Gå til innhold

min søsters overvekt ..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt tips nå jeg river meg i håret av frustrasjon . Har ei søster på 42 år som begynner og bli ganske så stor og tung ( altså typ over 100 ) Hun har en sensitiv mage og plages med halsbrann og diare , men aldri vært til lege og fått utreda HVA hun reagerer på .

Nå tror hun sjøl at hun IKKE tåler NOE som er grovt ( brød , knekkebrød ) , ikke kjøtt , ikke ananas ell mais , ikke salat , ikke melk ( melk er jeg med på , det er naturlig og mange som reagerer på ) Altså det meste som er magert og sunt . Og hun sier det ikke går an å slanke seg når man ikke tåler noe ..

( men kaffe og kaker , godteri og brus tåler hun veldig godt :/ )

Hva skal jeg si til henne og bruke som argument for å få henne til å innse at hun trenger hjelp til å få utreda sin overfølsomhet og hva hun KAN spise ?

Forslag ?

Anonym poster: ca91c8c437404c5a79a19c15980623f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, søsteren din høres akkurat ut som min mor:P Men hun bør jo absolutt se en lege for eventuelle allergier/intoleranser, irritabel tarm etc. Og om hun er så tung bør hun uansett snakke med lege før hun gjør drastiske endringer i kostholdet. Legen kan kanskje hjelpe henne med en kostholdsplan også. Pluss at mange har lettere for å høre på legen enn på venner og familie:P

For å få henne i aktivitet, ta henne med på svømming:)

• Liker 1
Skrevet

Hva du kan gjøre for å få henne til å innse hun trenger hjelp? -Svært lite.

Med mindre en aktivt vil forandre seg selv, så kan andre snakke til de blir blå i ansiktet uten at det har noe å si. Faktisk har det ofte motsatt effekt å mase på noen om å gå ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...