Gå til innhold

Hostedempende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hostet i 13 dager nå, og det gjør så vondt i magen å hoste nå at jeg gruer meg til hvert host. Finnes det hostedempende medisiner å få kjøpt reseptfritt eller må jeg til legen?

Anonym poster: 44e93bb73abe416842c88c63958a48cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så slitsomt. Tror du må ta kontakt med lege - men ring ditt lokale apotek og spør for sikkerhets skyld, de har greie på det meste ;) God bedring. :smilyblomst:

Skrevet (endret)

"På apoteket finnes det reseptfrie hostedempende medisiner som kan brukes ved tørrhoste (hoste uten slim) og slimløsende medisiner ved slimhoste." Fant dette på vitusapotek sine hjemmesider

;)

Endret av Nøkleblom
Gjest LillaGorilla
Skrevet

Uff, vet av erfaring at det er slitsomt!

- Er det slimhoste eller tørrhoste?

Dersom det er tørrhoste finnes det noen tabletter på apoteket (som du kan kjøpe uten resept) som heter Noskapin. De demper hosterefleksen. Dersom det er slimhoste, tror jeg egentlig de bare vil gjøre det verre.

Men det lureste er vel kanskje å besøke legen. Så er du sikker på at du får riktig medisin.

God bedring!

• Liker 1
Skrevet

Å ta reseptfrie hostemedikamenter er omtrent like effektivt som å drikke vann...

Jeg ville kontaktet legen, ikke bare for resept, men for å finne ut hva denne hosten kommer av. Hoste i to uker kan tyde på at det er noe rusk i systemet.

For å lindre litt i mellomtiden kan du prøve å lage peppermyntete, eventuelt bruke peppermynteolje i kokende vann. Pust inn dampen og drikk teen/vannet etterpå. Vær bare obs på at peppermynteolje er kjempesterkt, så vær forsiktig med mengden. Du må også la den dampe fra seg litt før du stikker nesa over hvis du er glad i slimhinnene dine ;)

God bedring!

• Liker 1
Skrevet

Men det lureste er vel kanskje å besøke legen. Så er du sikker på at du får riktig medisin.

Ikke minst for å sjekke hvorfor du har hostet i 13 dager... :P
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har hatt halsbetennelse, så er nok derfor jeg har hostet så lenge. Sikkert ikke noe å gjøre med det, så da orker jeg ikke gå til legen og gjøre ham enda rikere :) Skal sjekke ut noskapin, er tørrhoste :)

Anonym poster: 44e93bb73abe416842c88c63958a48cc

• Liker 1
Gjest LillaGorilla
Skrevet

Du kan jo uansett høre med dem som jobber på apoteket? Så er du sikker på at du kjøper rett. Kanskje de har noen andre vidundermiddel også :)

• Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Sier bare en ting: lege og Cosylan!! Hostesaft med morfin. Hihi

Gjest LillaGorilla
Skrevet

Hostesaft med morfin. Hihi

Hehe, likte at det kom fra en bruker med navn Valiumsjunkie ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...