Gå til innhold

Dere med profil på Sukker, Møteplassen e.l.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe erfaring med nettdating og har derfor noen spørsmål.

Hvorfor akkurat nettdating? Vil du si at det er fordi du er kresen? Sjenert? Andre grunner?

Har du møtt noen i det virkelige liv etter å ha kommet i kontakt med dem gjennom en slik tjeneste? Hvordan var det i såfall? Ble du positivt eller negativt overrasket? Var det kleint?

Har du "møtt" mange interessante mennesker der inne eller er det mest desperate menn og kvinner du kommer i kontakt med?

Hva er du ute etter? En å tilbringe resten av livet med? Noen å ha det gøy med? ONS?

Jeg vurderer, men har hørt mye negativt...

Takker på forhånd for svar.

Anonym poster: 2d657028d6e3d8b7dcf2505f02274f2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg registrerte meg er at jeg sjelden møter potensielle i det "virkelige" liv. Dvs jeg er sjelden på byen lenger (nærmer meg slutten av 20åra), studerer, men på et studie med overvekt av jenter, og de fleste som er aktive studenter på skolen min er en god del yngre.

Så er på nett for å få en ekstra arena med "utvalg". Er nok kresen ja - men ikke kresen på den måten at jeg ser etter den peneste gutten. Heller tvert i mot. Men er kresen på personlighet, og er opptatt av å møte en jeg kan bli skikeklig forelska i. Gidder ikke bli sammen med noen bare for å bli det. Det må være ekte greier.

Så hovedgrunnen er egentlig at nettet blir et sted hvor det faktisk er gutter.

Har faktisk bare møtt én fra nett irl. Men ble positivt overrasket, selv om det ikke ble noe mer der. Det var faktisk veldig lite kleint - det var det jeg var mer mest redd for.

Mitt inntrykk er at det på sukker er mye oppegående, vanlige mennesker, mens på møteplassen er det for min del "mye rart".

Men tror mye av dette handler om en god evne til å sile folk, og å se/skjønne fort hvordan mennesker er ut fra det man ser på nettet.

Anonym poster: 9a548442cc8c1b42d224f74fad497aa1

• Liker 1
Gjest _Lita_
Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe erfaring med nettdating og har derfor noen spørsmål.

Hvorfor akkurat nettdating? Vil du si at det er fordi du er kresen? Sjenert? Andre grunner?

Har du møtt noen i det virkelige liv etter å ha kommet i kontakt med dem gjennom en slik tjeneste? Hvordan var det i såfall? Ble du positivt eller negativt overrasket? Var det kleint?

Har du "møtt" mange interessante mennesker der inne eller er det mest desperate menn og kvinner du kommer i kontakt med?

Hva er du ute etter? En å tilbringe resten av livet med? Noen å ha det gøy med? ONS?

Jeg vurderer, men har hørt mye negativt...

Takker på forhånd for svar.

Jeg prøvd sukker og møteplassen fordi jeg ikke rekker å møte noen irl, og på byen er det ganske uaktuelt for meg. En ting er at jeg er der sjeldent, en annen er at jeg ikke syntes drita fulle menn er tiltrekkende.

Men... jeg syntes ikke noe om sukker. Det er åpenbart et sted der en del kun ønsker å ha seg, og det er greit, men da syntes jeg man skal si det rett ut.

Møteplassen ble for meg litt for mye ymse, og alle de kjekke gutta bodde alt for langt unna, hvis jeg så noen som var min type der i det hele tatt. :ler:

Jeg syns ikke det var kleint, men på sukker opplevde jeg mennene der som rimelig desp.

Jeg er ute etter en kamerat, som det muligens kan bli noe mer med. Greia er at jeg kan jo ikke vite hva jeg vil før jeg har blitt kjent med fyren, og det tar mer enn en date for meg til jeg vet det i allefall.

Endret av _Lita_
Skrevet

Jeg prøvde nettdating fordi jeg er lei av å være singel og tenkte at det ikke kunne skade å prøve det. Og jeg syns det er vanskelig å møte oppegående jenter på byen, siden jeg er litt sjenert og det virker som om de fleste på byen er ute etter ONS. Og så er jeg kanskje litt kresen, som liker ikke jenter som ser ut som glamourmodeller som de fleste jenter på byen prøver å ligne.

Har møtt to fra Sukker og to fra Møteplassen. De fra Sukker så ordentlige ut på profilbildet, men da jeg traff de var de totalt oversminka og luktet som om de hadde badet i vannmelonparfyme. Og de var ute etter noe veldig kortvarig, og det er ikke jeg så da funka det dårlig. Det ble litt kleint. Jeg prøvde å bli kjent med de, men de ga veldig lite av seg selv og det virket som om de forventet å bli underholdt uten å gjøre noe selv. :Gjesp:

De fra Møteplassen hadde jeg god prosentmatch med, og de så ut i virkeligheten som de gjorde på bildene sine, men begge to røyka som et uvær og det er et absloutt-nei for meg. De hadde glemt å nevne i profilen sin. Hun ene hadde også "glemt" å nevne at hun hadde en 2-åring :klo:

Nå skal jeg prøve Match, for å se om det er noen andre jenter der som kan være noe for meg :lete:

Det er litt rart å treffes på den måten. På en måte er det som å dra på jobbintervju. Man er nervøs og håper at man er den de ser etter. De har visse forventninger til deg, du har visse forventninger til de. Og klaffer ikke forventningene med realiteten så kan det bli litt kleint. Men det er nok mer kleint å våkne opp til sengs med noen man ikke er tiltrukket av i det hele tatt, etter en heftig kveld på byen :ler:

Det som er synd er at det er så få jenter som faktisk har profilbilde. Bilde sier litt om hvem man er, og det hadde vært fint å kunne luke unna barbiedokkene.

Men jo da, jeg syns du skal prøve å TS. Det skader hvertfall ikke :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har profil på møteplassen fordi jeg har tenkt at det er sånn mann treffer noen nå for tiden. Jeg er ikke helt ung lenger, og så og si alle på min alder er i ett forhold. Det er ikke bare, bare for meg å treffe noen i rl. Man kan banne på at alle er opptatt. Derfor meldte jeg meg på nettdating. Der er det lov å prøve seg, og alle er single. Det bør de i hvertfall være.

Grunnen til at jeg valgte møteplassen er at jeg ble anbefalt dette nettstedet av en venninne. Nå er jeg i 40åra, så jeg har, etter å ha lest her inne, skjønt at jeg er på rett plass også. Sukker er nok for den litt yngre garde. Jeg er nyskilt, derfor er jeg singel.

Anonym poster: 2fb3dbc2d6579fc3c9f2fa2c55d1b470

Skrevet

Jeg har tidligere møtt gutter fra nett, og to ganger har det endt med forhold. Nå har det riktignok vært av de korte variantene, men det jeg syns er positivt med å treffe folk over nett er at man kan snakke sammen litt først. Man blir litt kjent med personen før man treffer dem. Jeg er sjeldent på by'n, og når jeg først er der, så er det for å ha det gøy med venninnene mine. Dessuten er jeg sjenert og stille av meg, så ved å ha starta en samtale på nett først, framfor å tilfeldig møte folk på by'n, har jeg lettere for å være mer åpen og blir mindre sjenert.

Det blir jo selvfølgelig litt rart å møtes på den måten, men alt avhenger egentlig av hvor god tone man har. Har møtt noen som det overhodet ikke var kleint med, og har også møtt noen som var litt kleint, og litt pinlig stillhet innimellom..

Selv er jeg ute etter langvarig forhold, men det fins alle typer folk på sånne nettsteder og folk er ute etter forskjellige ting.. Man trenger ikke være desperat selv om man tester ut en ny arena, for det fins mange i dag på sånne sider som har et ganske avslappa forhold til det, men samtidig så finner du en del desperate også. Det gjelder å sile ut folk, og ikke la seg stoppe av at det er "mye rart", for det også er veldig mange allrighte folk der ute.

Lykke til :)

Skrevet

Hvilken negative ting er det du har hørt om nettdating?

Jeg har prøvd det ut pga jeg er ikke en som pleier å gå ut på byn å være sosial på den måten, og er vel kanskje litt sjenert også.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken negative ting er det du har hørt om nettdating?

At det nesten bare er desperate menn på slike sider, som tar det de får i stedet for å lete etter noen de virkelig passer sammen med. At mange later som de er ute etter forhold mens de egentlig bare vil ha ONS med forskjellige folk for så å dumpe dem. At det er en negativ ting å stille krav (noe jeg ikke skjønner, for det er vel bedre å være litt kresen enn å ende opp med noen man ikke har noe til felles med?) At kvinner med profil på slike sider får et tonn med ekle meldinger og nakenbilder av menn som ikke engang har vett nok til å si "hei" først... Og så videre.

Jeg skjønner jo at dette ikke gjelder alle, men dersom det i de fleste tilfeller er sånn må det jo være nærmest umulig å finne noen man passer sammen med.

Takk til alle som har tatt seg tid til å svare. :)

• Liker 1
Skrevet

At det nesten bare er desperate menn på slike sider, som tar det de får i stedet for å lete etter noen de virkelig passer sammen med. At mange later som de er ute etter forhold mens de egentlig bare vil ha ONS med forskjellige folk for så å dumpe dem. At det er en negativ ting å stille krav (noe jeg ikke skjønner, for det er vel bedre å være litt kresen enn å ende opp med noen man ikke har noe til felles med?) At kvinner med profil på slike sider får et tonn med ekle meldinger og nakenbilder av menn som ikke engang har vett nok til å si "hei" først... Og så videre.

Jeg skjønner jo at dette ikke gjelder alle, men dersom det i de fleste tilfeller er sånn må det jo være nærmest umulig å finne noen man passer sammen med.

Ja, slike "guttunger" ødelegger litt for oss som er ute etter noe seriøst.

Men det er bare til å sile de ut og forsette med søket :-)

Skrevet

Jeg har profil på Sukker, Møteplassen og Match (+Affinity). De to siste stedene (Match & Aff.), har jeg ikke fått noen respons i det hele tatt. Affinity bare trekker penger og vil ikke fortelle meg (ja, jeg har sendt mailer) hvordan jeg kan stoppe det. Jeg har truffet et par fra Møteplassen. Den første ble en god første venn her i denne byen, men etterhvert rant det ut i sanden. Den andre hadde blitt tvunget til å melde seg inn i Møteplassen av en venn og ville i grunnen ha damer fra sentral-Europa eller Storbritannia (til tross for ganske mye nattjobbing), så der var jeg uaktuell med én gang.

Jeg har også et par profiler på mindre nettsteder, men der er det lite nykommere, så når jeg har sendt mail til alle av dem som er interessante, så kan jeg ikke gjøre det igjen.

Jeg er på nettet fordi jeg ikke finner noen i det virkelige liv. Jeg har et begrenset utgangspunkt og må gjøre en viss "screening" før jeg i det hele tatt tar kontakt med noen. Jeg har aldri vært på byen og ser ikke for meg at jeg kommer til å finne noen der, siden de mennene jeg vil ha skal være om ikke totalavholds, så relativt forsiktig med alkohol. I de miljøene jeg vanker er de fleste på passende alder gift og har barn.

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er sånn i det hele tatt. Ikke på sukker iallefall. Litt mer tendenser til det på møteplassen. Men det har nok litt med hvordan man fremstiller seg selv også tror jeg :)

Hovedgrunnen min til å være på nett er at det er en ekstra arena å treffe folk på, da det begynner å bli dårlig i de miljøene jeg ferdes, pluss at jeg er litt sjenert når det kommer til gutter, og derfor blir nettet en måte man får "vist seg fram" litt som den man er, noe jeg er veldig dårlig til ute på f.eks byen, og da ender det jo med at ingen får riktig inntrykk av hvem jeg er, og så får jeg ikke kontakt med noen :)

Anonym poster: 9a548442cc8c1b42d224f74fad497aa1

Skrevet

Affinity bare trekker penger og vil ikke fortelle meg (ja, jeg har sendt mailer) hvordan jeg kan stoppe det.

Jeg er ikke 100% sikker, men kan ikke banken din hjelpe deg på det området?

Sperre det kontonr med å trekke penger ifra din konto?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er ikke 100% sikker, men kan ikke banken din hjelpe deg på det området?

Sperre det kontonr med å trekke penger ifra din konto?

Har ikke tenkt på det, men det skal jeg jammen gjøre så snart som mulig! Tusen takk!! :hoppendeglad:

Endret av sofie777
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på Sukker ett år nå, med ett opphold på ca 5 måneder da jeg datet en fyr derfra, og jeg har overhodet ingen negative erfaringer. De jeg har truffet har vært flotte folk, men kun en av dem har vært en såpass match at det utviklet seg til noe litt mer. Joda, alle får noen e-poster fra folk som er uaktuelle, men jeg har aldri fått spesielt sliblige eller ekle tilnærmelser. Jeg har absolutt tro på at man kan møte noen via nettet. Kjenner flere som har fått langvarige kjæresteforhold etter nettdating.

Men det er med nettdating som alt annet nytt man prøver, i førsten er det litt skummelt og alt negativt blir tatt som en bekreftelse på at dette ikke funker for en, men cluet er å fortsette og pløye seg gjennom denne usikkerheten. Jeg har en kompis som sier at dating ligger i nummerne, jo flere du treffer jo større en sjansen for å treffe noen man klikker med. At man må kysse noen frosker på veien er bare endel av reisen.

Anonym poster: f04fee352f1db6d6f9b8f24d07a9c2e8

Skrevet

Har ikke tenkt på det, men det skal jeg jammen gjøre så snart som mulig! Tusen takk!! :hoppendeglad:

Bare hyggelig, håper det funker :-)

AnonymBruker
Skrevet

fordi der kan jeg møte på folk jeg ellers ikke hadde truffet.

synes ikke nettdating bare har sleskinger. det er skikkelige folk der og.

Anonym poster: c71ea66dc484864e4e96850bf6e85f12

Skrevet

Etter et langvarig forhold som gikk skeis holdt jeg meg unna dating og denslags i en god stund. Var bare greit å samle egne tanker, komme seg videre og finne ut hvem man var kan du si. Så etter en stund ble jeg oppfordret av et par venninner til å prøve dette. Syntes det var litt kleint i begynnelsen - jeg hadde nok endel sperrer jeg også som mange andre kan ha.

Oppdaget kjapt at det var jo utrolig mange flotte jenter med morsomme og interessante profiler og tydeligvis mye å by på. Som gutt merker man at man må være langt mer aktiv enn hva endel jenter muligens må være. Men slik er det jo ute på byen også.

Jeg har alltid stort sett falt for jenter jeg har blitt kjent med først. Så jeg syntes det var veldig greit å finne noen som trigget noe ved meg, som fikk meg nyskjerrig og som jeg hadde god kommunikasjon med. Å dra rett på cafe med noen jeg kun har sagt "hei" til har aldri falt meg inn. Da vet man aldri om man klarer å oppføre seg naturlig og det hele kan bli veldig kleint. Av alle de jeg pratet med var det 6 jeg dro på date med, og av de igjen var det 5 jeg ble mer kjent med etterpå. Jeg ble veldig positivt overasket, trivelige jenter og inntrykket jeg hadde fått stemte.

Jeg har aldri vært spesielt interessert i ONS. Kan fint leke og ha det gøy med ei jente uten mye mer om det passer begge - men ting fungerer så sjukt mye bedre når man har blitt kjent først. Om jeg er ute etter noe mer seriøst? Ja absolutt. Men jeg har heller aldri vært den som hopper inn i det første og beste. Og selv om man finner ei man virkelig liker og har lyst til å satse på -så er man jo nødt til å være to som mener det også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter et langvarig forhold som gikk skeis holdt jeg meg unna dating og denslags i en god stund. Var bare greit å samle egne tanker, komme seg videre og finne ut hvem man var kan du si. Så etter en stund ble jeg oppfordret av et par venninner til å prøve dette. Syntes det var litt kleint i begynnelsen - jeg hadde nok endel sperrer jeg også som mange andre kan ha.

Oppdaget kjapt at det var jo utrolig mange flotte jenter med morsomme og interessante profiler og tydeligvis mye å by på. Som gutt merker man at man må være langt mer aktiv enn hva endel jenter muligens må være. Men slik er det jo ute på byen også.

Jeg har alltid stort sett falt for jenter jeg har blitt kjent med først. Så jeg syntes det var veldig greit å finne noen som trigget noe ved meg, som fikk meg nyskjerrig og som jeg hadde god kommunikasjon med. Å dra rett på cafe med noen jeg kun har sagt "hei" til har aldri falt meg inn. Da vet man aldri om man klarer å oppføre seg naturlig og det hele kan bli veldig kleint. Av alle de jeg pratet med var det 6 jeg dro på date med, og av de igjen var det 5 jeg ble mer kjent med etterpå. Jeg ble veldig positivt overasket, trivelige jenter og inntrykket jeg hadde fått stemte.

Jeg har aldri vært spesielt interessert i ONS. Kan fint leke og ha det gøy med ei jente uten mye mer om det passer begge - men ting fungerer så sjukt mye bedre når man har blitt kjent først. Om jeg er ute etter noe mer seriøst? Ja absolutt. Men jeg har heller aldri vært den som hopper inn i det første og beste. Og selv om man finner ei man virkelig liker og har lyst til å satse på -så er man jo nødt til å være to som mener det også :)

Hurra, du høres decent ut! Kanskje jeg må prøve...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...