Undring91 Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Min samboer/forlover og jeg har den siste tiden tenkt mye på tanken om å stifte vår egen familie. Jeg er 21 år og min samboer er 24, og vi har vært sammen i snart 4 år. Vi har et helt nytt hus vi har bygd sammen, ny bil og min samboer er i fast jobb. Jeg studerer fortiden på høgskolen der jeg er ferdig med 1/3 år av bachelor graden min. Vi er to personer som jeg vil si er godt modne for alderen, og jeg føler at et barn hadde vært et helt "naturlig" steg å ta videre. Men samtidig, selv om MYE ligger til rette for det har man jo alltid fått høre at fast jobb og utdanning er viktig. Å det er noe jeg er helt enig i, men ser fortsatt ikke mørkt på å studere samtidig som å få et barn. Alt handler om planlegging og prioritering. Føler selv om vi er unge, at vi likevel har kommet langt i livet og oppnådd mye allerede. Spørsmålet er om det er "feil", om man kan si det sånn, å planlegge barn i studietiden? Er det noen som har erfaringer eller meninger de vil dele? Jeg har sjekket ut så og si alle rettigheter gravide studentet har, og ser ikke mørkt på den økonomiske delen av det.
Testosteron Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Hvorfor haster det slik å få barn? Du er bare 21, og du er ikke ferdig med studiet ditt. Hvorfor ikke vente noen få år til du er ferdig utdannet og har begynt å jobbe? 12