Gå til innhold

Hva synes dere om å låne eller låne bort klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva dere synes om låning av klær :)

Pleier dere å låne klær eller låne bort klær?

Hvilke type klær, til hvem og i hvilke anledninger foregår låning av klær?

Noe dere absolutt ikke vil låne bort?

Jeg har sjeldent lånt klær hos andre, i farta kommer jeg bare på 1 gang

jeg har lånt en fin topp hos ei venninne, og ellers har jeg lånt div. fritidsklær

hos mamma innimellom om jeg har vært på besøk hos foreldrene mine

og ikke hatt med meg f.eks regntøy når vi skal på tur o.l

Har lånt bort klær til flere venninner opp gjennom årene, og da typiske

festtopper/kjoler når vi skulle på fest/ut på byen.

Har ikke noe imot å låne bort klær avogtil, og har vel ingen spesielt dyre klær,

men det er flere plagg jeg er redde for likevel.

Har heldigvis ikke blitt spurt om å låne de klærne jeg er mest glad i/redd for :)

Hva med dere andre?

Anonym poster: 7d5b4ba9c6b79068dfd7de2a344087a4

Videoannonse
Annonse
Gjest Kathpus
Skrevet

Jeg har flere ganger lånt kjoler av en venninne av meg, og det er helt greit for henne. Det er ikke dyre kjoler det er snakk om, men heller helt enkle. Disse har blitt benyttet på fest og bursdag. På fester er det større sannsynlighet for at klærne skitnes til, så jeg var ekstra forsiktig på festen ettersom det ikke var min kjole jeg brukte.

En ting jeg synes er viktig når man låner et plagg, er og alltid vaske det før leveres tilbake :)

Skrevet

Kan låne bort klær som festtopper/kjoler og slikt, eller om venner av meg trenger klær. (Altså buksen revner, toppen er klissvåt etc. og det er lettest å låne noe av meg slik at de slipper å dra hjemom for å skifte). Eller om man er på tur sammen og en person har vært litt lite gjennomtenkt når det kommer til pakking.

jeg liker dog ikke låne bort klær til en person bare for å låne den bort, altså at personen for eksempel syntes en topp jeg har er fin, så personen låner den og har den i et par ukers tid.

De gangene jeg låner klær av andre er det grunner som i første avsnitt, eller når kjæresten alltid skal kle på meg i hans sine klær :)

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg låner gjerne bort klær og har lånt selv. Da har det vært spesielle situasjoner som å låne en kjole pga et selskap/bryllup, turklær som man ikke har selv og klær i den leia der. Utover det så er det bare datter som låner siden vi bruker samme størrelse i klær og sko.

Skrevet

Jeg låner ikke bort klær og jeg låner heller ikke klær.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg låner kun klær fra mamma og bestemor når jeg er hjemme, type en strikkejakke for å holde varmen eller turklær. Synes ellers det er litt ekkelt med klær andre har brukt mot kroppen og liker derfor heller ikke å låne bort mine.

Skrevet

Sjelden jeg låner klær, men har funnet ut at det er gull å låne/låne bort tilbehør som vesker/sjal/assoirerer! Litt lettere å variere antrekk og da blir det liksom litt nytt likevel

• Liker 1
Skrevet (endret)

byttelåner partykjoler med venninner :)

Endret av Wednesday
  • Liker 3
Skrevet

Kan jeg også få låne litt klær av dere damer??

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Liker ikke så godt å låne selv, men låner mer enn gjerne bort.

Skjer egentlig ekstremt sjelden, det ble vel en håndfull ganger i løpet av de årene jeg bodde med venninner og aldri etter det. Har gitt bort en del plagg da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg låner sjelden bort fordi jeg stort sett aldri får dem igjen. Og om jeg er heldig å få dem igjen (etter å ha måttet maset noe jævlig), er de som regel ødelagte :)) Så NEI, her får ingen låne noe som helst lenger. Selv låner jeg aldri noe av andre heller...

Skrevet

Låner ikkje av andre og låner heller ikkje vekk mine klær, eg kjøper nye så sjeldent at eg ikkje vil risikere hull eller flekker som ikkje går vekk :erter:

Gjest Fairydust
Skrevet

Nei, klærne mine er personlige. Jeg låner de ikke bort og låner ikke klær av andre heller.

Skrevet

Jeg lånte noen ganger bort kjoler til en venninne da vi var yngre og gikk på fest. Angrer på det nå, siden jeg ikke fikk noen av de tilbake. Lånte henne også et antall sko som hun ødelagte eller lot vær å levere tilbake.

Jeg og samboeren byttelåner litt av og til da. Ikke så stor sak! Hehe.

Skrevet

Ja låner av mamma og søster. Noenganger pappa og hehe. Han har noen digge jakker ;D

Bor med ei venninne så vi låner litt klær av hverandre.

På folkehøgskolen bodde vi 2 og 2 på hvert rom, og siden jeg og hun jeg bodde med fant ut at vi hadde ganske lik klessmak så hadde vi rett og slett felles klesskap og lånte av hverandre hele tiden :P

Bør være en mulighet for å få tilbake det jeg har lånt, og også enkelt gi det tilbake, så jeg syns det går greit når man bor sammen/er naboer. Men har lånt til ei venninne som jeg ikke ser hver dag, og da tok det en stund før jeg fikk klærne tiulbake. Hun har enda en genser som er min som hun lånte for noen år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier ikke å låne bort eller selv låne klær. Først og fremst fordi vi i min vennegjeng har så ulike kroppstyper alle sammen. En annen grunn er at jeg har hatt ei venninne som har lånt bort alle sine klær til gud hvermann, og aldri fått de tilbake.

Anonym poster: 533820249569fbdb8ae4225c6b2b68e6

Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Jeg låner aldri klær, for jeg kan banne på at jeg ville klart å ødelegge dem såpass at jeg måtte erstatte dem. Ting som aldri skjer ellers skjer når jeg har egne klær på.

Endret av "gjest"
Skrevet

Ja, jeg har både lånt og låner klær. Men ikke av/til hvem som helst. Det er såpass gode venninner at jeg vet jeg får klærne tilbake. Jeg leverer alltid tilbake vasket.

Gjest Søgni
Skrevet

Jeg låner sjelden klær og låner sjelden bort klær, men gjorde det en del med typiske festtopper osv. da jeg bodde i kollektiv med venninner. Har ingenting imot å låne bort klær i prinsippet, så lenge det er noen jeg stoler på, jeg har lånt bort bunaden min to ganger også (men da til et familiemedlem og en venn av familien).

Skrevet

Låne/låne bort har aldri vært en naturlig del av mitt liv. Jeg har tatt litt klær fra mamma nå og da hvis jeg f.eks. trengte en fin topp. Men tror jeg aldri har lånt klær av venninner.

Hvis en venninne spør om å låne klær tenker jeg ikke noe over det, hun får så klart låne. Jeg har lånt bort til f.eks. venninner som skal sove over og ikke har med noe. Er ikke noe redd for klærne mine. Men jeg ville aldri kommet på å spørre venninner om å få låne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...