Gå til innhold

Jeg har bursdag ! :D

Anbefalte innlegg

Gjest Petita
Skrevet

Jeg fyller 18 i dag(mandag),

noe dere vil si/dele med meg? Tips og råd til livet fremover? :tommelsmil:

Hva var det første du gjorde da du ble 18?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis! Ikke hast med å bli voksen, ansvar og forpliktelser kommer fort nok av seg selv.

:smilyblomst:

• Liker 2
Skrevet

:blåse: Gratulerer med dagen :)

Mange som har så store forventninger til dette med å bli 18, men man er den samme personen som dagen før , bare med litt mer rettigheter og mulighet til å kjøpe øl og røyk ;)

Jeg kjøpte røyk selv dagen jeg ble 18, fordi jeg røykte og jeg kunne kjøpe selv. Tok også en tur på byen med noen venner for å feire. Og det scaramouche sier er helt sant.

Skrevet

Gratulerer med dagen! Nyt den! :bursdag::gave:

Skrevet

Opprettet profil på KG :hoppendeglad:

Skrevet

Mitt tips:

Gratulerer med dagen!!!

Hvis du driver med førerkortet nå, så ta lappen på bil med henger/større kjøretøy så fort du har tatt lappen på vanlig bil. Dette er nyttig senere, og mye lettere å ta på den tiden da du kjører "perfekt" og ikke har lagt til deg uvaner :)

Ellers nyyyyt tiden!

Gjest _La Femme
Skrevet

Gratulerer med dagen :)

Mitt tips til deg: Hjelp gamle damer over veien, og smil til en fremmed på gaten.

Skrevet

Gratulerer med 18års dagen! :)

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med dagen!! :strix:

Mitt tips: Du er ikke udødelig selv om du fyller 18. Smil til verden, så gjør du den til et litt bedre sted :) Lev livet til fulle nå mens du er ung, men vær smart :)

Gjest Søgni
Skrevet

Gratulere med dagen! Jeg har ingen dyp ervervet visdom å dele, dessverre. Jo- forresten, med mindre du er mye mer moden enn jeg var da jeg fylte 18, så kan jeg informere deg om at du er kanskje myndig, men ikke voksen. :opplyser: Men det er i grunnen ikke noe hastverk heller.

Det første jeg gjorde den dagen jeg ble 18 var å kjøpe alkohol. Jeg var yngst i vennegjengen, så det var ganske kult å endelig bli 18.

Skrevet

Jeg fyller 18 i dag(mandag),

noe dere vil si/dele med meg? Tips og råd til livet fremover? :tommelsmil:

Fikk grisekjeft av min mor fordi jeg ikke fant det spesielt morsomt å endelig få lov å drepe med staten sin velsignelse.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Gratulerer!

Det første jeg gjorde? Feiret med familie, også drakk jeg meg dritings med noen venninner. Hei og hå. Ikke det mest fornuftige man kan gjøre, men det er en del av sjarmen med å være myndig. Men for å være helt ærlig er jeg ikke mer moden som 18 åring enn som 17. Jeg tror ikke jeg vil innse at jeg er "voksen" før jeg er 20. Man lever bare en gang! Nyt tiden som ung, drit deg ut, lær av feil, og ikke stress ;)

Eneste jeg synes er annoying er dette presset med å ta lappen. Sjå kor da bryr meg liksom!

Gjest _La Femme
Skrevet

Eneste jeg synes er annoying er dette presset med å ta lappen. Sjå kor da bryr meg liksom!

Ja, det er et utrolig press fra omverden om at man må skaffe seg lappen så fort som mulig etter man er fylt 18. Hva er greia liksom? Ikke alle ønsker eller trenger lappen så kjapt.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ja, det er et utrolig press fra omverden om at man må skaffe seg lappen så fort som mulig etter man er fylt 18. Hva er greia liksom? Ikke alle ønsker eller trenger lappen så kjapt.

Nei, jeg hater å øvelseskjøre, så det er vel der det ligger. Det verste er disse skrytestatusene på FB fra jevnaldrende: "Laaapeeen! :D" Og jeg bare... ungdomskort til 300 pr. måned. Den eneste motivasjonen er at det blir dyrere for hvert år som går, men nååå går vi litt OT :laugh: Beklager, ts.

Skrevet

Gratulerer med dagen! 18 år er den største milepælen hittil i livet, nyt at du er voksen, se frammover mot fremtiden og ikke ha dårlig tid. Tiden kommer for alt du har planlagt ;)

*Stor bursdagsklem!*

Gjest Petita
Skrevet

Tusen takk alle sammen!! *klem*

Masse morsom lesning :)

Ikke hast med å bli voksen og ikke finne på noe dumt? Hva mener dere sånn mer konkret? (er fortsatt ganske naiv skjønner jeg)

:tommelsmil:

Skrevet

Man mener vel at det ikke haster med alt som er "voksent". Boliglån, barn, giftemål etc. Bedre å leve ut noen drømmer, reise til indre mongolia (eller noe), kose seg med venner, ja alt slikt. Alvor, regninger og rutiner kommer fort nok, ikke vits i å framskynde det ;)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Tusen takk alle sammen!! *klem*

Masse morsom lesning :)

Ikke hast med å bli voksen og ikke finne på noe dumt? Hva mener dere sånn mer konkret? (er fortsatt ganske naiv skjønner jeg)

:tommelsmil:

Vel, det viktigste i denne alderen mener jeg er å ha sjansen til å finne seg selv. Ergo: Ikke la andre styre dine valg. Det gjelder alt fra venner, til hva du skal studere, til kjærlighetsliv og overgangen fra å bo hos mor og far til å bli en selvstendig voksen. Jeg synes selv det er en del forventninger og press på akkurat de punktene, men når det kommer til så sentrale ting i livet er det viktig at man tenker selv og går med magefølelsen =) Det er først da man lever opp til det å være "myndig" etter min mening. Jeg avhenger selv for mye av andre til å skryte av å ha mestret det, men jeg jobber med saken :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...