AnonymBruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Jeg er i Spania på ferie i skrivende stund. Lå i solen i flere timer i dag, og jammen meg har jeg ikke blitt solbrent på øyelokkene (har så klart blitt solbrent andre plasser også, ble visst for mye å ligge i flere timer)... Problemet er at jeg har prøvd å smøre øyelokkene med solkrem, men så klart fikk jeg det i øyet og det begynte å svi skikkelig. Jeg ser ut som en narkoman, jeg er helt rød rundt øynene. Er ikke bare på øyelokkene, mest der, men rundt øynene også. Har en slags spesial solkrem fra Obagi til ansiktet (går jevnlig til hudpleier pga slitsom hud), og denne svir VELDIG å få inn på øyet (solfaktor 50). Men hva kan jeg smøre på øynene..? Det svir sånn! Ser ut som jeg har på meg knallrød øyenskygge helt opp til øyenbrynene.. Anonym poster: 8b02f1185ebaf85b378a62004c93b236
Glynis Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Problemet er ikke at du ikke har fått smørt øynene ordentlig, problemet er at du ikke skal ligge med øyelokkene eksponert lenge i solen! Uansett, aloe vera? Hydrokortison fungerer vanligvis bra på solbrenthet, men det skal man ikke ha så nærme øynene.
Minya Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Brukte du ikke solbriller? Det er ikke helt heldig å ikke bruke solbriller i så sterk sol, både for huden og for øynene sin skyld. Aloe Vera kan brukes på øyelokkene, men du må nok belage deg på ubehag og stive øyelokk i mange dager fremover før det blir bedre.
solch Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Det skjer meg hele tiden. Smør på et tykt lag aloe vera, mann deg opp og slutt å syt.. Det går nok over skal du se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå