungen mens moren prøvde å hindre henne heller, selv om det høres slik ut fra enkelte av svarene her. Enig med Pjusk! Det er vel bedre for både mor (far) og barn, samt omgivelsene at barn trøstes og roes. De er så hjelpeløse.. Men jeg er også enig i at fremmede skal trå varsomt mht andres barn. (men hvis jeg hadde vært på handletur med baby som skrek og jeg hadde vært kjempestresset, kanskje måtte rekke noe, ville jeg blitt glad om en sympatisk dame hadde roet barnet mitt slik at jeg fikk gjort unna det jeg skulle på kortest mulig tid. Men jeg mener ikke med det at det er fritt fram for alle å kose med ethvert barn de ser!! Blir utrolig provosert av fremmede som begynner å kysse på andres barn (eller ta på andres gravide mager :o )
Gjest Madley Skrevet 13. februar 2004 #18 Skrevet 13. februar 2004 :o Nei, han kunne jo vært hjemme og satt på poteter eller noe sånt Ja ikke sant??
Pusekatt Skrevet 13. februar 2004 #19 Skrevet 13. februar 2004 En annen ting er at hylende barn faktisk kan være til sjenanse for andre, enten man er på kjøpesenter eller tog eller restaurant eller hva. Dersom ungen hyler (nå snakker jeg ikke om spedbarn), kan det være en løsning å bære ungen ut i bilen, evt ut av butikken til hylingen har gitt seg. Greit at barn er barn og at barn noen ganger hyler, men man har ikke rett til å påføre omgivelsene hva som helst uten at man (mor/far!)forsøker å ta affære heller. Og fremmede som griper inn helt uten videre ville jeg ikke satt pris på selv, men man må samtidig også ta ansvar for egne barn.
Englepusen Skrevet 13. februar 2004 #20 Skrevet 13. februar 2004 Bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite syns jeg. Og hun spurte jo pent om lov og så da ser jeg ikke helt problemet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå