Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en blandings hud med tørr panne- tørr over bryn og kinn, men fet hud ved hake partiet og bortover "kjevebena" . Huden blir noen ganger litt rosa/rød ved kinn.

Vil ha en bra dekk evne men samtidig ikke den maske følelsen, og ikke en som "sprekker" opp ved mine tørre partier.

Gjerne en som gir glød.

Noen tips?

Har brukt en foundation fra Lancome husker ikke helt navn men var fra den siste serien og den skulle holde i 16 timer ? Men jeg fikk slike tørre flak visse steder i ansiktet etter og ha påført den. Mindre pent.

PS. Noen som har erfaringer med Matis ? Bruker nå Declor sin dagkrem + rens for tørr hud men har lyst til og prøve noe annet :)

Endret av Auroressa
Videoannonse
Annonse
Gjest Valenshy
Skrevet

Jeg bruker Mineral sminke og vet at Tikei, Mineral Hygienics, og L.A Minerals skal være ganske bra :happy:

Skrevet

Ingen ? :vetikke:

Skrevet

Jeg skrev tydeligvis idet du svarte Valenshy :rolleyes:

Jeg er nok mer glad i flytende foundation, klarer ikke kun bruke mineral sminke da jeg føler det legger seg som et tørt lag på huden, pleier heller enkelte ganger og legge det lett over flytende foundation.

Men takk for svar :smilyblomst:

Skrevet

Jeg er kanebofrelst, og dagen min blir ødelagt om jeg må bruke en annen foundation. Jeg er også avhengig av å ha kanebopudder over. Har hørt mange synes den føles ut som en maske, men jeg synes ikke det! Det er vel fordi vi har forskjellige hudtyper og forskjellig smak på hvordan det skal være.

Du bør kanskje dra på et parfymeri og få råd der, da kan de prøve forskjellige foundationer på huden din for å se hvilken som passer deg best =)

Skrevet

Har aldri prøvd Kanabo, kanskje jeg skal be om en prøve :)

Jeg syntes det er veldig dårlig hjelp og få i visse parfymerier og føler noen ganger at damene er så fisefine å sure ...

Så syntes det er litt ubehagelig og pleier som regel og løpe rett inn å ut igjen :fnise:

Skrevet

Jeg bruker Diorskin Forever, og har gjort det i flere år. Den er flytende og har en eller annen ingrediens som visstnok kjenner igjen huden din og matter ned områder som trenger det, og gir fuktighet til områder som trenger det. Er veldig fornøyd.

Ellers så har jo Yves Saint Laurent lansert en ny foundation som kan være verdt å prøve ut, heter noe med Touche Eclat (i likhet med highlighteren).

Skrevet

Hei :)

Jeg har litt det samme problemet som deg. Jeg har nemlig blandingshud, med en fet t-sone, normal hud og noen tørre partier. Jeg kan anbefale Loreal sin True Match. Den sitter som en drøm på meg, er naturlig og ikke fet.

Den kan likevel fremheve tørre linjer, men for å løse dette fjerner jeg døde hudceller med en klut ,og smører på en god, fet krem før jeg legger primer og foundation. :) Bruker også minimalt med pudder i mine tørre områder.

Kan også anbefale Aloe Vera-gel til huden. Det hjelper mot både tørr og fet hud!

Skrevet

Takk for svar :)

Skal nok be etter etpar prøver hos parfymeriet, er kjedelig og legge ut flere hundre kroner for noe som ikke "funker" på min hud heh!

:)

Skrevet

Takk for svar :)

Skal nok be etter etpar prøver hos parfymeriet, er kjedelig og legge ut flere hundre kroner for noe som ikke "funker" på min hud heh!

:)

Hei :)

Det er jeg helt enig i. Smart å be om prøver :)

Mange av damene på parfymerier har desv ikke alltid like god peil på sminke, etter min erfaring. Mange vil nok prøve å selge deg noe for en hver pris, snarere enn å hjelpe deg.

Vær litt skeptisk, er mitt råd. Selvsagt må man prøve seg frem før man finner "den" kremen, mascaraen, etc. Men det vet du sikkert ;)

Skrevet

Jeg bruker Diorskin Forever, og har gjort det i flere år. Den er flytende og har en eller annen ingrediens som visstnok kjenner igjen huden din og matter ned områder som trenger det, og gir fuktighet til områder som trenger det. Er veldig fornøyd.

Dior`s forever kom i ny utgave for et års tid siden og er ikke lenger mattende, dessverre :(

Skrevet

Dior`s forever kom i ny utgave for et års tid siden og er ikke lenger mattende, dessverre :(

Ja, jeg har merket en forskjell på resultatet men synes den er mye finere på nå egentlig. Uansett så står dette i vedlegget som er med foundationen (den relanserte versjonen), angående den aktive ingrediensen:

"Like a tailor-made skincare product that acts in total synergy with the skin, the Skincare Essence delivers its matifying and hydrating active ingredients where they are specifically needed [...]"

Finnes bilde av den teksten på denne bloggen: http://rougedeluxe.blogspot.no/2011/09/dior-diorskin-forever-fluid-foundation.html

Skrevet

Ja, jeg har merket en forskjell på resultatet men synes den er mye finere på nå egentlig. Uansett så står dette i vedlegget som er med foundationen (den relanserte versjonen), angående den aktive ingrediensen:

"Like a tailor-made skincare product that acts in total synergy with the skin, the Skincare Essence delivers its matifying and hydrating active ingredients where they are specifically needed [...]"

Finnes bilde av den teksten på denne bloggen: http://rougedeluxe.b...foundation.html

var på kurs med Dior når den ble lansert, og de sa at den gir en del mer fukt enn den gamle. Jeg savner den gamle jeg da :-( det var favoritten min. Heldigvis fikk jeg med meg et lite lager av den slik at jeg har enda :) den nye skal gi fukt der det trengs og matte der det trengs, men jeg blir bare blank av den. Dette kommer jo helt an på hvilken hudtype man har såklart :)

Skrevet

Terre d'Oc sin mineral foundation er suuperbra! Til tross for at det er pudder, så tørker den ikke ut huden min, den er naturlig og økologisk og er ganske billig i tillegg. Kjøpte min fra greenspirit.no, men du får den sikkert hos en lokal leverandør også (vet ikke helt hvor du bor) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...