Gå til innhold

sykkel (spinning) sko

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei!

jeg er altså ny innenfor spinning/sykling. har alltid jogget, men pga. en skade må belage meg på sykkel som kondisjonstrening en god tid fremover. har allerede prøvd det ut på treningssenteret og trives :) jeg har ikke noen sykkel for utebruk enda, men ser ikke bort fra at dette kan bli aktuelt med tiden.

jeg er altså ute etter hjelp med å finne sykkelsko. jeg ser for meg et budsjett på ca. 1000,- skoene må være til både inne(spinning på senter) og utebruk.

noen som har tips? hvilke sko har du? hvordan er de i strl? normal/små/store? vurderer å bestille over nett, så greit med strl veiledning. prøvde et par på sporten idag, og da måtte jeg en hel strl opp, altså veldig små i strl. er dette typisk for sykkelsko?

legg gjerne med link, merke+ modell og annen nyttig info om skoene du anbefaler.

takk for din hjelp! :)

- N

Anonym poster: 30139a4b547162edbc256afd4e225391

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har shimanosko, og har dem vel i størrelse 39 (bruker 38 til vanlig). Hvilken modell det er vet jeg ikke om er relevant, for de er vel 5 år gamle nå. Synes i alle fall de sitter godt på foten, da de har tre reimer med borrelåser som kan justeres. Disse er vel det som kalles spinningsko. Det som avgjør om de kan brukes ute er vel hvilken type pedaler du evt. kjøper på en utesykkel. Mener man kan ha samme fester der som på spinningsykler.

Skrevet

Jeg drev med spinning (og litt utesykling) for en del år tilbake og har sko fra Northwave som jeg var veldig fornøyd med. Cleatsene passet til de på treningssenteret og så kjøpte jeg samme og satte på sykkelen. Tror det er disse cleatsene jeg har og disse pedalene (digger at det er en vanlig side og en til å feste cleatsene i).

Det er viktig at en sykkelsko er ordentlig stiv. De aller billigste er ofte litt for mye i sålen synes jeg..

Som sagt lenge siden jeg kjøpte mine, men tror de linker på disse. Tror imidlertid det bør gå greit å finne noen rundt 1000kr.. Kanskje denne hadde vært noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...