Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ombestemt meg og vil heller inn på mitt andre ønske..så om jeg kommer inn på ønske nr 1, kan jeg takke nei og da vil jeg automatisk komme inn på valg nr 2? eller hva må jeg gjøre da?

Anonym poster: a0fc84fbf75e9bf73044a629ba5fe3f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på hvordan det fungerer på høgskolenivå, men på universitetet: stikk ned og snakk med studieadministrasjonen og se om de kan switche deg over. Det bør ikke være noe stort problem, bare litt papirflytting.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er for sent å forandre nå. Men om du kommer inn på andre ønsket kan du takke nei tli å stå på venteliste til førsteplassen.

Anonym poster: 4d347ed57cf5ad6a1b0280cb168be98c

Skrevet

Hmmm, usikker, men om ikke alle plassene på studiet blir tatt, vil jeg anta at det er en god sjanse for at de kan flytte deg over.

Skrevet

Det er hvertfall ingen automatikk i at den som takker nei til 1.valg kommer inn på nr 2. Det er tross alt en del andre som garantert har det som sitt 1. valg, og dersom plassene på studiet blir fyllt opp, så er det fullt uansett hva slags snitt du måtte ha etc. Ergo kommer det helt an på hva slags studier det er snakk om.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer du inn på 1 ønsket og takker nei står du uten studieplass og må ev. finne deg en på restetorget.

Anonym poster: 4d347ed57cf5ad6a1b0280cb168be98c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...