Gå til innhold

Finner aldri sko som passer

Anbefalte innlegg

Gjest villrev
Skrevet

Jeg finner aldri sko som passer i butikkene.

Når jeg prøver sko i min vanlige størrelse (den størrelsen jeg har i skoene jeg eier), er de alltid litt for korte så jeg får vondt i tærne, og skoene i størrelsen over er for lange og sitter ikke på foten, de blir ofte for vide og.

Når jeg prøver pumps så sitter de aldri på hælen, virker som hælen min er for smal for sånne sko?

Men jeg har ikke spesielt smale føtter, så det er litt rart.

Ballerinasko er alltid for små i lengden, og i størrelsen over blir de jo så vide at de ikke sitter på foten.

Finner nesten aldri halvnummer i butikkene heller. Hvorfor er halvnummer så uvanlig i norske skobutikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg plages også med at sko ofte er for vide, så jeg ser etter sko laget i Italia hvis jeg skal ha noe uten snøring. Italienske sko er ofte smalere enn andre, og kommer ofte i halvstørrelser også. Det er helt idiotisk at halvnumre ikke er mer vanlige!

Ellers justerer jeg med innleggssåler. Det går forresten an å få tak i såler for hæl som er litt skålformede og fyller opp rundt smal hæl.

Ballerinasko kjøper jeg bare hvis de har rem over vristen, og de må jeg ha innleggssåle i uansett siden de gjerne er veldig flate inni. Jeg er generelt innleggssålemonsteret... Pensko fyller jeg opp med såle under det forreste av foten, så foten min havner litt lenger bak i skoen og hælkappen sitter bedre.

Sukk.

Gjest fjosa
Skrevet

Om det er sko med litt hæl kan du legge en halvsåle nedi foran. En helsåle vil ofte føre til at skoene blir for lave bak på hælen, og dermed kipper.

Litt dyrere merker fører halvstørrelser. Det er dyrt for produsenten med halvstørrelser, men også ofte for butikkene pga mer rester.

Pass iallefall på at sko er lange nok, da de kun utvider seg i bredden.

Gjest villrev
Skrevet

Visste ikke at det fantes så mange typer såler :tongue: Men skal prøve ut det neste gang jeg finner et par sko jeg vil ha som ikke passer.! Ellers skal jeg snart utenlands og der håper jeg å finne noen sko i halvnummer som kan passe :)

Skrevet

Det finnes en sånn liten sak man kan klistre på innsiden av skoen i helene slik at de ikke kipper, det fungerer godt for meg som også er midt imellom størrelser.

Gjest villrev
Skrevet

Det finnes en sånn liten sak man kan klistre på innsiden av skoen i helene slik at de ikke kipper, det fungerer godt for meg som også er midt imellom størrelser.

Sånne har jeg prøvd før, men synes ikke de funket så bra.

Skrevet

Noen som nevner italienske sko her og at dem er smalere, pleier de å komme i mindre størrelser også? Altså mindre enn 36?

AnonymBruker
Skrevet

Cluet er å kjøpe sko helt i starten av sesongen når utvalget er størst.

Jeg har en smal fot og sliter med å finne sko. Jeg har ikke mange, men dyre. Samlet over flere år. Ergo så er det ikke det som er mest trendy, men sånn får det bare være.

Anonym poster: 6fccf87c6b5ee1767a9aa743ad80133f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...