Gå til innhold

Tomat og agurk

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

HEi, jeg ser det er fler som lengter etter våren og som klør i fingrene! Jeg har et spørsmåø angående tomat og agurkplanter. Hvordan skal jeg få de store og praktfulle? Vi har en liten hage med drivhuseffekt hvis jeg får gartnertips!! Det er lunt og mye sol (også god mulighet for skygge). Gi meg tips, skal jeg så eller kjøpe "ferdig"? Og hvordan tar jeg vare på de??

Takknemlig for alle tips og gode ideer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tomat og agurk kan du lett så selv. Det er viktig at du gir dem ofte vann. Plantene blir ganske store. Du må ikke gi dem gjødsel for du skal jo spise tomatene og agurkene. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viktig at du binder de opp når de vokser til slik at de får god støtte,skal ha det godt og varmt,vann ofte,ta bort sideskudd(viktig om du vil ha en stor plante med masse tomater og agurker,hold skadedyr unna,ta en tur innom et hage senter hvis du trenger råd om evt.skadedyrmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomat og agurk kan du lett så selv. Det er viktig at du gir dem ofte vann. Plantene blir ganske store. Du må ikke gi dem gjødsel for du skal jo spise tomatene og agurkene. Lykke til!

Hva er dette slags vissvass? Vil du ha tomater eller vil du ikke ha tomater?

Det er sprøyting man skal unngå, ikke gjødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror nok du må pøse på med gjødsel for å få en kraftig plante. Vi har måtett sprøyte noen ganger men da var det sikkert en spesiell spray. Vi kunne iallefall spise de etter en stund igjen. (se pakningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...